Müşteri yok, 69 EV şarj noktasının çoğu kullanılmıyor | Noda haberleri

RumBar

Global Mod
Global Mod


NOIDA: Noida’da 54 yerde 69 elektrikli araç şarj istasyonu var, ancak bunların çoğu toz topluyor – ne işe gidip gelenler tarafından kullanılıyor ne de uzun süre bakım yapılıyor.
Cuma günü Sector 62 ve Film City şarj istasyonlarına yapılan nokta ziyaretleri, bağımsız yuvaların büyük ölçüde terk edildiğini gösterdi. 32, 2 ve 6. sektörler de dahil olmak üzere çoğu çalışmayan düzinelerce daha var.
Geçen yıl, Noida Kurumu, taşıtları elektrikli arabaları kişisel araçlar olarak kullanmaya teşvik etmek için alınan önlemlerin bir parçası olarak bu şarj istasyonlarını kurdu.
Şimdiye kadar NCR şehrinde çok az kişi elektrikli arabaları tercih etti.
2022 ulaşım departmanı verilerine göre, Gautam Budh Nagar’da yaklaşık 13.000 EV kaydedildi. Bunların yaklaşık %70’i, sürücülerin genellikle şirketler tarafından kolaylaştırılan istasyonlarda veya halihazırda kendilerine sunulan şarj cihazları aracılığıyla şarj ettikleri e-çekçeklerdir. Geri kalanlar dört tekerlekli.
Bu şarj istasyonlarının bakımından sorumlu olan üst düzey bir Noida Kurumu yetkilisi, geçen yıl kurulan şarj istasyonlarının çoğunun çalışır durumda olmadığını itiraf etti.
Yetkili, “Şarj istasyonlarının nasıl kullanılacağına ilişkin teknik ayrıntılar üzerinde çalışıldığı için bunları çalışır hale getirmek biraz zaman alacak” dedi.
Bir de talep sorunu olduğunu söyledi.
“Noida’da yalnızca birkaç bin kişisel dört tekerlekli araç var. İlçede elektrikli otomobil sayısı arttıkça bu istasyonlar faydalı olacaktır” dedi.
Ayrıca araba satıcıları, elektrikli araba seçen alıcıların genellikle evlerinin yakınına veya topluluklarına kurmak için şarj cihazları aldıklarını açıkladı. Ayrıca showroomlarda şarj cihazları da bulunmaktadır.
“Şirketler elektrikli araç alıcılarına şarj cihazı sağlıyor. Bu, tam bir pil için genellikle 7-8 saat sürer. Ayrıca showroomumuzun dışında hızlı şarj cihazlarımız var ve bunlar sadece 90 dakika sürüyor. Buna ek olarak, birçok özel şirket, seyahat sırasında birinin pili biterse açılabilen mobil minibüs hizmetiyle şarj çözümleri sunuyor” dedi.
Sektördeki diğerleri, bağımsız şarj istasyonları kurmanın, talep artana kadar geçerli olmayacağını söyledi.
“İzole edilmiş şarj yuvaları, yalnızca daha fazla kişi EV satın alırsa fayda sağlayacaktır. Bunun yerine, birden fazla şarj noktasına sahip benzin istasyonları gibi bir küme modelinde hızlı şarj istasyonları kurmak merkezi olmalıdır. İş Yapma Kolaylığı ulusal program direktörü ve Ulusal Elektrikli Araç Otoyolu (NHforEV) çalışma grubunun üyesi Abhijeet Sinha, “Benzer bir model, pilot proje olarak iki EV şarj istasyonunun kurulduğu Gurgaon’da geliştirildi” dedi. . .
EV sektörü ülke genelinde hızla büyürken, UP hükümeti geçen yıl alıcılara sübvansiyonlar sunarak eyalette EV’lerin benimsenmesini teşvik edeceğini söylemişti. Uttar Pradesh Elektrikli Araç Üretimi ve Hareketlilik Politikası 2022, indirimli fiyatlara ek olarak yol vergisi ve kayıt ücretlerinden muafiyetler gibi başka teşvikler de sunuyordu.