Restorasyonun ardından Fransisken tren istasyonunun dışı tarihi, içi ise modern olacak

RumBar

Global Mod
Global Mod
Metrostav DIZ CEO'su Karel Volf, “Onarımlar trafik sırasında gerçekleştirilecek, bu da yolcular ve çalışanlar için bazı rahatsızlıklara neden olacak” dedi. Pazartesi günü başlayan binanın onarımını, ardından istasyonun güvenlik ekipmanlarının yeniden inşası takip edecek.


“Az çok güncelliğini yitirdi. Kamuoyunu çok fazla etkilemeyecek, nispeten basit bir olay. Güvenlik ekipmanı bu yılın sonunda hazır olacak” dedi Demiryolu Modernizasyonu Demiryolu İdaresi Genel Müdür Yardımcısı Mojmír Nejezchleb. Ancak çok daha büyük bir olay, tüm istasyonun planlanan yeniden inşası olacak.


Sonunda yapıldı



“Şu anda tasarım aşamasındayız. Maddi kaynak olursa 2026 yılında başlamak istiyoruz. Bu, alt geçitli bir ada platformunun oluşturulacağı, pistin konfigürasyonunun buna uygun olacağı anlamına geliyor. Alt geçidin kendisi de bu bölgenin olası gelişimi için pistin ötesine daha sonra genişletilmek üzere hazırlanacak.” diye ekledi Nejezchleb.


Belediye Başkanı Lenka Průšová onarımın başlangıcındaki sevincini gizlemedi. “2006'dan bu yana her şehir yönetimi istasyon binasını restore etmeye çalıştı” dedi. “Binanın dışı tarihi, içi modern olacak. Girişimcilere yönelik ticari alanlar oluşturulacak. Bina güzel olacak ve yolcular platforma giden yürüyüş yollarının bulunmasından kesinlikle memnun kalacaklardır” diye ekledi.


Yolcular memnun kalacak



Binanın yanında bisiklet kutuları, bisikletler için park alanları ve e-bisikletler için şarj istasyonları bulunacaktır. Ulaştırma Bakanı Martin Kupka etkinliğin açılışında şunları söyledi: “Františkovy Lázně'deki tren istasyonu, Karlovy Vary ve Mariánské Lázně ile birlikte 2021'den beri UNESCO Dünya Mirası Listesi'ne dahil edilen şehre değerli bir giriş kapısı olacak.” .


“Özgün bir yüze sahip modern bir istasyon binası, demiryolunun tarihi mirasına tam olarak nasıl yaklaşmamız gerektiği olacaktır. Ulaştırma Bakanı Martin Kupka, “Orijinal mimarinin güzelliğini ve yolcuların mevcut ihtiyaçlarını göz önünde bulundurarak” dedi.


Františkolázeňské nádraží cumhuriyette benzersizdir. Sakson Kraliyet Demiryolları'nın tip projesine göre inşa edilmiştir ve Avusturya-Macaristan'ın demiryolu mimarisinden önemli ölçüde farklıdır. Geçmişte birçok yeniden yapılanma sürecinden geçmiştir.