Yeni otobüslerin kapasitesi yeterli değil, fiyasko sonrasında bölge 20 büyük otobüs daha alacak

RumBar

Global Mod
Global Mod
Bureš'e göre, benzer büyüklükte bir başka önlem paketi muhtemelen gelecek hafta gelecek. Şu ana kadar alınan tedbirlerin yaklaşık üçte biri kalkış saatlerinin değiştirilmesiyle ilgili, geri kalanı ise bireysel bağlantıların güzergahlarındaki değişikliklerle ilgili.


Bureš, değişikliklerin şu ana kadar neredeyse günlük olarak gerçekleştiğini ekledi. Yeni olarak bölge koordinatörü, hem yolcularla hem de örneğin belediye başkanlarıyla iletişim kurmak için değişiklikleri her hafta uygulamaya koyacak. “Dolayısıyla en temel sorunları Ocak ayı sonuna kadar çözeceğiz. Temsilci, tüm sistemin Şubat ayı sonuna kadar çalışır durumda olması gerekiyor” diye ekledi.


Çoğu zaman şikayetler, bireysel güzergahlar için uygun olmayan şekilde seçilmiş otobüslerle ilgilidir. Bölgenin sübvansiyonla satın aldığı yeni otobüslerden küçük olanları çoğu zaman tüm yolcuları ağırlayamıyordu. “Kapasite bizi endişelendiriyor. İhtiyacımız olandan daha düşük. Diğer girişimler henüz bana ulaşmadı” dedi örneğin Plesen belediye başkanı Petr Schaller (Sdružení pro Plesnou). Aš'taki belediye binasından da eleştirel sesler duyulabiliyor.


“Şehir yönetiminden gelen doğrudan şikayetleri ve sosyal ağlardaki önerileri kaydediyoruz. Otobüslerin soğuk olması ve Aš – Cheb ile Cheb – Prag bağlantısının etkilenmesi insanları rahatsız ediyor. Bu bağlantılar bazen birbiriyle hiç bağlantılı olmuyor” dedi Aš belediye başkan yardımcısı Pavel Matala (Za Aš). Ayrıca çocukları Cheb okullarına, çalışanları da Cheb'deki şirketlere götüren sabah trenlerinin aşırı kalabalık olduğuna dikkat çekti.


Bir yerlerde ücret daha pahalı hale geldi



Çocukların Aš okullarına gitmek için kullandığı Aš – Krásná – Aš sabah bağlantısı da aktarmalı olarak iki hatta bölünmüştü. “İlk otobüsün geç kaldığı ve ikincisinin onu beklemediği birçok kez oldu. Belediye başkan yardımcısı, “Birçok okul çocuğu aktarma istasyonunda kaldı ve ne yapacaklarını bilmiyorlardı” dedi. Ona göre bir diğer olumsuzluk ise ücretin fiyatı.


Okula ilk yolculuk dokuz krona mal oldu, şimdi transferle birlikte çocuklar iki kez sekiz kron ödeyecek. Matala, “Bazı durumlarda ebeveynler bu duruma, düzenlemeler yaparak ve çocukları toplu halde arabayla bir araya getirerek tepki gösterdiler. Bir otobüs beş yerine 15 durakta hizmet veriyorsa, yolcuların buraya sığmayabileceği açıktır.” Martin Hurajčík'e (EVET) yanıt verdi.


Jan Bureš'e göre bu sorun, sübvansiyon sistemi dışında iki düzine yeni büyük otobüsün satın alınmasıyla çözülmeli. Bölge, 170 makinenin 150'sinin satın alınması için ödeme yaptı. “Onların da CNG'li olmasını istiyoruz, ancak zamanlama göz önüne alındığında bazıları dizel motorlu da olabilir. Ancak hepsi EURO 6 emisyon standardını karşılayacak” diye ekledi Bureš.


Bazen daha da kötüydü



Martin Hurajčík'e göre, benzer büyüklükteki her projenin, uygulamaya koyan kimsenin önleyemeyeceği doğum sancıları olsa da, birçok sorunun önüne geçilebilirdi. “Belki de otobüslerin işlevselliği,” dedi kışla ilgili yolcu şikayetlerine atıfta bulundu. “Kimse kış ve yaz modlarının olduğunu düşünmedi. Ama bunun birilerini rahatsız etmesi gerekiyordu” diye belirtti.


Pek çok sürücünün sorun yaşadığı check-in sistemlerinde de durum aynı. Hurajčík, “Onunla daha önce tanışmaları gerekirdi” diye belirtti. Sürücüler yönünde Karla Maříková (SPD) da bölge konseyini azarladı. Maříková, “Giriş sistemini bilmiyorlardı, rotayı bilmiyorlardı, bazıları Çekçe'yi bile bilmiyordu” diye belirtti.


Bölgede yeni şehirlerarası ulaşım sisteminin doğuşunda yer alan Martin Hurajčík, yeni ulaşım sisteminin de uygulamaya konulduğu diğer bölgelerde değişikliklerin daha da kötü gerçekleştiğini itiraf etti. “Kişisel olarak, Mariánskolazeňsk'teki çocuklar okula zamanında vardıklarında ve eve dönerken bir buçuk saat otobüs durağında beklemek zorunda kalmadıklarında tatmin olacağım” diye ekledi.