KHK Karlovy'den Petr Vašta ile özerk hareketlilik hakkında değişiyor

RumBar

Global Mod
Global Mod
Oda, yılın üçüncü yılı için, bölgedeki otonom hareketliliğin gelişimi konusundaki olayları yoğun bir şekilde koordine etmiştir. Şu anda, teknolojik olarak sürücü olmadan teknolojik olarak hazırlanmayı amaçlayan 14.5 milyon Euro için bir proje başlatmaya yardımcı oluyor.


Otonom araçları normal operasyonda dikkate almak için ne yapılmalıdır?
Güvenli testlerinin ve işletmelerinin temeli veri ve iletişim altyapısıdır. Sensörlerin ve diğer cihazların güvenlik ağını yollara ve kavşaklara kurmak ve kontrol kontrol odaları oluşturmak gerekir. Bölgede zaten inşa edilmiş olan bu teknolojidir.


Bu haberleri bir yerde görmek mümkün mü?
Bunu özellikle görmek mümkün değildir, ancak mobil veri hizmetleri kullanıcıları veri kapsamının ve hızının iyileştirilmesini kesinlikle fark edecektir. Çoğu zaman mevcut teknolojilerin mevcut vericiler ve elbette yenilerinin inşası için mevcut teknolojilerin değiştirilmesidir. Sonuç olarak, örneğin Paskalya yumurtalarında bugün sinyal olmadığı yerlerde, bu nedenle adlandırılan beyaz yerler kaplıdır.


Komşu Almanya ile sınırlar içindeki veri bağlantısı teknolojileri de gelişecektir. Sınırı geçerken arayan herkes bir sinyal kesintisi olduğunu bilir. Bir dakika, iki, ancak bazen bağlantı geri yüklenmeden önce daha uzun sürer. Bunun değiştirilmesi gerekiyor, çünkü güvenlik kurallarına göre, özerk araç SO -Called Güvenli moda bir saniyeden fazla kayıp – yavaşlıyor ve yolun kenarında duruyor. Bu nedenle, veri altyapısı yeterli kalite ve güvenilir olmalıdır.


Böyle bir ağ oluşturmak ne kadar sürer?
Tam bir ağ oluşturmak birkaç yıl alacaktır. Şu anda, ana hareketler ve şehirler ele alınmaktadır, böylece araçların “görmesine” ve trafikten bilgi almasına yardımcı olan otonom teknolojileri test etmeye ve işletmeye başlayabiliriz. Şoförsüz arabalar oraya daha sorunsuz ve daha güvenli olabilir. Bu ağ yavaş yavaş tüm bölgeyi kapsayacaktır. On yıl içinde otonom araçların o kadar olgun olacağını tahmin ediyorum ki bu destek olmadan başa çıkabilecekler. Ama şu anda bu bir zorunluluktur.


Başka bir yerde deneyim topluyor musunuz, yoksa bir pilot proje mi?
Bu kapsamda, proje kapsam veya ağ kalitesi olsun, Avrupa ölçeğinde benzersizdir. Başka yerlerde, kapalı çokgenler veya kısa bölümler inşa edilmiştir. Ama bu yeterli değil. Teknolojinin nasıl duracağını, otomobillerin nasıl davranacağını görmek için gerçek operasyonda konuşlandırılmalıdır. Ve bunu güvence altına almak için önce gerekli iletişim ve güvenlik altyapısını oluşturmak gerekir.


Kaça mal olacak?
Altyapı yatırımının 14,5 milyon avro olması planlanıyor.


Projeyi kim finanse ediyor?
Üç yıllık yoğun çalışma yaptık. Sonuç, Avrupa Birliği fonlarından yarı finanse edilen bir projedir, diğer yarısı altyapı inşa eden ve kilit oyuncusu T-Mobile olan konsorsiyum üyeleri tarafından ödenir. Proje 23 Ocak Cheb'de başladı ve programa göre gerçekleşiyor. Şu anda, teknolojiler zaten bireysel vericilerde değiştiriliyor. Ana kısım 2027 sonuna kadar tamamlanmalıdır.


Ticaret Odası ne rol oynuyor?
Bunu benlik ve iş dünyası arasında bir aracı olarak algılıyorum. İnsanlarla, şirketlerle, şehirlerle ve bölgelerle iletişim kurmak için daha fazla alanımız ve zamanımız var. Projenin koordinasyonuna yardımcı oluyoruz ve T-Mobile ile birlikte otonom hareketliliğin aşinalıkının arttığını, insanların bu teknolojiyle ilgilenmeye başladığını ve bunun yararlı olabileceğini bulduklarını başardık. Belediyelerin ve bölgelerin yaklaşımı sayesinde bölge yavaş yavaş ortak dalgaya eşleşmeye başlıyor. Bunun nedeni, drone testi için çokgen projesi olan Suas şirketinden de kaynaklanmaktadır.


Şoför olmadan arabaların yollara gitmek için başka ne eksik?
Altyapıya ek olarak, yolun durumu hakkında bilgi almak için hazırlanmalıdır. Trafik işaretlerini değiştiriyor, onarıyor, yeniliyorlar vb. Araç, tartışmalı durumu hızlı ve doğru bir şekilde değerlendirebilmelidir. Mevzuat da büyük bir sorundur. Bölge, bu sorunu kısmen çözen özerk bir teknoloji stratejisine sahiptir. Şu anda bakanlıklarda bir yorum prosedürü var, belge ayrıca Çek Cumhuriyeti Polisi, Yol ve Otoyol Müdürlüğü ve diğer kurumlar tarafından değerlendirilmektedir.


Otonom aracın ortaya çıktığı ilk yerlerden biri Cheb yaya bölgesi …
Bu yenilik kesinlikle dikkat çekecektir. Projeye Chebská Kosovka denir, çünkü atık çöp kutularından atık alacaktır. Küçük kamyon bir sepetten diğerine ayrı sürecek veya atığı döken kişiyi takip edecektir. Bazıları kesinlikle aracın engellere nasıl tepki verdiğini deneyecek, ancak teknoloji buna güveniyor. Sepeti kasıtlı olarak ilk proje olarak seçtik – insanlar özerk hareketliliği güvenli bir şekilde tanıyabilecekler. Bence bir yıl içinde bir yaya bölgesinde kimse fark etmeyecek.


Onu Cheb'de ne zaman göreceğiz?
Umarım bu sonbahar. Altyapı inşa ediliyor. Sonra küçük kentsel ulaşım otobüsleri olacak, daha sonra taksi arabaları bile olacak. Spa üçgeni şehirleri arasında özerk bir otobüs olacağını zaten düşünüyoruz. Karlovy değişiminde, konukları otoparklardan ve istasyondan otel ve spa evlerine taşımak için otonom arabalar sistemimiz var. Geceleri, arabalar tedarik etmek için kullanılabilir.


Proje nereye gidiyor?
Benim vizyonum, bölgenin bir Avrupa otonom teknolojilerinin lideri olacağıdır. Bu teknolojilerin henüz Avrupa'nın başka yerlerinde olmayan normal operasyonda test edilebileceği bir ortam olacaktır. Otomobil üreticileri bile poligonun yeterli olmadığını, bu teknolojinin gerçek dünyada öğrenmesi gerektiğini anlamaya başlıyor. Bu konuda iki şirket bizimle zaten iletişime geçti, onları henüz adlandırmayacağım.


Bölgenin projesi ne getirecek?
Bizi taşıyor. Otonom hareketlilik birçok endüstriyi değiştirecek, sadece ülkemizde değil, ülkenin genelinde ekonomiyi ve ekonomiyi önemli ölçüde etkileyecektir. Gençleri kenara çekecek bir konu olacağına inanıyorum. Otonom teknolojilerin geliştirilmesi, test edilmesi ve tanıtımına odaklanan disiplinlere ihtiyacımız olacak ve bu nedenle zaten üniversitelerle müzakere ediyoruz. Şirketlerin bölgeye, alanlarda araştırmaya adanmış olacak bölgeye gelmesini bekliyoruz. Konut, hizmet, doktora ihtiyaç duyacak insanları getirecekler …


Ayrıca, bu SO -Called teknolojik turizmin gelişimine inanıyorum – insanlar sadece haberleri görmek ve onlar hakkında bir şeyler öğrenecekler. Bir süre önce San Francisco'da olduğumuz gibi. Bence, bu modern teknolojiler spa ve bölgenin sessiz bir atmosferi ile iyi bağlantı kuracak.


Birkaç gün önce Osaka'dan döndün. Hangi izlenimler?
Projemizi Expo 2025'te tanıtacağız. Özellikle 7-13 Temmuz tarihleri arasında özerk teknolojilere adanmış. Oraya zemini hazırlamak ve kendimi duruma yönlendirmek için gittim. Bu konuda iyi hissediyorum. Planladığımız her şeyi fark etmeyi başarırsak, fark edilmeyeceğimize ikna oldum.


Daha güvenli ve daha ucuz. Tesla özerk bir taksi gösterdi (11. 10. 2024)