Bu, daha önce Egerland olarak adlandırılan Cheb öksürüklerinden biri tarafından kanıtlanmıştır. O zamanlar Rothkircstraße Březinova Caddesi'nde duruyor ve 1923'te Şehir tarafından Cheb, heykeltıraş Adolf Mayerl'in bir yerlisi tarafından oluşturulan bir gayda heykeli ile dekore edilmiştir.
Cheb'den Jan Schmiedhamer'ı şimdi savaştan sonra kırdığı bir gelenek izliyor. Oyunu iki yıldır eğitiyor ve Cheb Gagpipes'in mirasını diriltmek istiyor.
“Bir süredir Lubor Hanka'nın ana bagaj olduğu şarkı ve danslar dyleň setini ziyaret ediyorum. Ve orada ilk olarak gayda ile tanıştım, ”diye hatırlıyor Karlovy Vary Pedagoji Okulu öğrencisi. Ve toplantının hiç pastoral olmadığını da sözlerine ekledi.
Aksine. Gagpipes ilk duyduğunda, korkunç bir ses için ne olduğunu düşündü. Ancak ne kadar çok dinlerse, olağanüstü bir enstrüman o kadar ilgiliydi. Sonunda onu oynamayı öğrenmeye karar verdi. Viola oynayan Miljo Milev'e hitap etti ve belirli bir müzik aleti için oyunun sırlarında onu kutlamayacağını görmek için gayda kontrol ediyor.
“Bu iki yıl önceydi. En zor olan şey, körüklere hava almayı, ritmi korumayı ve ön adı verilen melodik düdük üzerindeki oyunun tekniğini yönetmeyi öğrenmekti. Üst ucunda, bir keçi veya şeytan oymalı bir kafasını taşır. Arkada başka bir düdük var, sürekli değişmeyen derin bir ton bırakan So -Called Huk ”diyor Dudák.
Enstrüman onu bölgesel tarihe olan ilgiye götürdü. “Cheb, Domažlice ve Strakonice gibi çok fazla gayda olduğu gerçeğiyle biliniyor. Daha önce, gayda neredeyse her köydeydi. Bunu yapacak çok malzeme yok. Ayrıca 1920'lerden beri gayda bantlarının fotoğraflarıyla karşılaştım. İlginç bir şekilde, gaydelerin yanı sıra, Klarinet ve hatta arp grubundaydı, bu oldukça sıra dışı ”diyor genç adam.
Çeşitli etkinliklerde, geçit törenlerinde ve dikeylerde gayda tanıtmaya çalışırlar. “Bu bölgesel bir araç, ancak gelenek savaştan sonra Almanların sınır dışı edilmesiyle sona erdi. Gayda unutuldu, insanlar onları tanımıyor ve birçoğu enstrümanın ne kadar garip ses çıkardığını merak ediyor. Değiştirmek istiyorum. Arkadaşlarımla bir Cheb Gagpipe Band kurmayı düşünüyorum ”diye ekliyor Jan Schmiedhamer.
Bgipes'in en eski raporları “tüm pubları geziyor ve kazanmak” 15. yüzyıla kadar Cheb bölgesine kadar uzanıyor. Her ne kadar 17. ve 18. yüzyılların başındaki bir zamanlar popüler gayda, Orta Avrupa bölgesinden, Çek-Bavyera sınırında neredeyse kaybolmuş olsa da, bu gelenek modern zamanlara kadar bazı bölgelerde sürdürülmüştür. Strakonice örneğinde olduğu gibi, Cheb bölgesinde gayda ve 20. yüzyılın başında kırsal kesimin geleneksel imajına dolaşan müzisyenler vardı.
Cheb'den Jan Schmiedhamer'ı şimdi savaştan sonra kırdığı bir gelenek izliyor. Oyunu iki yıldır eğitiyor ve Cheb Gagpipes'in mirasını diriltmek istiyor.
“Bir süredir Lubor Hanka'nın ana bagaj olduğu şarkı ve danslar dyleň setini ziyaret ediyorum. Ve orada ilk olarak gayda ile tanıştım, ”diye hatırlıyor Karlovy Vary Pedagoji Okulu öğrencisi. Ve toplantının hiç pastoral olmadığını da sözlerine ekledi.
Aksine. Gagpipes ilk duyduğunda, korkunç bir ses için ne olduğunu düşündü. Ancak ne kadar çok dinlerse, olağanüstü bir enstrüman o kadar ilgiliydi. Sonunda onu oynamayı öğrenmeye karar verdi. Viola oynayan Miljo Milev'e hitap etti ve belirli bir müzik aleti için oyunun sırlarında onu kutlamayacağını görmek için gayda kontrol ediyor.
“Bu iki yıl önceydi. En zor olan şey, körüklere hava almayı, ritmi korumayı ve ön adı verilen melodik düdük üzerindeki oyunun tekniğini yönetmeyi öğrenmekti. Üst ucunda, bir keçi veya şeytan oymalı bir kafasını taşır. Arkada başka bir düdük var, sürekli değişmeyen derin bir ton bırakan So -Called Huk ”diyor Dudák.
Enstrüman onu bölgesel tarihe olan ilgiye götürdü. “Cheb, Domažlice ve Strakonice gibi çok fazla gayda olduğu gerçeğiyle biliniyor. Daha önce, gayda neredeyse her köydeydi. Bunu yapacak çok malzeme yok. Ayrıca 1920'lerden beri gayda bantlarının fotoğraflarıyla karşılaştım. İlginç bir şekilde, gaydelerin yanı sıra, Klarinet ve hatta arp grubundaydı, bu oldukça sıra dışı ”diyor genç adam.
Çeşitli etkinliklerde, geçit törenlerinde ve dikeylerde gayda tanıtmaya çalışırlar. “Bu bölgesel bir araç, ancak gelenek savaştan sonra Almanların sınır dışı edilmesiyle sona erdi. Gayda unutuldu, insanlar onları tanımıyor ve birçoğu enstrümanın ne kadar garip ses çıkardığını merak ediyor. Değiştirmek istiyorum. Arkadaşlarımla bir Cheb Gagpipe Band kurmayı düşünüyorum ”diye ekliyor Jan Schmiedhamer.
Bgipes'in en eski raporları “tüm pubları geziyor ve kazanmak” 15. yüzyıla kadar Cheb bölgesine kadar uzanıyor. Her ne kadar 17. ve 18. yüzyılların başındaki bir zamanlar popüler gayda, Orta Avrupa bölgesinden, Çek-Bavyera sınırında neredeyse kaybolmuş olsa da, bu gelenek modern zamanlara kadar bazı bölgelerde sürdürülmüştür. Strakonice örneğinde olduğu gibi, Cheb bölgesinde gayda ve 20. yüzyılın başında kırsal kesimin geleneksel imajına dolaşan müzisyenler vardı.