Lenin, Stalin ve diğerleri. Retromuseum Cheb propaganda yüzlerini temsil ediyor

RumBar

Global Mod
Global Mod
“Bu 'işçi sınıfının çoğu' sanatsal tasviri, önceki rejimin propagandasının önemli bir parçasını oluşturdu ve birçok sanatçı için kazançlı bir ideolojik düzen, hoş bir gelir kaynağı ve güçlü lehine bir kariyer artışı haline geldi. Genellikle doğrudan Kremlin siyasi barometresinden bağımlıdır ”dedi.


7 Eylül'e kadar sürecek olan sergi, 1989'dan sonra kamusal alanın hızlı bir şekilde kaldırılmasına ve sonraki yıllarda depo ve mevduattan sonra yaşamın hızla kaldırılmasına törenle, kuruluşlarından bu yana “Rejim anıtlarının” yaşamını “yakalıyor.


Aynı zamanda, bu çalışmaların başka bir şey söyleyip söyleyemeyeceğini merak ediyorlar. İster kökeni zamanının önemli bir kanıtı olsun ya da sadece sanatsal olarak değersiz bir önemsizdir. Ayrıca, totaliter zamanların bir hatırası olarak kalmak için onlarla en uygun şekilde nasıl başa çıkılacağı sorusunu da ele alıyor.


“Ziyaretçiler, bir zamanlar Franciscan Colonnade'de yer alan Lenin'in taş bir büstü bulacaklar. Yaklaşık 450 kilogram ağırlığında olduğu için, müzeye girmek için altı güçlü adam gerekiyordu. Koleksiyonlar Jiří Gordon.


Fučík de müzeye gitti, o zamana kadar Cheb istasyonunun önündeki bölgede duran Lenin ile birlikte Cheb arşivinin arka kanadına bırakıldı. Ama ağırlığı yüzünden yerinde kaldı. Sergilerin çoğu koleksiyonlarından, Sosyalist'in anıtlarına odaklanan tarihçiler Jan Šindelář tarafından ödünç alındı.


“Birincisi, her şeyi Prag'dan Cheb'e taşımak gerekiyordu. Aile arabasının bagajı çok hızlı bir şekilde dolduruldu, bu yüzden iki Gottwald büstü çocukların araba koltuklarında sulanmak istiyordu.


Sergi için yayınlanan katalog sadece yazarlara ve eserlerine daha yakın değil, aynı zamanda Příbram anıtına yapılan bomba saldırısını Ağustos 1978'de Klement Gottwald'a yakalar ve ondřej Stavinoha'nın dokuz yıl hapse mahk wasm edildiği. “Mevcut sergi pek yaygın değil,” diye itiraf etti Jiří Gordon, geçmişin bir kutlaması olmadığını söyledi.


“Amaç, anıtların neye benzediğini göstermek ve onlara o zamanları hatırlatmaktır. Daha anıtsal, bazı yalnız ve daha belirgin eserler bir şeye sahip olmak istedik. Bu, çoğunlukla iyi heykeltraşlar tarafından oluşturuldukları, bu tür emirlerle başa çıkmak zorunda oldukları gerçeğine öyle bir yansıma.