Sütunlar nedeniyle Cheb, kavşağı ve Ohři üzerindeki başka bir köprüyü yeniden inşa etmeyi planlıyor

RumBar

Global Mod
Global Mod
Çözüm, trafik ışıklarıyla kontrol edilen akıllı kavşağa dönüşüm olabilir. Ohři Nehri üzerindeki bir başka köprü de trafiği rahatlatabilir ve rahatlatabilir.


“Arabaların bir kısmını nehrin karşısındaki Zlatý Vrch toplu konut alanına ve daha da ilerideki Ašská Caddesi'ne yönlendirmek Cheb'deki trafiği iyileştirmek için gerekli olabilir. Köprünün inşasını şehir için gelecekte önemli bir stratejik yatırım olarak görüyoruz.” diye onayladı Cheb belediye başkanı Jan Vrba.


Yeni bir köprü ucuz olmayacak



Cheb'de planlanan köprüleme nedeniyle Ohře nehrinin her iki yakasındaki trafik akışına ilişkin bir çalışma yaptılar. En uygun yerin Truhlářské Caddesi'ndeki Otto'nun bentindeki demiryolu viyadüğünün yakını olduğunu gösterdi.


“Çalışma kapsamlıydı ve iki çözüm önerdi. Biri Otto'nun bentine bir köprü inşa etmek, diğeri ise nehrin yukarısına, şehir merkezine yakın bir köprü inşa etmek. Ulaşım açısından bakıldığında her iki varyant da yaklaşık olarak aynıydı” diye açıkladı belediye başkanı.


Ancak Otto'nun bentindeki köprünün maliyeti yaklaşık 80 milyon kron daha düşük. Belediye başkanı, “Ayrıca arazi mülkiyeti sorunları ve diğer sorunlarla uğraşmak zorunda kalmayacağız” dedi.


Sürücüler Truhlářská caddesi üzerinden yeni köprüye ulaşacak, nehri geçtikten sonra panel evlerin altındaki döner kavşağa bağlanacak ve oradan Božena Němcová veya Dvořákova caddelerine devam edebileceklerdi. Ancak Ohri üzerine yeni bir karayolu köprüsü inşa etmek ucuz olmayacak.


Trafik ışıklarına geri mi dönelim?



Belediye başkan yardımcısı Pavel Pagáč, fiyatın 100 milyon kronun çok üzerine çıkacağını tahmin etti. Projenin finansmanı henüz bilinmiyor. Şehrin trafik arterlerinin büyük bir kısmının birleştiği Tesko yakınındaki döner kavşağın geçilebilirliğini artırmak amacıyla belediye binası, döner kavşağı ışıklarla kontrol edilen klasik bir kavşağa yeniden inşa etme seçeneğini de değerlendiriyor.


Vrba, “Daha önce bir döner kavşağın, trafik ışıklarının olduğu bir kavşaktan daha geçirgen olduğuna inanılıyordu.” dedi.


Ancak bu, bugün artık geçerli olmayabilir. Mevcut duruma tepki verebilen ve trafik akışlarının şiddetine göre trafiği kontrol edebilen akıllı trafik ışıkları bulunmaktadır. “Ölçüm, verim açısından orijinal trafik ışığı kavşağına dönmenin daha iyi olup olmayacağını göstermektir. Elbette akıllı teknolojiyle geliştirildi” dedi Vrba. Son dönemde trafik koşullarının temelden değiştiğini hatırlattı.


Sorun kamyonlarda



“Trafik yoğunluğu bugün tamamen farklı, buna cevap vermemiz gerekiyor. Bu nedenle şehrin diğer yerlerinde de geçen araba sayısını ölçmeyi planlıyoruz. Örneğin Avrupa – Ašská ekseninde. Akıllı trafik ışıkları diğer kavşaklarda da bulunmalıdır. Ancak bunu yapabilmek için trafiğin günün saatine ve mevsime göre nasıl değiştiğini ve arabaların nereye dağıldığını bilmemiz gerekiyor. Trafiği daha verimli bir şekilde yönetebilmemizin tek yolu bu” dedi Vrba.


Yasağa rağmen çok sayıda kamyonun Cheb'e doğru gittiğini vurguladı. Aynı zamanda birçoğunun şehre gitmesine gerek kalmayacaktı.


“Mesela istasyona odun boşaltmaya giden kamyonlarda büyük sıkıntı yaşıyoruz. Bu dönemde gerçekten çok sayıda var. Güneydoğu çevre yolundan birkaç kilometre daha kısa olduğu için sık sık şehrin içinden geçiyorlar. Bu bizim de değinmek istediğimiz bir konu. Trafik yoğunluğunu ölçmek de bu konuda bize yardımcı olabilir” diye ekledi Vrba.