Devletin yeniden inşaya mali açıdan nasıl dahil olacağı Ağustos ortasında Ulaştırma Bakanlığı'nda tartışılacak.
“Ulaşım binaları söz konusu olduğunda, on yıllık bir geri ödeme ufku lüks olmasa da standartların üzerindedir. Benzer projeler 50 yıl veya daha uzun bir süre için hesaplanıyor.” Ulaştırma departmanından sorumlu bölge temsilcisi Jan Bureš, etki çalışmasının sonuçları hakkında yorum yaptı.
Aynı zamanda projenin getirisi de birçok cepheye yansıyacaktır. Araştırmanın vurguladığı kısmi bir husus, örneğin bölgede yaklaşık 500 yeni iş yaratılmasıdır.
“Pistlerin mevcut durumu, havalimanının daha da gelişmesini temelden sınırlıyor. Bu nedenle böylesine temel bir yatırımı harcadıktan sonra olası gelişmeyi bilmek istedik.” diyen Karlovy Vary bölgesinin valisi Petr Kulhánek, malzemenin yaratılma koşullarını özetledi.
Aynı zamanda, etki çalışması minimalist bir gelecek görüşüyle çalışmaktadır; bu, nihai gerçeklikte getiri ve ekonominin çok daha olumlu olabileceği anlamına gelebilir.
Uçaklar tam kapasite kullanacak
Karlovy Vary Havaalanı şirketinin CEO'su Alice Justina Undus'a göre çalışma, pistin genişletilmesi ve uzatılmasına yönelik yatırımın hem devlet hem de bölgedeki ticari kuruluşlar için faydalı olduğunu kanıtlıyor.
“Havaalanı açısından bakıldığında, hava trafiğinin verimli kullanımına yönelik sınırların kaldırılması kesinlikle şarttır. Uçuş mesafesi artacak ve havaalanı alanının değiştirilmesi aynı zamanda düşük maliyetli havayollarını da çekebilecek ve bu da havaalanındaki trafiğin daha da artmasına yol açacaktır.” dedi.
Havaalanı kâr edecek
Ona göre tüm bunlar, yeniden yapılanma sonrasında havalimanı ekonomisinin yakında karaya döneceği anlamına gelecek. Araştırma, yeni hattın faaliyete geçmesinden itibaren kar elde etme potansiyelinin zaten üç yıl olduğunu söylüyor.
Projenin finansmanına devletin nasıl dahil olacağı henüz belli değil. Jan Bureš, “Benzer etkinlikler için herhangi bir sübvansiyon programı yok, Devlet Ulaştırma Altyapı Fonu Yasası mevcut haliyle havaalanı pistinin yeniden inşası için fondan para çekilmesine izin vermiyor” diye açıkladı.
Ancak ona göre etki çalışması bu konuda kanunun değiştirilmesi veya bir sübvansiyon başlığı oluşturulması yönünde bir argüman olabilir.
Finans kaynağı
Bununla birlikte Petr Kulhánek'e göre devlet, bölgesel paradan ve özel sektör tarafından sağlanacak fonlardan oluşan bir karışımı bir araya getirmenin mümkün olduğu anda mali destek sözü verdi.
“Özel şirketlerle görüşmeler sürüyor. Vali, daha fazla ayrıntı vermeden, bazı kuruluşlar projenin finansmanına katılmak istediklerini açıklıyor.
Mevcut haliyle havalimanı alanı 2.150 metre uzunluğunda ve 30 metre genişliğindedir. Bölge genişletme ve genişletme için 1,23 milyar kron ödeyecek. Amaç 2026 sezonunu işe feda etmek.
“Ulaşım binaları söz konusu olduğunda, on yıllık bir geri ödeme ufku lüks olmasa da standartların üzerindedir. Benzer projeler 50 yıl veya daha uzun bir süre için hesaplanıyor.” Ulaştırma departmanından sorumlu bölge temsilcisi Jan Bureš, etki çalışmasının sonuçları hakkında yorum yaptı.
Aynı zamanda projenin getirisi de birçok cepheye yansıyacaktır. Araştırmanın vurguladığı kısmi bir husus, örneğin bölgede yaklaşık 500 yeni iş yaratılmasıdır.
“Pistlerin mevcut durumu, havalimanının daha da gelişmesini temelden sınırlıyor. Bu nedenle böylesine temel bir yatırımı harcadıktan sonra olası gelişmeyi bilmek istedik.” diyen Karlovy Vary bölgesinin valisi Petr Kulhánek, malzemenin yaratılma koşullarını özetledi.
Aynı zamanda, etki çalışması minimalist bir gelecek görüşüyle çalışmaktadır; bu, nihai gerçeklikte getiri ve ekonominin çok daha olumlu olabileceği anlamına gelebilir.
Uçaklar tam kapasite kullanacak
Karlovy Vary Havaalanı şirketinin CEO'su Alice Justina Undus'a göre çalışma, pistin genişletilmesi ve uzatılmasına yönelik yatırımın hem devlet hem de bölgedeki ticari kuruluşlar için faydalı olduğunu kanıtlıyor.
“Havaalanı açısından bakıldığında, hava trafiğinin verimli kullanımına yönelik sınırların kaldırılması kesinlikle şarttır. Uçuş mesafesi artacak ve havaalanı alanının değiştirilmesi aynı zamanda düşük maliyetli havayollarını da çekebilecek ve bu da havaalanındaki trafiğin daha da artmasına yol açacaktır.” dedi.
Havaalanı kâr edecek
Ona göre tüm bunlar, yeniden yapılanma sonrasında havalimanı ekonomisinin yakında karaya döneceği anlamına gelecek. Araştırma, yeni hattın faaliyete geçmesinden itibaren kar elde etme potansiyelinin zaten üç yıl olduğunu söylüyor.
Projenin finansmanına devletin nasıl dahil olacağı henüz belli değil. Jan Bureš, “Benzer etkinlikler için herhangi bir sübvansiyon programı yok, Devlet Ulaştırma Altyapı Fonu Yasası mevcut haliyle havaalanı pistinin yeniden inşası için fondan para çekilmesine izin vermiyor” diye açıkladı.
Ancak ona göre etki çalışması bu konuda kanunun değiştirilmesi veya bir sübvansiyon başlığı oluşturulması yönünde bir argüman olabilir.
Finans kaynağı
Bununla birlikte Petr Kulhánek'e göre devlet, bölgesel paradan ve özel sektör tarafından sağlanacak fonlardan oluşan bir karışımı bir araya getirmenin mümkün olduğu anda mali destek sözü verdi.
“Özel şirketlerle görüşmeler sürüyor. Vali, daha fazla ayrıntı vermeden, bazı kuruluşlar projenin finansmanına katılmak istediklerini açıklıyor.
Mevcut haliyle havalimanı alanı 2.150 metre uzunluğunda ve 30 metre genişliğindedir. Bölge genişletme ve genişletme için 1,23 milyar kron ödeyecek. Amaç 2026 sezonunu işe feda etmek.