‘RRTS’nin Jaipur ve Muzaffarnagar’a götürülmesi görüşülüyor’ | Noda haberleri

RumBar

Global Mod
Global Mod


Vinay Kumar Singhdoktoru NCR Taşımacılık A.Ş.Hindistan’ın ilk yarı yüksek hızlı demiryolu koridorunu inşa eden RRTS teslim tarihlerinin ilerisinde, Ghaziabad’daki öncelikli bölüm Mart ayında lansmana hazır olacak ve Çete Delhi-SNB Gurgaon aracılığıyla daha sonra kaydedilecektir. RRTS’yi Jaipur’a getirmek için görüşmelerin sürdüğünü ekliyor ve Muzaffernagar TOI’den Abhijay Jha ile yapılan bir röportajda
RRTS, Hindistan’da yüksek hızlı şehir içi tren konseptini tanıtıyor. Hızlı trenlere olan ihtiyaç uzun zamandır hissediliyor. Bunun gerçeğe dönüşmesi neden bu kadar uzun sürdü?
Proje 2006 yılında kavramsallaştırıldı, ancak o yıl onaylandığı için çalışmalar 2019’a kadar başlamadı. Yani evet, biraz geç kaldık, buna hiç şüphe yok. Ama şimdi iş başladı, programın ilerisindeyiz. 17 km öncelikli bölümün resmi hizmete giriş tarihi Haziran 2023 ama Mart ayında hazır olacağız.
Hindistan, Delhi-NCR, Mumbai-MMR, vb. gibi kentsel kümelenmelerde gelişiyor. Bu, büyük mesafelerin hızla katedilmesi gerektiği anlamına geliyor. Metro planlarına bakan ve RRTS’yi açmayı düşünen daha fazla şehir var mı?
Ülkedeki hızlı raylı sistemin, yüksek hızlı işe gidip gelmeye izin verdiği için yüksek talep göreceği konusunda sizinle aynı fikirdeyim. Ama 20-25 km aralığında şehir içi ulaşım için kullanılan metronun yerini tutacağını sanmıyorum. Metro ve ekspres tren birbirini tamamlayacak. Delhi Metrosu daha da ileri gidiyor ve farklı semtleri birbirine bağlıyor diyebilirsiniz. Bu bir istisna. Rapid Rail kullanıma sunulduğunda, Delhi Metrosu daha uzun rotalar kullanmayacak.
RRTS trenleri, 180 km/sa tasarım hızına sahiptir ve bu da onları Hindistan’daki en hızlı trenler yapar. Bunu tasarlamaya, yapmaya ne oldu?
Tren setleri, Make in India girişimi kapsamında ihtiyaçlarımıza göre üretilmektedir. Arabalar, çekiş motorları, vites kutusu ve sinyalizasyon sistemi, her şey. Delhi-Meerut koridoru için, trenlerin bir koridordan diğerine sorunsuz bir şekilde geçmesini sağlayan Avrupa Tren Kontrol Sistemi seviye 2 sinyalizasyonunu kullanıyoruz. Tren, yüksek hızda bile yolcu konforunu sağlayacak şekilde tasarlanmıştır. Aerodinamiğe ek olarak, tren seti hava basıncı kontrol sistemleri ile donatılmıştır. RRTS trenleri ferah, metro tırmıklarından daha büyük.
Büyük altyapı projelerinin büyük gecikmelerle karşılaştığını gördük. RRTS koridoru şimdiye kadar teslim tarihini nasıl karşıladı?
Kapsamlı bir hafifletme sistemi sayesinde bunu pandemi kısıtlamalarına rağmen başardık. Bu büyüklükteki projeler, hizmet vardiyaları ve sözleşmenin tamamlanması gibi diğer faktörlerin yanı sıra, onaylar ve karar verme zamanında yapılmadığı için ertelenir. RRTS’de organizasyonu zayıf tuttuk, iyi mühendisler bulduk ve etkili bir ekip oluşturduk. Tüm onayları üç yıl önceden sıraladık ve bunları almak için özel bir ekip görevlendirildi. Güzergahı birçok kez yürüyerek ve radar sistemlerini kullanarak inceledik ve müteahhitlerimiz taşınmadan önce ortadan kaldırılan potansiyel engelleri öngörebildik.
Bu hat üzerinde çalışan ilk Delhi-Meerut yolcu trenini ne zaman göreceksiniz?
82 km’lik bölümün tamamı için Mart 2025 olarak bir son tarih belirledik ve işin ilerleme hızı göz önüne alındığında, hizmete alma işleminin bundan önce yapılmasını bekliyoruz. Hattı etap etap kullanmaya başlayacağız. Öncelikli bölümün ardından, tercihen Meerut tarafında olmak üzere, her altı ayda bir 20 km’lik bölümler eklemeye devam edeceğiz.
Ancak, çok fazla yolcu görme olasılığı düşük, bağlantılı uçları olmayan bir öncelikli rotayı neden konuşlandıralım?
Öncelikli bölümün şu an için Meerut veya Delhi’den gelen yolcular için uygun olmadığı ve bunun ziyaretçi sayısını etkileyeceği doğru. 2025’e kadar bekleme seçeneğimiz vardı ama bölümleri aşamalı olarak açmaya karar verdik. Aşamalı uygulamanın avantajı, iyileştirme için yer varsa bunun yapılacak olmasıdır. Bu, Hindistan’ın ilk hızlı demiryolu projesi ve tüm koridoru kullanmaya başlamadan önce kontrol etmemiz gereken birçok parametre var. İkinci olarak, işletme ve bakım özel bir işletmeciye devredilecektir: Alman Deutsche Bahn. Öncelik bölümünde bulunursa hataları düzeltmelerini her zaman isteyebiliriz.
RRTS pahalı bir projedir. İş başladıktan sonra gelir tahsilatını nasıl öngörüyorsunuz? Bilet fiyatları yeterli mi?
Koridor, tahmini 30.724 Rs maliyetle geliştiriliyor ve eyalet hükümetinin payı 6.500 Rs olarak belirlendi. Transit politikası kapsamında, koridorun her iki tarafında 1,5 km’lik bir alan ek FAR (zemin alan oranı) için uygundur. Bundan elde edilecek gelir yerel kalkınma otoritesi ve NCRTC arasında paylaşılacaktır. Yolcuların geleneksel olandan yeni bir işe gidip gelme yöntemine geçmek için zamana ihtiyacı olduğundan, ilk başta hızlı tren için ziyaretçi çekmek zor olacaktır. Aldığımız orana değer katmamız gerekiyor.
Muhtemelen Delhi-Meerut biletinin maliyeti nedir?
Devreye almadan önce karar verilecek. Geçici bir oran modelimiz hazır. Oran aam aadmi’ye uygun.
RRTS ile Sarai Kale Khan’dan Meerut’a seyahat süresinin 55 dakika olması bekleniyor. DME’yi sürmek neredeyse aynı süreyi alır. Bu, ziyaretçi sayılarını ve ciroyu etkiler mi?
Hızlı trenin özel bir yolu var ve 100 km/s veya 120 km/s olacak şekilde her yerde aynı hızı koruyacağız. Yani 55 dakikalık işe gidip gelme süresi olduğunu iddia edersek, bu 55 dakikadır. Bunu hangi yolla yapabilirsin?
Kolaylığın toplu taşıma için anlaşmayı bozduğunu gördük. RRTS, onu işe gidip gelenler için uygun bir seçenek haline getirmek için ne yapıyor?
Delhi’deki Anand Vihar Tren İstasyonu ve ISBT’de işe gidip gelmenin diğer modlarıyla çok modlu entegrasyon gerçekleşiyor. Kaushambi otogarı entegre edilecek ve Ghaziabad RRTS istasyonunda koridoru Delhi metro kırmızı hattı ile entegre edeceğiz.
Gurgaon, Delhi-Palwal ve Delhi-Rohtak üzerinden Delhi-SNB (Alwar) gibi planlanan diğer koridorlar ne olacak?
İleri bir aşamadayız ve Gurgaon üzerinden Delhi-SNB koridoru için inşaat öncesi faaliyetler devam ediyor. Onay için Merkez ile görüşmeler devam etmektedir. Çok yakında Gurgaon aracılığıyla Delhi-SNB ile ilgili çalışmalara başlayacağız.
SNB koridorunu Jaipur’a kadar genişletme planlarından söz ediliyor…
Sadece Jaipur değil, Delhi-Meerut koridorunu Muzaffarnagar’a bağlamak için tartışmalar oldu. Önümüzdeki yıllarda ağ büyüdükçe, uzun mesafeli eyaletler arası seyahat için yüksek hızlı demiryolu bağlantılarına olan talep de artacaktır.
RRTS koridoru aracılığıyla IGI ve Noida havalimanlarını birbirine bağlama olasılığı tartışıldı mı?
IGI için hızlı tren bağlantıları sağlıyoruz (Delhi-SNB koridoru üzerinde). Gelecekte, Noida havaalanı da bağlanabilir.