Pain Drive: Market Hub’da yolu ne kapatıyor | Noda haberleri

RumBar

Global Mod
Global Mod
NOIDA: Sektör 18’in ticari merkezlerini ve Atta pazarlarını ayıran şehrin en işlek yollarından biri olan Captain Vijayant Thapar Marg gün boyu trafik, gelişigüzel park edilmiş araçlar, işgalciler ve alışveriş yapanlarla dolup taşıyor ve durum hafta sonu daha da kötüleşiyor.

Noida GFX'i Uzaklaştırıyor


Blue Line metro istasyonlarına – Botanik Bahçesi ve Sektörler 18, 16 ve 15 – yakınlık, yaklaşık 1 lakh yolcunun ve onları alıp bırakmaya gelen arabaların, bisikletlerin, taksilerin ve arabaların giriş ve çıkışı anlamına gelir. E-riketleri ve arabaları ana yoldan uzaklaştırmak için ara sıra sürmek de yardımcı olmadı. Yaya üst geçitlerinin olmaması, trafik kurallarını ve yol işaretlerini uygulayan polis personelinin yanı sıra müdahalecilik ve başıboş sığırlar, trafiğin düzgün akışını daha da engeller.
Sektör 20’de ikamet eden Rampal Bhati için Kaptan Vijayant Thapar Marg, yoğun saatlerde girilmesi yasak bölge. “Alışveriş için düzenli olarak Sector 18 ve Atta pazarlarına gidiyorum ve her seferinde yaklaşık bir saat trafiğe takılıyorum. Yolun her iki tarafındaki satıcılar ve yasadışı mağaza uzantıları, buradaki trafiği sürünerek sınırlandırıyor. Botanik Bahçesi ile Sektör 15 arasındaki o yolu geçmek 30 ila 60 dakika sürer. Bhati, “Görünüşe göre yetkililer ve işgalciler arasında bir tür yakınlık var, işgalciler ihlal karşıtı eylemlerden birkaç gün sonra geri döndü” dedi. .
Sektör 15 sakinleri refah derneğinin başkanı Dhiraj Kumar da aynı fikirde. “İdeal olarak, Kaptan Vijayant Thapar Marg aracılığıyla Noida Sektörü 15’ten Botanik Bahçesi’ne kadar olan 4,2 km’lik mesafeyi kat etmek 10 dakikadan fazla sürmemelidir. Ancak gecekondular yüzünden hafta içi trafiğin yoğun olduğu saatlerde 40 dakikadan fazla sürüyor.”
Bu caddedeki en büyük sıkıntı noktası, Botanik Bahçesi ile Sector 15 arasındaki, TGIP alışveriş merkezi ve Sector 18, 16, 15 ve 27’deki pazarların (Atta Market) bulunduğu dört kilometrelik bölümdür. Yol, Sektör 15’in kesişme noktasından Delhi’deki New Ashok Nagar’a, DND Flyway’e ve Sektör 6’daki Noida Authority ofisine seyahat eden sürücüler tarafından işgal edilmiş durumda. Ancak Sektör 15’e giden bu yol boyunca, özellikle Botanic Garden metro istasyonu yakınında, yol kenarındaki restoranlardan, dükkanlardan ve el arabalarından gelen yaygın tecavüzler ve gelişigüzel park edilmiş araçlar kaldırımı kullanılmaz hale getirdi.
Park için sol şerit ayırmak üzere yola yerleştirilen beton bariyerler ve Botanik Bahçe otobüs durağına giren araçlar da metro istasyonunun yakınındaki etkili yol alanını önemli ölçüde azaltır. Net yol işaretlerinin olmaması, taşıtlar genellikle yanlış şeritlere girip sonra geri dönmeye çalıştıklarından, buradaki yakın dövüşü artırıyor.
Botanic Garden metro istasyonunun yakınında bir yürüyüş yolu olmasına rağmen, Sector 18 ile 2.000’den fazla mağazaya ev sahipliği yapan ve günde birkaç bin müşteri tarafından ziyaret edilen Atta arasında bir köprünün olmaması, kırmızı ışıkta geçenleri yoğun trafikte yoğun yola çıkmaya teşvik ediyor. . Kaptan Vijayant Thapar Marg, orta banketin üzerinden atlayarak. Bu sadece trafik akışını engellemekle kalmaz, aynı zamanda bölgeyi kazalara açık hale getirir.
Sector 18 pazar derneği başkanı SK Jain, Noida Otoritesi ile yakın tarihli bir toplantıda yetkililerden yol boyunca davetsiz misafirleri kaldırmalarını istediklerini söyledi. “İki kritik pazar arasındaki yaya geçişlerini kolaylaştırmak için bir FOB inşa etmelerini de istedik” dedi.
16. ve 15. sektörler arasında rastgele park etmiş taksiler, arabalar ve lokantalar da dahil olmak üzere yoğun yol kenarı ihlali var. Yolda başıboş hayvanların bulunması da bölgedeki trafiği olumsuz etkiliyor. “Bu başıboşlar bazen işe gidip gelenleri yaralıyor. Hayvanlar yol ortasında kalıyor ve trafik sıkışıklığına da sebep oluyor. Noida’da ikamet eden Suman Kumar, Noida yetkililerinin onları bir sığınağa taşıması gerektiğini söyledi.
Bu arada araba ve taksi şoförleri, metro istasyonlarının yakınında kendilerine ayrılmış park yerlerinin olmamasından şikayet ediyor. “Sector 16, 18 ve 15 metro istasyonlarında park yeri yok. Bu nedenle sürücüler, yolcu almak ve bırakmak için araçlarını metro istasyonlarının altına park etmek zorunda kalıyor. Bir sürücü olan Raju Kumar, “Bu, zaten sıkışık olan yol üzerindeki baskıyı artırıyor” dedi.
Noida Sektörü 15’ten Botanik Bahçesi’ne doğru rotanın diğer tarafındaki trafik sıkışıklığı da aynı derecede şiddetli. Udyog Marg ve Kaptan Vijayant Thapar Marg’dan gelen trafik, Sektör 15’in kavşağında birleşerek yoğun saatlerde bölgede yoğun bir sıkışıklığa neden oluyor. İşleri kolaylaştırmak için, Noida trafik polisi trafiği Sektör 6’dan Film City Road’a ve Sektör 15 metro istasyonuna yönlendirdi.
Atta Market yakınında, özellikle metro hattı boyunca, yol kenarındaki satıcıların ve at arabalarının yanındaki dükkanların yasa dışı genişletmeleri yolları kapatıyor ve sürücüler için yalnızca şerit benzeri bir alan bırakıyor. Bir tahmine göre, Kaptan Vijayant Thapar’a paralel uzanan 28 ve 29. sektörlerde 15 bisiklet ve araba tamircisi var. Bu mağazalar her gün yüzlerce müşteriye hizmet verirken, müşteriler park yeri olmadığı takdirde araçlarını yola park edebiliyor.
ITMS programı kapsamında kurulan CCTV kameraları tarafından denetlenen, geçen ay bölgedeki suçlulara yaklaşık 500 challan dağıtıldı. Ancak polis personeli fiziksel olarak burada halka disiplin duygusu aşılamak için bulunmuyor.
Polis (Trafik) Komiser Yardımcısı Anil Kumar Yadav, Gautam Budh Nagar, trafik polisinin yakında sınırda bir ihlal önleme eylemi gerçekleştireceğini söyledi. “Noida Otoritesi ile koordinasyon sağlayacağız ve Botanik Bahçesi’nden Sektör 15’e bir sürüş gerçekleştireceğiz ve ihlalleri temizleyeceğiz. Ayrıca trafik personelini de görevlendiriyoruz” diyor.
Noida OSD Indu Prakash Singh, TOI’ye geçmişte Atta Market’in dışında birkaç yaptırım eyleminin düzenlendiğini, ancak satıcıların sivil birlikler gittikten sonra yol kenarlarını ve kaldırımları işgal etmek için geri döndüklerini söyledi. “Bir yaptırım uygulayacağız ve rotadaki ihlali temizleyeceğiz. FOB’a gelince, o güzergâhta metro hattı var ve yürüyüş yolu için yeterli alan yok” dedi.