Madencilerin trajedisi. Kazada üç seyirci ve pilot formülü öldü

RumBar

Global Mod
Global Mod
Yıllar önce yasağına yönlendirilen etkinliklerin her sonbaharında son derece riskli olması, diğer şeylerin yanı sıra, Sokolov'daki dört üst düzey evin önünde parklı bir bölgede bulunan bir anıtın kanıtlanması.


Hatırladığı trajik olaydan bu yana neredeyse dokuz beş yıl geçti. 11 Eylül 1966 Pazar günü, New York “İkizleri” nde İslamcı teröristlerin barbarca saldırısından tam otuz yıl önce garip bir tesadüf olarak gerçekleşti. O gün, “Madenciler Günü” Sokolov'da kutlandı ve bu vesileyle Formula 3 yarışları vardı.


Sokolovská liderliğindeki devredeki yarışlar, Karel Havlíček Borovský, Unity ve Božena Němcová, Sokolov'a binlerce seyirciyi çekti. Sonuçta, o zamanki Çekoslovakya'da sadece motorlar dünyasındaki fotoğraflardan bilen Formula 1'in benzer monopostlarına göre özel olarak uyarlanmış otomobillerin bir gösterisine sahip olacaktı. İnsanlar pist çevresindeki kaldırımlarda duruyordu, çekici yerlerde birkaç sırada kalabalıktı ve her yerde harika bir ruh hali vardı.


Öğleden sonra, ana yarış başlatıldı, bu da en hızlı iki pilotun iki sabahtan kalifiye olduğu başlıyor. En büyük favoriler, Dynamo Prag'dan Wartburg ve Josef Brázda'ya Vladimír Hubáček'in kazananları, Brno bağlantılarından DKW'ye ve yavaş yavaş başlangıç alanının başı haline gelen DKW'ye kazananlardı ve kazananın aralarında karar vereceği neredeyse kesindi.


Trajedi ana yarışın bitiminden kısa bir süre önce meydana geldi. On beş turun on üçüncü turunda, 4. nesnenin önündeki Sokolovská caddesinin tepesindeki kardeşin arabası 4. İlköğretim Okulları kaymaya girdi, seyirci arasındaki kaldırıma giden yoldan uçtu ve sokak aydınlatmasına çarparak durdu. Kaza dört insan hayatına ihtiyaç duydu, karıkların kendisine ek olarak, üç seyirci öldü ve iki düzine daha çoğunlukla ciddi yaralanmalara maruz kaldı.


O zaman, kazanın nedeni asla % 100 daha sonra açıklanamazdı, büyük olasılıkla Brázda'nın arabasında teknik bir hata oldu. Kaza ve resmi kaynaklardan gelen soruşturmanın seyri hakkında bilgilendirildi, örneğin kırmızı yasa, örneğin, Sokol trajedisi hakkındaki bir rapor, Le Mans'taki benzer bir kazada yıllar önce benzer bir kazada seksen izleyiciler tarafından öldürüldüğü tutarsızlığı hafifletmeye çalıştı.


Sonuç olarak, bu, çoğu zaman tuhaf söylentilerin ortaya çıkmasına yol açtı, örneğin, Brázdé'nin arabasının bazı kadınlar nedeniyle iddia edilen mekaniklerden birine zarar verdiği yönünde spekülasyonlar vardı.


Özellikle bölgesel gazeteci Antonín Kunc, Sokolov trajedisinin tamamen unutulmaması gerçeğinde büyük bir değere sahiptir. 2003 yılında, “Sokolov 1966” televizyon belgelerinin yazarları “Kader Anları” döngülerinden yıllar boyunca toplanan ve arşivlenen belgeleri de kullandı.


Trajik olaydan otuz yıl sonra, Brázda makinesinin kazasında yaralananlar da dahil olmak üzere trajedi, organizatörler, rakipler ve seyircilerde bir dizi doğrudan katılımcı bulmayı ve röportaj yapmayı başardılar.


Belki de on beş filmin en güçlü anı, küçük bir çocuk olarak yerinde olan Dag Kraus'un ifadesidir. Kazadan birkaç dakika önce yakındaki bir apartmanın giriş kapısı için onu kapatan babasına hayatta kalmaya borçluydu. Ebeveynleriyle birlikte kaldırımda kalan dört yıllık hemşire Renátka, daha sonra hastaneye taşındıktan kısa bir süre sonra yenildiği kazada ciddi yaralanmalara maruz kaldı.


Trajik olaydan kırk yıla kadar Kaza'nın bulunduğu yerde. Açıklanmasından iki yıl sonra, Antonín Kunc'un ortaya çıkışının başlatıcısı, “anıtın parasının harcandığı” ve akademik heykeltıraş tarafından ele alınan şehir yerine anıtın “bir taş yarattığı” vahiyinden birkaç hafta önce öğrendiği için yerel basında içini çekti.


Dört hatlı düz bir doğal taş şeklinde basit bir anıt, zamanla cilalı üst yüzeyde biraz soluk bir yazıt ile bugüne kadar ayakta duruyor. Bazen biri durur, bazen bir çiçek görünür.