Karlovy Vary'de onlarca yaya köprüsü ve köprü var. Hatta Karl'ın

RumBar

Global Mod
Global Mod
O zamandan beri Pibyla şehrinde köprüler ve aslanlar inşa etti: 2007 yılında halatlar üzerinde Tuhnick köprüsü açıldı, 2015 yılında Ohe Menderes'i eke'nin sol tarafındaki bisiklet yoluna bağlayan aslanlı köprü, Ohi Taovice'deki EuroVelo güzergahındaki köpek aslanı (olağanüstü hal nedeniyle şu anda kapalı) ve döküp vermek mümkün olacak.


Köprüler, özellikle eskileri, ilginç ve biraz karmaşık bir tarihe sahip, zamanlarının önemli teknik anıtlarıdır. Gelin bunlardan birine bir göz atalım.


Chebsk köprüsü




Karlovy Vary'deki Chebsk köprüsü pes eku Ohi



Karlovy Vary'deki en ünlü köprü şüphesiz Chebsk'tir. Ohi köprüsünün üzerindeki 111 metre uzunluğundaki beş köşeli taş köprü 1869 yılında hizmete açıldı ve 155 yıllık oldu. Köprünün sağlam taş yapısı oldukça orijinaldir ve bu da taş işçiliğinin olağanüstü kalitesini gösterir. Köprüde yapılan onarımlar arasında köprünün bariyeri, kaldırımları ve korkulukları da vardı; bunlardan ilki 1984 yılında gövde ve saptırılmış kaldırımın kaza yerine düşmesi sonucu hasar gördü. Erken yeniden yapılanma, felaketten sadece 380 gün sonra rekor bir sürede tamamlandı.


Hiçbir zaman uygulanmayan karma haklardan, Karlovy Vary'nin merkezinden Chebsk köprüsü üzerinden Ryby'deki Buthradsk tren istasyonuna (şimdi Horn tren istasyonu) gidecek bir tramvay hattının inşası projesinden bahsetmeye değer. Ancak kurdun ilk dünyası binanın inşaatına son verdi ve ondan sonra benzer saldırılar gerçekleşmedi.


O zamanlar ayrı olan Karlovy Vary ve Rybe şehirlerini birbirine bağlayan köprü, açıldığında nehrin sağ (Karlová) yönündeki köprü gibi Csae Frantik Josef köprüsü adını aldı. Ancak Birinci Dünya Savaşı ve Slovakya'nın kurulmasından sonra, 1000 yıllık Habsburg yönetimini anan tüm isimler kaldırıldı ve köprünün adı Egerbrcke, yani Köpek Ohi Köprüsü olarak değiştirildi. Chebsk köprüsünün şu anki Çekçe adı, belki de Ohe nehri ve Cheb şehrinin Nmin'de Eger ile aynı isme sahip olması nedeniyle, esasen Almanca isminin yanlış tercümesidir. O zamanlar muhtemelen yapacağınız ilk şey köprünüze Oheck adını vermek olurdu, ancak bugün bu konuda endişelenmenize gerek yok.


Ostrovsk köprüsü





Karlovy Vary'deki Ostrovsk köprüsü, altında Ohe nehri



Ohe nehrinin mansabında 400 metreden daha kısa olan Hornmondra'ya giden köprüye koyun adı verilebilir. Sadece Ohi Nehri değil, sağda Dolno'dan Horn Ndra'ya bağlantı demiryolu hattı ve nehrin solunda tip akıntı hattının da olması dikkat çekiyor.


242 metre uzunluğunda ve 20 metre genişliğindeki köprü, 1932 yılında tamamlanarak Slovakya'nın ilk betonarme köprülerinden biri oldu.


Orijinal köprü ilk Slovak cumhurbaşkanı Masaryk'in adını taşıyordu; Karlovy Vary 1938'de Naziler tarafından işgal edildikten sonra Henleinv adı verildi, kurttan sonra tekrar kısaca Masarykv olarak adlandırıldı, ancak 1948'deki komünist yönetimin ardından Masaryk artık eskisi gibi değildi. artık öğretmen. On yıl boyunca köprüde onun adını taşıyan Thlmannv vardı; bugün onun ne olduğunu neredeyse hiç kimse bilmiyor (1944'te Buchenwald'da öldürülen bir Alman komünist politikacı). Kasım devriminden sonra bohuel köprüsü orijinal ismine geri dönmedi, ancak birçok kişinin hakaret olarak algıladığı Ostrovsk adını aldı ve konsey, köprünün Masarykv adını yeniden değiştirmesini istiyor.


Charles Köprüsü





Karlovy Vary Slovensk caddesindeki Charles köprüsü pes eku Tepl (22 Mayıs 2024)



Prag'a (ve kesinlikle diğer şehir ve kasabalara) benzer şekilde Karlovy Vary'nin de kendi Charles Köprüsü vardır. Pekonvék Teplou u Galeria umn'daki betonarme tek kemerli köprü ve Karlv köprüsü durumunda hem Çekçe hem de Almanca taşa bastırılmıştır. Ancak Prag'daki adından farklı olarak bu köprüye şehrin kurucusu IV. Charles'ın adı verilmemiştir. Her ne kadar birçok kişi öyle düşünüyor olsa da. Köprüye adını veren kişi ise Kral II. Leopold'un amcası Arşidük Karl Ludwig Johann Josef Laurentius'tu. ve Csae Francis II'nin genç kardeşi.


Peki köprüye neden Karlovy Vary'yi hiç ziyaret etmeyen arşidükün adı veriliyor? Tamamlanan köprüyü 4 Nisan 1801'de eşi Saksonya Kralı Anton ile birlikte yürüyen ilk kişinin Saksonya Düşesi Majesteleri Maria Theresa olduğu söylendi. Beş kez köprüye Arşidük Karel olan kardeşinin adının verilmesini önerdi. Bu nedenle köprüye Erzherzog-Karls-Brcke Arşidük Karl Köprüsü adı verildi, daha sonra Karlsbrcke adıyla basitleştirildi.


Şu anki betonarme köprü elbette 1801 tarihli köprü değil. 19. yüzyılın son çeyreğinde hizmet vermiş ve 1880 yılında yeniden inşası düşünülmüş ancak sonunda betonarme olarak yeniden inşa edilmiş ve Birinci Dünya Kurt ve 1913'te yeniden açıldı.


Birinci Dünya Savaşı'ndan sonra Charles Köprüsü, Habsburglar anısına yapılan ve adını Prof. 1853'ten 1885'e kadar Karlovy Vary'de Lagesk doktoru olarak çalışan Avusturyalı balneologa göre Seegen. Ancak bu isimlendirme hiçbir zaman benimsenmedi, köprüye Karlsbrcke adı verildi ve Çek cehennemindeki bu isim bugün hala kullanılıyor.