Vary’de rayların altındaki toprak hareketlenmeye başladı, üzerinden trenler yavaş yavaş geçiyor

RumBar

Global Mod
Global Mod
“Son dönemde Karlovy Vary istasyonu yakınındaki pist dolgusunun bir kısmı dengesizdi, eğimde hareketlenmeler vardı. Bu nedenle bölgede trafik sınırlıdır. Aynı zamanda eğimin davranışı izleniyor ve rehabilitasyonu için bir yarışma hazırlanıyor” dedi Demiryolu İdaresi sözcüsü Nela Friebová.


Ona göre dolgunun durumunun kötüleştiği tatilin ortasında yapılan ölçümlerle ortaya çıktı. Demiryolu İdaresi sözcüsü, “Bu nedenle işin acil kısmını ayırdık ve bunu inşaatın ilk aşaması olarak belirledik ki, gerekli müdahale yağışlı mevsim ve kış gelmeden önce yapılabilsin” dedi.


Sorunun ray yatağına sızan sudan kaynaklandığı belirtildi. “Seçilen şirket artık daha fazla yeraltı suyunun sete ve toprak altına girmesini önlemek için önlemler alıyor ve böylece olası bir eğim kayması riskini önemli ölçüde azaltıyor. Esas olarak setin üzerinde yaklaşık 100 metre uzunluğunda, bir iniş borusu aracılığıyla kanalizasyon sistemine bağlanacak derin bir drenaj kanalının kurulmasıyla ilgilidir.” diyen Friebová, trafik güvenliğini sağlamak için en gerekli önlemleri açıkladı.


Sorun takibi



Bundan sonra ikinci etap çalışmalarımız devam edecek. “Gelecek yıl, gelecekte güvenli demiryolu işletimi için stabiliteyi sağlayacak olan setin eğiminin ve gövdesinin rehabilitasyonunu gerçekleştireceğiz. Sözcü, “Kamu ihalesi yoluyla bu işler için müteahhit arayacağız” dedi.


Omurga demiryolu hattı sorun yaratacak gibi görünüyordu. Nisan 2018’in ortalarında, mevcut sorunların yaşandığı yerden sadece birkaç kilometre uzakta, rayların yaklaşık elli metrelik bir kısmı çöktü. Daha sonra trafik zamanında durduruldu. Pistin yalnızca birkaç gün kapalı kalacağı yönündeki ilk tahmin tutmadı. Ağustos ayına kadar faaliyetlere ara verildi. Bölümün işletmeye alınması 90 milyon krondan fazlaya mal oldu.


Ancak bu yatırım bile dolgunun tamamen stabil hale gelmesine yol açmadı. Ekim 2019’da on yedi günlük bir kapatma daha geldi. Dalovice ile Hájke arasındaki sorunlar nihayet ancak 2021’in ortasında çözüldü. Şirket, hattın yeniden inşası kapsamında köprülerden birinin de yerini aldı. 19. yüzyılın sonundan kalma, 80 ton ağırlığındaki orijinal demir yapı, 2020 yılının Mayıs ayı sonunda dev vinçlerle indirildi. Yerine modern bir beton yapı kondu.


Geoteknisyenlere göre bu bölümdeki sorunlara bir dizi faktör katkıda bulunmuştur. Yörede eski kömür damarları, kesme yüzeyleri, çeşitli özelliklerde kil tabakaları ve geniş bir yeraltı heyelanı mevcuttu.