“Ancak bu, sürücüler için herhangi bir kısıtlama anlamına gelmeyecek. Onay yalnızca idari bir meseledir” diyen Karayolları ve Karayolları Bölge Müdürlüğü'nün (ŘSD) operasyonel ve teknik bölüm başkanı Jiří Baloun, inşaatçıların Haziran ayına kadar yeni köprülerin yakınında çalışmaya devam edeceğini ekledi.
Ar-Ge inşaat işçilerinin önceden haber vermeksizin neredeyse bir gecede şantiyeyi terk etmesiyle inşaat, Ağustos 2022'de önemli bir çöküş yaşadı. Karayolu ve otoyol yetkilileriyle iletişimi kesen firmanın tutumu, inşaat müteahhidi için yeni bir ihale yapılmasını gerektirdi.
“Kamu İhale Kanununa tabi olduğumuz için diğerine öylece orijinal seçim sırasına göre yaklaşamayız. O zamanlar ŘSD sözcüsü Jan Rýdl, “Bu farklı bir düzen” dedi.
İhaleyi Lizdroj firması kazandı. Jiří Baloun, “Çalışmanın 2023 yılı sonunda tamamlanmasını bekliyorduk. Ancak olumsuz iklim koşulları nedeniyle bu mümkün olmadı” dedi. Bu nedenle tedarikçi paketleme tesislerinin açılmasını bahar aylarına kadar beklemek zorunda kaldı.
Komplikasyonlar aynı zamanda tüm projenin daha pahalı hale gelmesi anlamına da geliyordu. Operasyonel ve teknik departmanın başkanı, “Aklıma gelen miktarı tam olarak bilmiyorum ama milyonlarca kron” dedi. Ona göre nihai fiyat, diğer şeylerin yanı sıra, köprülerden birinin korunması ihtiyacından da etkilendi.
Baloun, “Bu, başlangıçta kimsenin güvenmediği bir paraydı” dedi. ŘSD'nin orijinal tedarikçi tarafından sağlanan banka garantisini kullanması, en azından kısmen mali durumu iyileştirdi. 13 milyon krondu. Orijinal sözleşmenin değeri 53 milyondu.
Biraz ileride trafikte bir engel daha var
Her ne kadar her iki köprü de çarşamba gününden beri faaliyette olsa da I/20 yolu üzerinde Karlovy Vary'den Pilsen'e yolculuk hala karmaşık. Yol işçileri Bečov'un üzerindeki dönüşleri düzeltmek için çalışıyor. Bu etkinlik planlandığı gibi 30 Temmuz'da sona erecek. Yol 25 Mart'tan bu yana kapalı.
Geçişlerin kapatılacağı süre, inşaat müteahhidinin rekabetindeki ana kriterlerden biriydi. ŘSD'nin bölge idaresi müdürü Lukáš Hnízdil, “Kazanan en kısa teklifi teklif etti” dedi.
ŘSD, normalde yoğun olan yoldaki trafiğin, Bečov'un üzerindeki kapalılık nedeniyle artık minimum düzeyde olmasından yararlanmak istiyor. “Temmuz ayına kadar Pilsen yönündeki geçiş kısmına bağlanan 3 şeritli yolu onaracağız. Doubí bölgesi de yeni bir yüzeye kavuşacak. Orada yalnızca gaz işçilerinin eyleminin sona ermesini bekliyoruz” diye belirtti Jiří Baloun. Ona göre, Březová barajı ile köprülerin ilki arasındaki, sürücülerin artık çukurlar arasında zikzak çizdiği bölümün yüzeyinin onarımı daha sonra gelecek.
Yol işçileri şu anda bölgenin başka yerlerinde de çalışıyor. Örneğin Karlovy Vary ile Ostrov arasındaki I/13 yolu. “Bu hafta sonuna kadar Dalovice vadisi üzerindeki köprüden ayrılacağız. Büyük çaplı keşif gezileri kapsamında yüzeyini değiştirdik” diyen Baloun, “Onüç”teki durumu şöyle anlattı:
Yüzeylerin değiştirilmesi şu anda Nejda ile Bor arasındaki bölümü de ilgilendiriyor. Buradaki çalışmaların haziran ayında bitmesi gerekiyor, ardından yol çalışanları aynı yolun Dalovice yakınlarındaki bölümüne taşınacak. Dört şeritli yolun etrafında da gürültü bariyerleri artıyor. Ancak “on üçüncü cadde”deki inşaat sektörü bu yılın ikinci yarısında bile durmayacak. Plan, dört şeridin sağ tarafındaki, yani Karlovy Vary yönündeki yüzeyin onarılmasıdır.
Ar-Ge inşaat işçilerinin önceden haber vermeksizin neredeyse bir gecede şantiyeyi terk etmesiyle inşaat, Ağustos 2022'de önemli bir çöküş yaşadı. Karayolu ve otoyol yetkilileriyle iletişimi kesen firmanın tutumu, inşaat müteahhidi için yeni bir ihale yapılmasını gerektirdi.
“Kamu İhale Kanununa tabi olduğumuz için diğerine öylece orijinal seçim sırasına göre yaklaşamayız. O zamanlar ŘSD sözcüsü Jan Rýdl, “Bu farklı bir düzen” dedi.
İhaleyi Lizdroj firması kazandı. Jiří Baloun, “Çalışmanın 2023 yılı sonunda tamamlanmasını bekliyorduk. Ancak olumsuz iklim koşulları nedeniyle bu mümkün olmadı” dedi. Bu nedenle tedarikçi paketleme tesislerinin açılmasını bahar aylarına kadar beklemek zorunda kaldı.
Komplikasyonlar aynı zamanda tüm projenin daha pahalı hale gelmesi anlamına da geliyordu. Operasyonel ve teknik departmanın başkanı, “Aklıma gelen miktarı tam olarak bilmiyorum ama milyonlarca kron” dedi. Ona göre nihai fiyat, diğer şeylerin yanı sıra, köprülerden birinin korunması ihtiyacından da etkilendi.
Baloun, “Bu, başlangıçta kimsenin güvenmediği bir paraydı” dedi. ŘSD'nin orijinal tedarikçi tarafından sağlanan banka garantisini kullanması, en azından kısmen mali durumu iyileştirdi. 13 milyon krondu. Orijinal sözleşmenin değeri 53 milyondu.
Biraz ileride trafikte bir engel daha var
Her ne kadar her iki köprü de çarşamba gününden beri faaliyette olsa da I/20 yolu üzerinde Karlovy Vary'den Pilsen'e yolculuk hala karmaşık. Yol işçileri Bečov'un üzerindeki dönüşleri düzeltmek için çalışıyor. Bu etkinlik planlandığı gibi 30 Temmuz'da sona erecek. Yol 25 Mart'tan bu yana kapalı.
Geçişlerin kapatılacağı süre, inşaat müteahhidinin rekabetindeki ana kriterlerden biriydi. ŘSD'nin bölge idaresi müdürü Lukáš Hnízdil, “Kazanan en kısa teklifi teklif etti” dedi.
ŘSD, normalde yoğun olan yoldaki trafiğin, Bečov'un üzerindeki kapalılık nedeniyle artık minimum düzeyde olmasından yararlanmak istiyor. “Temmuz ayına kadar Pilsen yönündeki geçiş kısmına bağlanan 3 şeritli yolu onaracağız. Doubí bölgesi de yeni bir yüzeye kavuşacak. Orada yalnızca gaz işçilerinin eyleminin sona ermesini bekliyoruz” diye belirtti Jiří Baloun. Ona göre, Březová barajı ile köprülerin ilki arasındaki, sürücülerin artık çukurlar arasında zikzak çizdiği bölümün yüzeyinin onarımı daha sonra gelecek.
Yol işçileri şu anda bölgenin başka yerlerinde de çalışıyor. Örneğin Karlovy Vary ile Ostrov arasındaki I/13 yolu. “Bu hafta sonuna kadar Dalovice vadisi üzerindeki köprüden ayrılacağız. Büyük çaplı keşif gezileri kapsamında yüzeyini değiştirdik” diyen Baloun, “Onüç”teki durumu şöyle anlattı:
Yüzeylerin değiştirilmesi şu anda Nejda ile Bor arasındaki bölümü de ilgilendiriyor. Buradaki çalışmaların haziran ayında bitmesi gerekiyor, ardından yol çalışanları aynı yolun Dalovice yakınlarındaki bölümüne taşınacak. Dört şeritli yolun etrafında da gürültü bariyerleri artıyor. Ancak “on üçüncü cadde”deki inşaat sektörü bu yılın ikinci yarısında bile durmayacak. Plan, dört şeridin sağ tarafındaki, yani Karlovy Vary yönündeki yüzeyin onarılmasıdır.