Noida: Maliyet azaltıldı, Chilla yükseltilmiş yol projesi şimdi başlıyor | Noida Haberleri

RumBar

Global Mod
Global Mod
NOIDA: Delhi’deki Mayur Vihar’ı Noida Otoyoluna bağlayacak olan Chilla geçidi üzerindeki çalışmalar, fonlar üzerinde bir yıl süren duraklamanın ardından muhtemelen yeniden başlayacak.
Noida Otoritesinin teknik denetim biriminden, projeden sorumlu kurum olan UP State Bridge Corporation tarafından hazırlanan gözden geçirilmiş bir bütçe tahminini incelemesi istendi.

afkfsd


Birim, gözden geçirilmiş tahminin doğru olup olmadığını kurula bildirmek zorunda kalacaktır. Maliyetlerin artması, dokuz yıl önce başlangıcından bu yana gecikmelere dönüşen projeyi çevreleyen çıkmazın ana nedeni oldu. Geçit, Orta ve Doğu Delhi ile Noida arasındaki bağlantı için bir nimet olacak ve sıkışık Dadri yolu için bir baypas oluşturacak.
Projenin ilk maliyeti 605 Rs’de takılıp kalırken, köprü şirketi bütçeyi 1.076 Rs olarak revize etti. Bu, şirketten maliyetleri düşürmesini isteyen Noida Kurumu tarafından reddedildi. Şirket şimdi 5,5 km’lik yolu inşa etmek için 900 Rs tutarında bir tahminde bulundu.
Ancak inşaat başlamadan önce yapılacak daha çok iş var. Noida Authority denetim hücresinin yanı sıra, IIT-Delhi’den bir ekip, en son maliyet tahmini de dahil olmak üzere projenin çeşitli yönleriyle ilgili bir soruşturma yürütecek. Ancak yetkililer, yolun tasarımının değişme ihtimalinin düşük olduğunu söyledi. Bir Noida Yetkilisi yetkilisi, kurul onayını verdikten sonra inşaatın başlayacağını söyledi. Altı şeritli otoyol 14A, 14, 15A, 16 ve 18 numaralı sektörlerden geçiyor.
Mayur Vihar’dan otoyola sorunsuz bağlantı sağlamayı amaçlayan yol, 2013 yılında kavramsallaştırıldı. Aralık 2018’de, Delhi Kalkınma Otoritesi tarafından düzgün bir şekilde yönetmek için kurulan bir kurum olan Birleşik Trafik ve Ulaşım Altyapısı (Planlama ve Mühendislik) Merkezi kuruldu. Delhi-NCR trafiğini etkileyebilecek projeler onay verdi. UP hükümetinin Kurumu ve PWD’si maliyetleri eşit olarak paylaşacaktır. 25 Ocak 2019’da Başbakan Yogi Adityanath projenin temelini atmış ve Otoriteden gelen fonlarla çalışmalara başlamıştı. Pandemi daha sonra frene bastı.
Kurum 71 Rs harcadı. Eylül 2021’deki bir yönetim kurulu toplantısında, PWD 392 Rs crore için dinlendi. Çalışma birkaç günlüğüne devam etti, ancak Ekim ayında tekrar durdu. Bu yıl, Noida Kurumu, Başbakan Gati Shakti Programından mali destek için başvurdu. Ama henüz destek görmedi. Yetkililer, maliyet artışının ana nedeninin inşaat malzemelerinin fiyatındaki artış ve bir CNG boru hattı için inşaat tasarımındaki değişiklik olduğunu söylediler.