Motor tutkunlarının baktığı şey: Cheb'den Hurvínek ile Çek Cumhuriyeti'nin en batı pisti boyunca

RumBar

Global Mod
Global Mod
Echch'deki Cheb A Hranice güzergahının haritası



Ve bugün Cheb'den Frantikovy Lzn, A'ya ve Hranice'ye giden rotanın tamamı slom 148 altında özetlenmiştir, ancak tarihsel olarak iki rota vardır. İlk demiryolu 1865 yılında Almanya'nın Hof kentinden Cheb'e (Eger) kadar inşa edildi. Hof şehrinin meclis üyesi, Sokolovsk havzasından kömür getirmek istedi. İmtiyazlar kazandılar (Avusturya-Macaristan toprakları dahil), Nürnberg'deki Krlovsk Bankası'ndan yaklaşık on milyon mark borç aldılar ve inşaata başladılar.


Anlaşmazlıklar ve karmaşık arazi koşulları nedeniyle tren doğrudan Hof'a gitmedi, ancak Oberkotzau'daki Ludwig-Sd-Nord-Bahn'dan ayrıldı. Frantikovch Lzn'den Cheb'e kadar Voigtlandische Staatseisenbahn'ın (Vogtland devlet demiryolu) gövdesi yeniden kullanıldı. Her şirketin NSP'de kendi koleji vardı. Yeni hat 1 Kasım 1865'te açıldı, A istasyonunda gümrük işlemleri yapıldı.


Taşımacılık, Çek topraklarında bile Bavorsk Krlovsk demiryolları ve 1920'den sonra SK demiryolları ile gerçekleştirildi. Cheb, A ile sınır arasındaki demiryolu 1945'ten sonra Slovakların eline geçti. Özgürlük Treni olarak adlandırılan tren ilk kez 1951'de Almanya'nın Selb şehrine doğru yola çıktı.


Sanayinin nispeten gelişmiş olduğu Askm vbek'teki köylerde yeni çimler vardı. Tabii bu durum oradaki iş adamlarını rahatsız etti. Bu nedenle kolejlerin işlerine mümkün olduğunca yakın olması için baskı yapmaya başladılar.


Vdesk girişimcisi Wilhelm Rzizek ancak 1884 yılında Ae'den Rossbach'a, bugün Hranic in echch'e kadar bir hat inşa etme iznini aldı. Demiryolu, yeni anonim şirket Mstn drha A Rossbach tarafından inşa edildi ve 27 Nisan 1885'te hatta ilk trenler çalışmaya başladı. Tünelin ucu daha sonra şehrin başka bir ucunda duruyordu.


Rossbask girişimcileri için bu yeterli değildi, mallarını Çek Cumhuriyeti'nin içlerine gitmek zorunda kalacakları Almanya'ya ihraç edeceklerdi. Rossbach'tan Adorf'a uzanan hattın hazırlıkları ancak Avusturya ile Saksonya arasında 1898'de imzalanan uluslararası anlaşma temelinde başladı.


Ancak arsa alımı nedeniyle inşaat gecikti. Rossbach'ta, Avusturya ve Almanya gümrük hatlarının geçtiği sınırın yakınında yeni bir tünel inşa edilmesi gerekiyordu. On kilometrelik parkur 17'si 1906'da törenle açıldı.


Yerel olarak, ana km'yi verdiler ve kendi hücresi, 97 (SD 310.0 için) ve 99 (SD 320.0 için) serisi Avusturya lokomotiflerinin bacalarındaki parlak kıvılcımdan sonra Mockel takma adını taşıyor. Sınırın Almanya tarafında raylar hâlâ yalnızca Mockelbahn veya Rossbacher Mockel'e ulaşıyor.


Trenin önce Avusturya, ardından Slovak demiryollarına ait olması ilginçti. Adorf'a yalnızca Avusturya ve Slovak lokomotifleri, 1920'lerde ise Vky olarak bilinen motorlu arabalar giderdi.




Rossbach istasyonunda lokomotif 310.0 ile yolcu treni. GPS: 50.3021244K, 12.1820750D



1938 sonbaharında trenin tamamı Çek Demiryolları'nın kontrolü altındaydı. İkinci Dünya Savaşı sırasında yakıt eksikliği nedeniyle kurtlar motorlu araçları kullanmak zorunda kaldı ve raylar yalnızca buharlı lokomotiflerle hizmet veriyordu. 1945 baharında Alman ordusu, Adorf'un arkasındaki Weisse Elster yakınındaki çelik köprüyü yıktı ve böylece Mockelbahn'ın kısa tarihine etkili bir şekilde son verdi.


Echch sluila dl'de Ae'den (te u) Hranice'ye Tra. Vtina treni Cheb'den günde sekiz kez kalkıyordu. 1989 yılından sonra yavaşlamış, 1998 yılında ise yolcu taşımacılığı tamamen durdurulmuştur. Ancak bir yıl sonra çevredeki belediyeler burayı restore etmeyi başardılar; bugün Hranice'ye günde yalnızca iki tren kalkıyor. Uzaklığı nedeniyle bu çim nostaljik bağlantıların hedefi oluyor. buradan itibaren Chebsk Hurvnek M131.1515 şirketi D Nostalgie'ye gidiyorsunuz.


Tra 148 4 dakikada hızlandırılabilir:


Cheb'den Ae'ye



Bugün Cheb'i ziyaret edeceğim. Hurvnek D Nostalgie M131.1515, uzun yıllar boyunca burada, artık yeni bir salonla değiştirilmesi gereken tarihi ısıtma odasında geceyi geçirdi. İlerlemeyi durdurmayın.


Ne zaman Cheb'e geldik, neleri keşfetmeliyiz? Bir turistin görevi merkeze gitmek, ikonik başparmağa hayran olmak, Chebsk kalesini ziyaret etmek veya oradaki Retromuseum'u görmektir. Aziz Nikolas kilisesinden şehri avucunuzun içinde bulacaksınız. Demiryolu tarihini seviyorsanız Kaybolan Raylar'ın 36. Bölümünde haritasını çıkardığımız, Almanya'nın Waldsassen kentine giden kaybolan rayın izlerini takip edin.


Chebsk tren istasyonunun hemen ötesinde, Karlovy Vary'ye giden yol ayrılıyor, Chebsk viyadüğü şube hattının ötesinde devam ediyor. 400 metre uzunluğundaki devasa taş bina, ülkenin en büyük demiryolu köprülerinden biri. 1945'te Amerikan bombardımanıyla yıkıldı ve daha sonra bu kez beton torbalarıyla esaslı şekilde yeniden inşa edildi. Bir zamanlar köprü boyunca ikinci bir yolun geçtiği görülüyor.


D6 yolunu kullanalım ve Frantikovch Lzn'ye ulaşalım. Buradaki ilk durak Aquaforum. Yakındaki su parkı nedeniyle yalnızca 2007 yılında oluşturuldu. Otobüs durağından sonra Trnice'den pimykaj yoluna gidin ve ancak o zaman Frantikovy Lzn istasyonuna varın.


Lage kasabasında buradaki kaplıcaları dolaşıp, Lage parklarında yürüyüş yapmanızı öneririz. Frantik heykeline dikkat edin. Efsaneye göre heykele bakan her kadın evlidir.




Frantikovy Lznice'deki tren istasyonunun mevcut şekli



Belediye Müzesi, Lzeske arel'in yakınında, Auto-moto Müzesi ise Cheb yönünde yer almaktadır. Biraz yürüyüş yapmak isterseniz yapay romantik bir hazine biçimindeki gözetleme kulesi Salinburg'u görmeye gidin. Ndra'dan kuzeye doğru kırmızı tabelaları takip ettiğinizde 7 kilometre sonra Soos koruma alanına ulaşacaksınız. Küçük bir çamur volkanı göreceksiniz ve hatta iki bitkiyi süren bir kurdu bile görebilirsiniz.


Frantikovch Lzn'den iki yolun başındaki aslan, bir zamanlar Bavyera kraliyet drahmisine, sağdaki Vogtland sttn drze'ye aitti. Ancak Vojtanov'a iki kilometre kala birbirlerinden uzaklaşıyorlar. Ae'ye doğru M131.1515 motosikleti yalnızca monoray boyunca devam ediyor.




Yol Vojtanov'dan önce ikiye ayrılıyor. Sağdaki elektrikli hat Plavno'ya, soldaki elektrikli olmayan hat ise Ae ve Selb'e gidiyor.



Vojtanov obec durağından 5 kilometreden daha yakın olan Skalne'ye gidebilirsiniz. Burada Tarımsal Teknoloji Müzesi, İtfaiye Müzesi veya eşsiz Jeofizik Müzesi'ni bulacaksınız (size telefonla anlatacağım). Romanya kalesi Vildtejn görülmeye değerdir.


Dl'ye devam ediyoruz, dal istasyonları Hazlov. Oradaki kale harabe halinde olduğundan kalıntılarını yalnızca dışarıdan ziyaret edebilirsiniz. Hazlov'dan güneye mavi turist tabelasını takip ederek giderseniz 4 kilometre sonra Seeberg Kalesi'ne ulaşırsınız. Kökeni 12. yüzyıla kadar uzanan Chebsko, Orta Çağ'dan bu yana geçirdiği değişimlere tanıklık ediyor. Seeberg'den 4,5 kilometre daha sonra Lib'in anıtsal kalesi ve malikanesiyle karşılaşacaksınız. Ve Askha vbka'nın bu iki cevherini hiç duyduğunuzu sanmıyorum.


Hazlov'un arkasında Hurvnek D Nostalgie ormanın ortasında oldukça derin bir ormanın içinden geçiyor. Köpek, Bay için ikonik testere köprüsünü yönetiyor. Bavyera'da bir buharlı lokomotif kullandığını hatırlıyor.




Frantikovch Lzn'den Ae'ye giden rota bir dizi tarihi köprüden geçiyor.



Ve burada bir A var. Parkur istasyonun etrafında uzun, soldaki parkurlar Selb'e, sağdaki parkurlar ise Hranice'ye gidiyor. Hareketsiz dur ve Ndra'ya sor. Orijinal anıtsal bina 1970'lerde yıkıldı ve 1970'lerden kalma bina da kısa süre sonra yıkıldı. Binanın yeni katlarının kaba inşaatının tamamlandığı sırada yanından geçtik.


A'yı görmek istiyorsanız dl istasyonuna gidebilirsiniz. Kentin ismi de turistler için biraz daha uygun olduğunu düşündürüyor. Şehirde etnografik ve tekstil koleksiyonlarının bulunduğu bir müze var. Şehrin yukarısındaki Hj tepesindeki Bismarck gözlem kulesi. A otobüs durağının yakınında, Haziran 1915'te geleceğin başkanı Edvard Bene'nin göç yolunda yankılar bıraktığı yarı unutulmuş bir kasaba olan Benev palouek'i bulacaksınız.




Esas olarak Ndra'dan eski kartpostalı isteyin



Ae'den dünyanın sonuna



Ask vbek'i birkaç kelimeyle terk edilmiş, unutulmuş ve romantik olarak tanımlayabiliriz. Herkesin istediği gibi. Kuşkusuz bu topraklar, asıl sakinlerin göçü, tüm yerleşimlerin sesi ve aynı zamanda sınır yazılarının tanıtılmasıyla damgasını vurdu. Öte yandan Asko bugün 30 yıl önceki bir umavaya benziyor, minimum turistle güzel bir indirim.


Tatarlar ülkemizin kesinlikle en kötü tren istasyonudur. Bunu yapmamak için uçurumun en alçak noktası her zaman sadece 5 buçuk kilometre uzaktadır. İzleri takip edin ve yeşil işarete doğru ona gidin.


Podhrad durağı civarında meşguller. Aynı adı taşıyan köyün girişine doğru yeşil tabelayı takip edin. Ancak n'de, 12. ve 13. yüzyılların ortalarından kalma Neuberg Kalesi'nin kalıntılarını bulacaksınız. Gözetleme kulesi olarak hizmet veren 22 metre yüksekliğindeki taş kule günümüze kadar gelebilmiştir. Hazine Podhrad vc'de bir çantadır, Doln zmek ve Horn zmek'i görebilirsiniz.


Studnka durağının binaları hakkında sadece yorum bırakabilirsiniz. 2010'dan sonra düştü. Bir zamanlar Rossbach istasyonunun yerleşik binası, bugün Echch'teki Hranice de aynı kaderi yaşadı. 2014 yılında yerini vandalizme karşı bir psteek aldı. Hranice'de tuhaf bir trenleri vardı Hurvnek D durakta Nostalji içerken küçük bir sokakta yer kurmuşlar.




20. yüzyılın başından kalma bir fotoğrafta Studnka istasyonu



Hranice'den Adorf'a giden eski ilçe hattını görmeye gittiğinizden emin olun. Bilinmeyen orman yollarında keyifli bir yürüyüş. Ancak demiryolunun kalıntılarından geriye ne kadar çok şeyin kaldığına şaşıracaksınız. Adorf'tayken model evini ziyaret edin, dünyanın her yerindeki modelleri görün ve Mockelbahn hakkında çok şey öğrenin.


Cheb'den Ech'teki Hranice'ye giden rota kesinlikle ülkemizin en güzel rotalarından biridir. A ile Hranice arasındaki trafik yoğun olmasaydı Arokrs bölgesi bunu kesinlikle hak ederdi.