Son tarih ufukta görünüyor ama hâlâ geçerli. D6 otoyolu 2028'de tamamlanacak

RumBar

Global Mod
Global Mod
“Bu yapıların her ikisinin de yakın malzeme ve zaman koordinasyonu içerisinde hayata geçirilmesi gerekiyor. Bu nedenle, hem planlanan D6 bölümü hem de Veselov çevre yolu için bir tedarikçi seçilecek” dedi ulaştırma ve yol yönetimi alanından bölge temsilcisi Jan Bureš.


Baypas inşasının tahmini maliyeti 211 milyon krondur. “Finansman bir kredi yardımıyla sağlanacak, şu anda Devlet Ulaştırma Altyapı Fonu'ndan bir sübvansiyon başvurumuz var. Finansmanla ilgili olarak “Öncelikle paranın yarısını alabilecekmişiz gibi görünüyor” dedi.


Birinci sınıf karayolları ve yolların yöneticileri şu anda inşaat yüklenicisi D6'nın seçimi için ihale dokümanlarını hazırlıyor. Karlovy Vary bölgesi RSD direktörü Lukáš Hnízdil, “Çalışmaların listesini tamamlıyoruz” dedi.


Ancak yine de etkinliklerini bölgesel etkinlikle birleştirmeleri gerekiyor. Yönetmen “Bunu hiç bu kadar yapmamıştık” diye belirtti. Ancak yüklenici seçimi sürecinin bu yılın Haziran ayı sonunda başlayacağını varsayıyor. Hnízdil, “Bizim düşüncemiz, inşaat sahasını yıl sonuna kadar yükleniciye devretmektir” diye ekledi.



Haritalar © SHOCart ve OpenStreetMap'e katkıda bulunanlar tarafından sağlanmıştır. SHOCart, turist ve bisiklet haritaları ve atlaslarının geleneksel bir yayıncısıdır. Daha fazla www.shocart.cz



Ancak bu kadar çabuk ilerlemesinin gerekmediğini de belirtti. “Benzer büyük ölçekli etkinlikler için ihale prosedürlerinin bir yıla kadar sürebileceğini” belirtti. Bu, örneğin Petrograd-Lubenec bölümü için yüklenicinin seçimiyle ilgiliydi. “Yarışmaya neredeyse tam bir yıl önce başladık. Ancak ancak şimdi teklifler değerlendiriliyor ve sözleşmelerin imzalanması hazırlanıyor” diye ekledi bölgesel ŘSD müdürü.


Baypas aynı zamanda biyokoridor üzerinde bir köprüyü de içeriyor



Yaklaşık bir buçuk kilometre uzunluğundaki Veselov çevre yolu otoyolun yaklaşık sekiz kilometrelik bölümüyle eş zamanlı olarak inşa edilecek. Baypas, Veselov'un güneyindeki yoldan başlıyor ve köyü yeterli mesafeden geçiyor. Proje belgelerine göre inşaatı 17 ayrı binaya bölünmüştür.


Bunlar arasında diğer şeylerin yanı sıra inşaat alanının yıkımı ve hazırlanması, II/205 yolunun yeniden düzenlenmesi ve Veselov ile Knínice yakınındaki iki kavşak yer alıyor. Proje aynı zamanda biyokoridor üzerinde bir köprü, su ana hattının saptırılması ve yeni yolun drenajının bir parçası olarak üç yol menfezini de içeriyor.


Karayolları ve Karayolları Müdürlüğü hâlâ otoyolun tamamının 2028 yılında Karlovy Vary'yi Prag'a bağlamasını bekliyor. Lukáš Hnízdil, “Bu, olasılıkların sınırında kısa bir süre ancak şimdilik hala geçerli” dedi.


Bu yıl yine ŘSD, inşaatın gelecek yıl başlayabilmesi için Žalmanov ile Knínice arasındaki bölümle ilgilenecek bir şirket için bir yarışma başlatmak istiyor. Hnízdil'e göre, Karlovy Vary Olšový Vraty ile Žalmanov arasındaki otoyolun son iki kesimi için tedarikçi seçiminin 2026 yılı için yapılması planlanıyor.