Uygunsuz otoyol erişimi hakkındaki koro daha da yükseliyor | Haberler

FontikUpa

Member
Mysuru/ Mandya: Karnataka’da son on yılda gerçekleştirilen en iddialı altyapı projelerinden biri olan 10 şeritli Bengaluru-Mysuru Otoyolu’nun iki şehir arasındaki yolculuk süresini 75 dakikaya indirmesi bekleniyor. Bitmek üzere olduğuna dair artan heyecanın ortasında, halktan ve otoyola bitişik tarlalarda çalışan çiftçilerden, özellikle alt geçitlerin olduğu yerlerde, geçiş yolunun giriş ve çıkışlarına erişimin kolay olup olmadığı konusunda bir dizi şikayet duyulmaktadır. ve viyadükler yapılmıştır. Çiftçiler bir süredir bu sorundan şikayet ederken, büyüyen bu koroya iş dünyası paydaşları da katıldı.
Ticaret ve Sanayi İş Kadınları Derneği Başkanı, çaya Nanjappa Rajappa, ülke Covid-19’dan sersemlemişken başlattığı bir girişim olan Naman’ın uygulanmasının, Hindistan Ulusal Karayolları Kurumu yetkililerinin işbirliği yapmaması nedeniyle büyük zarar gördüğünü söyledi (NHAI). Chayya, Başbakan Narendra Modi’nin bir ‘Atma Nirbhar Bharat’ çağrısının, kabile mezralarındaki zanaatkarların el yapımı ürünleri tanıtmaları için kendi evlerini inşa etmelerine yardımcı olmayı amaçlayan 1,75 Rs kredi aldığı bir girişim başlatmak için ilham kaynağı olduğunu söyledi. Dünya pazarı. .
“NHAI yetkililerine, otoyola girmemize izin vermeleri için defalarca yaptığımız ricalar reddedildi. Hatta Başbakanlığa (PMO) başvurduk ama bir sonuç alamadık. O zaman dükkanı kapatmaktan başka çaremiz kalmadı,” diyor Chayya.
Bu arada Aralkuppe’de yaşayan çiftçi Kempu Gowda, otoyolun bilimsel olmayan bir şekilde inşa edildiğini söyleyerek, önemli noktalarda sınıf ayrımlarının olmamasının çiftçileri tarlalarından fiilen ayırdığına işaret etti.
NHAI Proje Direktörü
sorumluluk sorgulandı
Mandya Milletvekili Sumalatha Ambareesh, Mandya’dan geçen karayolu boyunca uzanan Maddur, Srirangapatna ve diğerlerinin benzer şikayetleri olduğunu söyledi. Proje direktörünü yerel halktan gelen şikayetlere yanıt vermemekle suçladı. “Son üç yıldır NHAI yetkilileriyle mücadele ediyorum. Yetkililer otoyolu denetlemiyor ve bölge sakinlerinin şikayetlerini dinliyor. Sumalatha, Birlik Karayolu Taşımacılığı ve Karayolları Bakanı Nitin Gadkari, Başbakan ve Bölgeden Sorumlu Bakan’a proje direktörünün kayıtsız tavrı hakkında bilgi verdim.” dedi.
Ancak NHAI proje direktörü BT Sridhar iddiaları yalanladı. “Kanun önünde hepimiz eşitiz. Tasarımı bir bireyin yararına değiştiremeyiz. Otoyol, Bangalore ve Mysuru arasındaki seyahat süresini 75 dakikaya indirme amacı göz önünde bulundurularak tasarlanmıştır. Karayolunda devam eden çalışmalardan sadece çiftçiler değil, oteller ve diğer işletmeler de etkilendi” dedi.