Tefeci: Pandemi sırasında çılgına dönen diğer tehlike | Noda haberleri

RumBar

Global Mod
Global Mod


33 yaşında kariyer ortasında bir yönetici, 23 yaşında bir öğrenci, 40 yaşında bir tiffin şirketi işleten bir kadın ve 31 yaşında bir BT uzmanı arasında ortak olan nedir?
Bir saatlik ihtiyaç ve savunmasızlık içinde, bir uygulamayı indirir indirmez kullanıma sunulan kolay bir borç verme tuzağına düştüler. Hiçbir evrak gerekli değildi.
Ancak uygulamalar herhangi bir evraktan çok daha fazlasını gerektiriyordu: metinler, fotoğraflar ve kişiler gibi kişisel bilgilere erişim. Geri ödeme çağrıları kısa süre sonra başladı ve hızla tehditlere dönüştü. Bunlar boş tehditler değildi. “Tefeciler” irtibat listesindeki kişileri aradı, çarpıtılmış fotoğraflar dağıttı, sevdiklerini taciz etti ve itibarlarını yok etti. Hindistan’da bu tür binlerce vaka oldu, bu da belki de en büyüğü anlamına geliyor. finansal dolandırıcılık gelirlerin baskı altına alındığı veya kuruduğu pandemi yıllarında insanları hedef alan. TOI dört kişiyle konuşuyor kredi uygulaması mağdurlar, hem saygı hem de lekelenmiş itibar ile deneyimden derinden yaralanmıştır.
Bir yönetici
Vishal (33) bir gıda dağıtım şirketinin bölge müdürü, YouTube’da 12 ay içinde geri ödenebilecek kolay bir kredi vaat eden bir kredi uygulaması reklamıyla karşılaştı.
“Ağustos 2022’ydi. Akşam saat 22’de işten çıkıyordum ki kolay para kredileri sunan bir mobil kredi uygulamasını duydum. Sadece uygunluğumu kontrol etmek istedim. Bu yüzden bağlantıya tıkladım ve bana talimat veren bir sayfaya gittim. QuickRupee uygulamasını indirin,” dedi Noida, Sektör 142’de karısı ve iki yaşındaki kızıyla birlikte yaşayan Vishal.
Vishal cep telefonu numarasını, banka hesabını, PAN ve Aadhar ayrıntılarını QuickRupee’ye girdi. “Uygunluğumu kontrol etmek için hesap bilgilerimi girdim ve birkaç saniye içinde hesabıma 7.000 Rs yatırıldı. Ay sonunda iade etmeyi düşündüm” diye ekledi.
Vishal telefon almaya başladığında ancak bir hafta geçmişti, arayanlar krediyi faiziyle geri ödemezse başının belaya gireceğini söylüyorlardı. Ayrıca banka hesabını “hacklemek”le tehdit ettiler. “Başlangıçta onları görmezden geldim ama beni çarpıtılmış fotoğraflarla tehdit etmeye başladılar. Ailem ve kişi listemdeki herkes fotoğrafları almaya başladı. Bu konuda müdürüm beni aradı ve ben de utandım. Bu yüzden onları bu karmaşadan kurtarmak için hemen 11.000 Rs ödedim.” dedi.
Sonraki günlerde işini kaybetmek üzere olan Vishal için işler daha da kötüye gitti. “Eşim bana en çok destek olan kişiydi. Kendimi eve kilitledim ve olanları halletmek için 15 gün ara verdim. Bir hafta kimseyle konuşmadım. Benim tavsiyem mi? Sadece arkadaşlardan veya tanıdıklardan borç para alın ve asla tekmelemeyin. Bu tür dolandırıcılıklarda” dedi.
Vishal, Sektör 142 karakoluna yaklaştığını söyledi. Soruşturma devam ediyor.
Bir öğrenci
Sektör 71’de sanat alanında yüksek lisans yapmakta olan 23 yaşındaki Srishti, bir iş için ödünç aldığı 9.000 Rs’yi bir arkadaşına geri ödeyemediği için kızmıştı. Eylül 2022’de YouTube’da 36 ay geri ödemeli bir kredi vaat eden bir reklam gördü. Bu yüzden Play Store’dan Wonder Loan uygulamasını indirdi ve ona Aadhaar, PAN ve banka hesap bilgilerini verdi. Uygulama, izin verdiği kişi listesine, metinlerine, konumuna, galerisine erişmek için izin istedi.
Kısa sürede banka hesabına 9.000 Rs yatırıldı ve Srishti erkek arkadaşına borcunu ödedi. Ancak bir hafta sonra, kredinin geri ödenmesini isteyen bir telefon aldı. “Başlangıçta 2-3 gün mesaj ve birkaç telefon aldım ama sonra tacize dönüştü. Daha sonra fotoğraflarım değiştirilip bana gönderildi. Arayan kişi onları telefon rehberime dağıtmakla tehdit etti. Tehditlerden sonra ben Farklı banka hesaplarına 25.000 Rupi yatıran arkadaşlarımın yardımıyla uğraşmaya başladım” dedi.
Olay, Srishti’yi travma geçirdi. Depresyona girdi ve arkadaşları tarafından terapi seanslarına katılması için cesaretlendirildi. “Zihinsel olarak en olumsuz durumdaydım. Ve ailemle hiçbir şey paylaşamadım. Arkadaşlarım bana yardımcı oldu. O günleri düşündükçe kabuslar görüyorum. Umarım kimse böyle bir travma yaşamaz” dedi. . .
Ev sahibi
Greater Noida’da bir tiffin işi yürüten 40 yaşındaki Radha, girişimine biraz nakit getireceğine inandığı için kolay bir kredi teklifine kapıldı. “Çok şey yaşadım ama 20 Ağustos 2022 hayatımın en kötü günü olmalı. Anında krediye gittim, ne düşündüğümü bilmiyorum” dedi.
“İşimi evden yürütüyorum. O gün epeyce sipariş aldım. Ayın ortasıydı ve günlük harcamaları yönetmekte zorlanıyordum. Bu yüzden yemek pişirmek için hammadde almam gerektiğinden seçenekleri araştırmaya başladım” dedi. .
Radha’nın yalnızca 7.000 Rs’ye ihtiyacı vardı, ancak güvenli tarafta olmak için 1.000 Rs daha borç alacağını düşündü. “Daha önce hiç kredi başvurusunda bulunmadım, ancak formaliteleri kolay buldum ve uygulama da herhangi bir teminat istemedi. 8.000 Rs’lik bir kredi aldım, hemen hesabıma yatırıldı. İşimin düzeleceğini düşünerek mehtaptan uçmuştum.” sorunsuz çalışıyor. İhtiyacım olan her şeyi sipariş ettim” dedi.
İşte o zaman kabus başladı. 30 Ağustos’ta Radha rastgele numaralardan mesajlar almaya başladı. Sonra telefon görüşmeleri oldu. “Aldığım ilk telefon 1 Eylül’de bir adam benden kredimi geri ödememi istediğinde oldu. Faiziyle birlikte 11.800 Rs idi. Ama iki katını istedi. Ona yalnızca uygulamada görüntülenen tutarı ödeyeceğimi söyledim.” … Ama iki gün içinde bu miktar 15.000 Rs’ye yükseldi. Şok oldum. Yardım hattı numarasına ulaşmaya çalıştım ama ulaşamadım,” dedi Radha.
Bunu bozuk fotoğrafları dağıtma tehdidi izledi. “Bir arkadaşımdan yardım aldım ve krediyi geri ödedim. Ama fotoğrafları kocama gönderdiler. Bu yüzden ona krediyi anlatmak zorunda kaldım. Beni destekledi. Uygulamayı sildim ve memleketim Jalaun’a geri döndüm. İşimi etkiledi. Çok müşteri kaybettim” dedi.
BT yöneticisi
Anında 24.000 Rs kredi aldıktan sonra kendini içinde bulduğu delikten çıkmak için, Kaushal Noida’da Sektör 74’te yaşayan bir BT uzmanı (31), sonunda 1,11 lakh Rs ödedi. “Utanmayı durdurmak için bunu yapmak zorundaydım. Bağlantılarıma değiştirilmiş fotoğraflarım gönderildi” dedi.
Kaushal’ın aylık maaşı günlük harcamalarını karşılamaya yetiyor. Geçen yıl yeni bir daireye taşındıktan sonra akıllı TV, çamaşır makinesi ve buzdolabı almaya karar verdi. İmkanlarının ötesindeydi ama Kaushal, EMI’lere yardımcı olacak bazı zorunlu tasarruflar yapacağına inanarak yine de devam etti. Ancak enflasyon yükseldi ve tasarruf bulmak zordu. Maliyetler gerçekten artmıştı.
“Kısa bir süre sonra günlük masraflarımı karşılayamayacağımı anladım. Kredi kartım olmadığı için kredi araştırmaya başladım. Üç uygulama buldum ve hepsine kredi başvurusunda bulundum. Dakikalar içinde 24.000 Rs aldım. Toplamda üç farklı hesaptan. Faiz oranlarını sonraya kadar kontrol etmedim. Önümüzdeki 10 gün içinde her uygulamadan ödünç aldığım her 8.000 Rs için 15.200 Rs iade etmek zorunda kaldım. Şok oldum” dedi.
Bundan sonra olacaklara hazırlıklı değildi. Aslında, ertesi sabah başlayarak, “Birkaç numaradan arandım ve arayanlar, geri ödemeyi reddedersem banka hesabımı ele geçireceklerini söylediler. Ayrıca e-postalarıma, telefon rehberime, fotoğraflarıma, ve videolar ve bunları ifşa etmekle tehdit etti” diye ekledi.
Kaushal ayrıca, kişisel bilgileri ve fotoğrafları kullanılarak sahte bir sosyal medya hesabı oluşturulduğunu ve arkadaşlarına para isteyen mesajlar gönderildiğini de keşfetti. “Bununla kalmadı. Madhya Pradesh’te babamla ortak bir hesap paylaştığım için babam da tehdit telefonları almaya başladı. Daha sonra banka hesabımı kapattım, numaramı değiştirdim ve beni tanıyanlardan cevap vermemelerini istedim. şarkı sözlerinden herhangi birine.”
Kaushal, talep ettikleri parayı topladıktan sonra nihayet terör döngüsünden çıkmayı başardı. “Ama sosyal, kişisel ve mali hayatımı mahvetti” dedi.
(Talep üzerine mağdurların isimleri değiştirilmiştir)