Plastik Yollar: K’taka Hindistan’da Birinci Sırada | Haberler

FontikUpa

Member
Mysuru: Plastik atıkların bertaraf edilmesi, belediye yetkililerinin karşılaştığı en büyük zorluklardan biridir. Devlet kurumlarının atık plastikten kurtulmak için yaptığı deneylerden biri de onu yol yapımında kullanmaktır.
Devam eden Lok Sabha oturumunda verilen ayrıntılara göre Karnataka, ulusal otoyolların yapımında plastik atık kullanımında ilk sırada yer alıyor.
Verilere göre, Hindistan’ın en yüksek seviyesi olan Karnataka’da ulusal otoyolun 440 kilometrelik kısmı plastik atıklarla inşa edildi. Bu 440 km, Bengaluru-Mysuru 10 şeritli otoyolun her iki tarafında 20 km’lik ön yolu içermektedir. Şimdiye kadar ülke genelinde atık plastik kullanılarak 1.728,53 km ulusal otoyol inşa edildi.
Birlik Karayolu Taşımacılığı ve Karayolları Bakanı Nitin Gadkari’nin farklı eyaletlerden dokuz milletvekilinin sorusu üzerine paylaştığı bilgilere göre Uttar Pradesh, atık plastikle inşa edilen 422,50 km’lik yol ile ikinci sırada yer alıyor. Andhra Pradesh 201,34 km ile üçüncü sırada yer alıyor.
Bakan, atık plastikle inşa edilen yolların maliyetinin karışıma, tasarıma, aşınmaya, esnek kaplamaya bağlı olduğunu ve agregaların özelliklerine göre değiştiğini söyledi. Bu tür yolların daha uzun süre dayanması bekleniyor. Ancak, bu tür yolların performansının değerlendirilme aşamasında olduğunu da sözlerine ekledi.
Bakana göre bakanlık, atık plastik ve uçucu kül, demir ve çelik cürufu, inşaat ve yıkım atıkları (C&S) gibi diğer atıkları ulusal otoyolların (NH’ler) yapımında kullanmak için politika yönergeleri yayınladı. Bu tür atık malzemeleri kullanmanın amaç ve hedefleri, inşaat maliyetlerini azaltmak, ülkenin kıt doğal kaynaklarını korumak ve çevresel sürdürülebilirliği desteklemektir.
HAI proje direktörü BT Sridhar, atık plastik kullanılarak Bengaluru ile Mysuru arasında yaklaşık 20 kilometrelik servis yolu inşa edildiğini söyledi.
Bu yolun performansı iyidir. Sridhar, maliyet açısından normal yol inşaatı ile aynı olduğunu söyledi.