Lokti'deki Ohři üzerindeki ikonik köprü onarılmayı bekliyor ve sonrasında şehir tarafından devralınacak

RumBar

Global Mod
Global Mod
“Bu seçeneği belediyeyle uzun yıllar tartıştık. Belediye nihayet kabul etti ama sadece köprüyü onarmamız şartıyla. Ve bu şimdi gerçekleşecek” dedi Vali Yardımcısı Dalibor Blažek. Ona göre bölgenin köprüyü şehre aktarmak istemesinin nedeni köprüye giden bölgesel yolların bulunmaması.


Köprünün onarımı, Lokti'deki otobüs terminalinin başarılı modernizasyonunun ardından geldi. Köprü, şehrin baskın özelliklerinden biri olmasının yanı sıra, ulaşım yolları ve ulaşım istasyonu ile tarihi merkez arasında da önemli bir bağlantıdır.


İnşaat çalışmaları ancak bölge konseyinin Haziran ayındaki toplantısından sonra başlayabilecek. Bunun, bitmiş köprünün Loket şehrine devredilmesine ilişkin gelecek planı tarafından onaylanması gerekiyor. Varsayıma göre çalışmalar bu yılın temmuz ayından 2025 yılının haziran ayına kadar bir yıl sürecek.


Blažek'e göre özellikle köprünün destekleyici yapısının temelden yeniden inşa edilmesi gerekiyor. “Yakın gelecekte projenin yüklenici firmasını ihaleye çıkaracağız. Geliştirilen proje belgelerine göre tüm etkinliğin maliyeti 46 milyon kron olacak ama şirketlerin hangi tekliflerle başvurduğunu ve gerçekte ne kadar tutara ulaşacağımızı göreceğiz.” dedi.


Blažek, yeniden inşa çalışmasının trafiği nasıl etkileyeceğini tahmin etmek istemiyor. “Böylesine kapsamlı bir onarımla, en azından kısmen geçilebilirliği sağlamak her zaman çok zordur, ancak biz her zaman bunu yapmaya çalışıyoruz.” Loket kasabası ise yerli ve yabancı turist sayısının fazla olduğu bölgenin en çok turist çeken noktalarından biri olduğundan ilgi daha da artıyor. Çalışmaların nasıl devam edeceğini göreceğiz ancak köprünün sınırlı bir süre için tamamen kapatılacağı bir duruma da hazırlıklı olmak gerekiyor.” diye ekledi Dalibor Blažek.


Yüzeyden yirmi metre yüksekte



Orijinal İmparator Ferdinand köprüsü, 1835 ile 1931 yılları arasında Lokta'daki Ohře menderesini kapsıyordu. Yapısı başlangıçta zincir bağlantılıydı ve o zamanlar Bohemya'da bu türden en büyük yapıydı. Her şeyden önce yüzeyden 20 metre yükseklikte olması olağanüstüydü.



1835'ten bir fotoğrafta Lokti'deki eski zincirli köprü



Kötü durumunun kapatılmasını gerektirdiği 1928 yılına kadar şehrin tarihi merkezine ulaşım görevi gördü. Üç yıl sonra yıkıldı. Mevcut betonarme yapı 1934'ten 1936'ya kadar uzanmaktadır. Zincirli köprünün orijinal formu, küçültülmüş versiyonuyla Mariánská Lázně'deki Boheminium Park'ı ziyaret edenler tarafından hayranlıkla izlenebilir.




iDnes'ten diskleri toplayın ve Dünya Hokey Şampiyonasına bilet kazanın