Madikeri ve Sampaje arasındaki durum NH-275 kötüleşiyor | Haberler

FontikUpa

Member
MADIKERI: Hindistan Ulusal Karayolları Otoritesi (NHAI) tarafından NH-275 uzantısını yükseltmek için sunulan bir teklif Kodagu nın-nin Dakshina Kannadası merkezi hükümetin dikkatinden kaçmış görünüyor. Bu arada, Batı Ghats’ın engebeli arazisini kesen bu yolun durumu, sürücüleri son derece rahatsız ve daha da kötüsü tehlikeli bir yolculukla bırakarak kötüleşmeye devam ediyor.
NHAI, Kodagu ve Madikeri arasındaki mesafeyi onarma ve iyileştirme planı için onay istemişti. Sampaje Dakshina Kannada’da tahmini maliyeti Rs 164 crore. Bu planın birincil amacı, muson mevsiminde rahatsız edici derecede yaygın olan heyelanlara karşı yolu güvence altına almaktır. NHAI’nin planı, yol boyunca dört yerde ‘J’ harfi şeklinde istinat duvarları inşa etmeyi ve ayrıca üç yerde beton beton duvarlar inşa etmeyi içeriyor. NHAI, yol taşkınlarını önlemek için suyu yoldan uzaklaştıran aerodinamik bir drenaj sistemi geliştirmeyi planlıyor. Teklif kapsamlı ve Sampaje Ghat’ta ve Bantwal ile Mysuru arasındaki yol bölümleri boyunca 21 tutma duvarı inşa etme planını içeriyor. NHAI, bunun yıllık toprak kayması sorununa kalıcı bir çözüm olacağını umuyor.
Yukarıda belirtilen iddialı projeye ek olarak, 22 kilometrelik NH-275’in asfaltlanması önerisi üst makamlarca onaylandı. Bu esnemenin asfaltlanmasının 24,3 crore Rs’ye mal olacağı tahmin edilmektedir. Bu arada NHAI, Madikeri ile Sampaje arasındaki otoyolda biriken enkazı temizlemekle meşgul. Kaynaklar, hükümetin bekleyen işleri tamamlamak için NHAI’ye henüz 1,5 crore Rs ödemediğini söyledi.
Madikeri-Sampaje yolu tek alternatiftir. Shiradi Ghat yolumuson mevsiminde sürücülere kapalıdır. Bununla birlikte, ağdaki ana bağlantı yolu olarak önemi, otoyolun durumunu iyileştirebilecek yaptırım projelerini uzatmaya devam eden ilgili makamlar için kaybolmuş görünüyor.