Karnataka’daki Mandya’da binden fazla okulda oyun alanı yok | Haberler

FontikUpa

Member


MANDYA: Binden fazla birincil ve ikincil Mandja’daki okullar İlçede oyun alanları yok.
Eğitim Hakkı Kanunu’na (RTE) göre spor ve beden eğitimi zorunludur. Oyun alanı, kanunen okullara sağlanması gereken 8 temel tesisten biridir. Beden eğitimi ve spor, çocukların öğrenmesi için çok önemlidir. Ancak mahalledeki öğrenciler oyun alanlarının olmaması nedeniyle spor aktivitelerinden mahrum kalıyor. Çocukların fiziksel ve zihinsel gelişimlerine engel olmuştur.
İlçede devlet, yardım ve özel kurumlardan oluşan 1.865 ilköğretim okulu ve 461 lise olmak üzere toplam 2.326 okul bulunmaktadır. Ancak bu okulların 1.028’inde oyun parkı bulunmamaktadır.
Standarda göre bir okulun gerçek bir oyun alanı yapabilmesi için en az 5 hektarlık bir araziye sahip olması gerekiyor. Birçok okulda yeterli oyun alanlarının olmaması nedeniyle öğrenciler açık alan sporları yerine kapalı alan sporlarına yönelmektedir. Uygun oyun alanlarına erişimi olmayan öğrenciler için beden eğitimi öğretmenleri raketle badminton, masa tenisi, satranç, karambol, karate, yoga ve jimnastik gibi salon sporlarını öğretmektedir. Açık hava sporları meraklıları, yakınlardaki taluk’taki halka açık oyun alanlarından, köydeki ilçe stadyumlarından, belediye meclislerinden, belediyelerden ve penchayatlardan yararlanmaktadır.
Halk eğitim departmanı müdür yardımcısı Javare Gowda, “2022-23’te zilla panchayat, NREGA projesi kapsamında aşamalı olarak bin stadyum inşa etmeyi hedefliyor. Benzer şekilde, spor departmanı tarafından 400 mini stadyum inşa edilecek” dedi. Stadyum eksikliği adım adım giderilecek” dedi.
Müfredat dışı faaliyetler, çocuklar için müfredat dışı faaliyetler kadar önemlidir. Hükümet, olmayan okullara oyun alanları sağlamak için uygun önlemleri almalıdır. Bir ebeveyn olan Dhananjaya, halka açık oyun alanlarının çocukların spor faaliyetleri için ayrılması gerektiğini söyledi.
Hükümetin 1.592 ilkokulundan sadece 698’inde oyun alanı var. Benzer şekilde desteklenen 60 ilköğretim okulundan sadece 51’inde oyun alanı bulunmaktadır. 213 özel ilköğretim okulundan sadece 158’inde oyun parkı bulunmaktadır.
215 devlet lisesi, 97 asistanlı lise ve 149 özel liseden sırasıyla sadece 180, 74 ve 137 adedi oyun parklarıyla donatılmıştır. Bir öğrenci olan Manjunath, “Gerçek bir oyun alanımız yok ve bu yüzden istediğimiz sporları yapamıyoruz” diyor.
“İyi oyun alanları çocuklar için çok önemlidir. Uygun oyun alanlarının olmaması nedeniyle çocuklar sporla daha az ilgilenmektedir. Bu nedenle genç yaşta sporda bir gelecek kaybediyorlar. besleyici gıda, farklı spor dallarında daha fazlasını başaracaklar,” dedi devlet düzeyinde Eklavya Ödülü sahibi BR Pramila Devi.
“Okulumuzda bulunan küçük oyun parkında öğrencilerimize çeşitli spor dallarında eğitimler veriyoruz. Bu zeminde yetişen öğrenciler, devlet düzeyindeki spor etkinliklerine de katıldılar. Öğrenciler daha iyi bir oyun alanına kavuşurlarsa daha da fazlasını başaracaklar.” lise hükümeti. eğitim öğretmeni Hoovaiah dedi.