Sürücüler yarışı Hleďseb'de tamamladı. Sorunlu yol onarımdan sonra önemli ölçüde daraldı

RumBar

Global Mod
Global Mod
Hleďseb belediye başkanı Pavel Zteiskar'a göre bina şu anda işletmeye alınmış ve onay sürecinden geçiyor.


“Geçen ağustos ayından bu yana burada çalışmalar sürüyor ve bu bölgede yaşayanlar inşaat sırasında evlere ulaşmakta zorluk çekseler de aylarca alışılmadık bir huzur yaşadıkları kesin. Sınır Muhafız Caddesi'nden her gün binlerce araba geçiyor. Trafiği Mariánské Lázně'ye yönlendiren omurga yoludur. Ve çoğu zaman çok hızlıydı. Artık belki de daha dar yollar ve adalar rakipleri yavaşlatacaktır” diye düşünüyor belediye başkanı ve aynı zamanda onarılan bölümün dolambaçlı yoldan dolayı Mariánské Lázně'ye olan yolculuğun uzatıldığı gerçeğinden de bahsediyor.


Ancak sonuç buna değer. Yeni park alanları granit küplerle kaplanıyor, genişletilmiş kaldırımlar birbirine geçen kaldırımlarla süsleniyor ve yaya geçişini daha güvenli hale getirmek için bir metreden daha dar olan yolda koruyucu adalar oluşturuldu. Ayrıca enerji tasarruflu LED lambalarla çevre düzenlemesi ve modern genel aydınlatma da mevcuttur. Köyün uğrak yeri yapılan değişikliklerle tamamen yeni bir çehreye kavuştu.


“Asıl amaç güvenliği artırmak ve park yeri sayısını artırmaktı. Bu sokak uzun süre onların yokluğuyla boğuştu. Özellikle sabahları okulda ebeveynler çocuklarını getirdiğinde tehlikeli durumlar ortaya çıkıyordu” diye anlatıyor Hleidseb belediye başkanı Pavel Zteiskar. Ona göre, Devlet Ulaştırma Altyapı Fonu'nun projeyi uygun maliyetlerin yüzde 85'i oranında sübvansiyonla desteklemesinin ana nedeni güvenlik ve park alanlarıydı.


“Projeyi finanse edecek para çeşitli kaynaklardan geldi. Kaldırımların, girişlerin, çevre düzenlemesinin ve kamusal aydınlatmanın bir kısmını Velká Hleďsebe belediyesinin bütçesinden karşıladık. Yol, Karlovy Vary Bölgesi Bölge İdaresi ve Yol Bakım Dairesi tarafından yönetiliyordu. Devlet Ulaştırma Altyapı Fonu da bizi sübvansiyonla destekledi. Paraya çevirirsem yaklaşık 13,5 milyonluk sübvansiyon aldık, 5 milyonu bizden, 3 milyonu da bölgesel yol işçilerinden ödenecek. Toplamda 21 milyon civarında oluyor” diye hesaplıyor belediye başkanı.


Benzer bir tasarruf benzersizdir



Aynı zamanda yüklenicinin etkinliğin bütçesini koruyarak paradan da tasarruf etmeyi başardığının altını çiziyor. “Proje kapsamı dışındaki dikkatli denetimler, incelemeler, testler ve değerlendirmeler sayesinde şantiyede hala daha az iş yapılmasını sağlamayı başardık. Örneğin kaldırımların altındaki bazı yüzeylerin rehabilite edilmesine gerek olmadığını keşfettiğimizde, bu öğeleri önemli ölçüde iş listesinden çıkarabildik. Bence bu çok eşsiz. Böyle bir binanın bütçesinin bir milyon krondan fazla azalması genellikle gerçekleşmez” diye gülüyor belediye başkanı.


Köydeki sürücüleri daha fazla kapanmanın beklediğini ekliyor. “Diğer yolların onarımı için proje dokümanlarını hazırladık. Ağustos ayında oldukça kötü durumda olan Klimentovská Caddesi'nde çalışmalara başlayacağız, aynı zamanda Tyršova Caddesi'nde de çalışmalar yapılacak. Yol ve kaldırım onarımlarının yanı sıra atıkların ayrıştırıldığı konteynerler için de yeni bir yer inşa edeceğiz. Bu eylemler artık tamamen belediye bütçesi tarafından yönetilecek. Bu yıl için onlar için 14 milyon kron tutarında bir miktar hazırladık” diye ekliyor Pavel Zteiskar.