Noida’da yakında daha fazla araba yıkım tesisi açılıyor | Noda haberleri

RumBar

Global Mod
Global Mod
NOIDA: Ulaştırma departmanı yetkilileri Çarşamba günü, UP hükümetinin yakın zamanda hurdaya çıkarma politikasını onayladığını ve yakında Noida’da daha fazla kayıtlı araç hurdaya çıkarma tesisi (RVSF) kurulacağını söyledi.
Şehrin şu anda bu tür iki merkezi var: Maruti Suzuki Toyotsu Hindistan’ın Sector 80, Noida’daki RVSF (MSTI’ler) ve Greater Noida, Ecotech 1’deki Mahindra MSTC Recycling’in RVSF’si. Devlet ayrıca, birisinin eski bir arabasını hurdaya çıkarıp yenisini alması durumunda %15 vergi kredisi veriyor. Noida’nın 1.2 lakh eski aracı var.
Noida Bölgesel Taşımacılık Sorumlusu (ARTO İdaresi) Yardımcısı Siyaram Verma şunları söyledi: “Özel araç sahipleri eski araçlarını hurdaya çıkarmalı ve yeni aracı kaydettirirken sertifikayı ibraz etmelidir. Taşımacılık departmanı, bu gibi durumlarda vergiler. Sertifika bir yıl geçerlidir.”
Ticari araçlarda vergi indirimi %10’dur.
Noida’nın yaklaşık 1 lakh 15 yaşında veya daha eski benzinli aracı ve 20.000 10 yaşında veya daha eski dizel aracı vardır. NGT, eyalet hükümetine bu tür ömrünü tamamlamış araçların (ELV’ler) yolda seyahat etmesini önleme talimatı verdi. 23 Eylül 2021’de Karayolları ve Karayolları Bakanlığı, geçerli kaydı olmayan veya otomatik fitness merkezleri tarafından uygun olmadığı beyan edilen ELV’lerin hurdaya çıkarılmasına yönelik Motorlu Taşıt (Araç Hurdaya Çıkarma Tesisi Tescili ve İşlevleri) Kuralları hakkında bir duyuru yayınladı.
Maruti Suzuki ve Toyota Tsusho grubunun ortak girişimi olan MSTI, 24 Kasım 2021’de Sektör 80’de RSVF’ye başladı. 10.993 m²’ye yayılan tesis, ayda 2.000’den fazla ELV’yi hurdaya ayırabilir ve geri dönüştürebilir. Mahindra ve MSTC’nin ortak girişimi olan Mahindra MSTC Recycling ile ikinci RSVF, Ocak 2018’de Ecotech 1’de açıldı. ELV’lerin geri dönüşümü birçok aşamada gerçekleşiyor. Araçların lastikleri, CNG kitleri, aküsü, yakıt deposu, motoru, ön camı, kapıları, kaportası, tamponu, farları, koltukları, direksiyonu, gösterge paneli, paspası, tavan kaplaması ve iç aksamları çeşitli istasyonlarda sistematik olarak sökülmektedir. Aracın çerçevesi daha sonra bir vinçle kaldırılır ve onu parçalayan ve kare şeklinde bir geri dönüştürülmüş blok oluşturan geri dönüşüm makinesine yerleştirilir.
ARTO, RVSF kurmak isteyenlerin artık Ulusal Tek Pencere Sistemine (https://www.nsws.gov.in/) başvurabileceğini söyledi.