Karlovy Vary Havalimanı iyiye gitmeye başlıyor, dolayısıyla daha fazla modifikasyon yapılması daha gerçekçi

RumBar

Global Mod
Global Mod
Karlovy Vary Havalimanı yavaş yavaş toparlansa da ekonomik açıdan hala kırmızıda. Geçen yıl ekonomi 25,8 milyon kron zarar bildirdi. “Maliyet artışının devam etmesine rağmen bu, mali planla uyumludur. Bölge ofisi sözcüsü Jitka Čmoková, “28,3 milyon kronluk bir kaybı üstlendi” dedi.


Havaalanı yönetimi, yüksek enflasyona ve neredeyse tüm girişlerde artan fiyatlara rağmen daha düşük kayıplar elde etti. Sözcü, “Maksimum maliyet tasarrufu rejimi ve daha yüksek işletme gelirleri sayesinde planın aşılması mümkün oldu” dedi. Havaalanındaki trafik, özellikle turistlerin ilgisini çeken destinasyonlara yapılan charter uçuşlarda özel uçuşların yanındadır.


Şu ana kadar Karlovy Vary'den iki seyahat acentesi müşteri taşıyor. Geçen yıl bağlantılarının yüzde 95'i doluydu. Karlovy Vary bölgesi seyahat acentelerinin faaliyetlerini desteklemektedir. Bu yıl toplam yaklaşık beş milyon krona güvenebilirler. Havaalanının ekonomisi, F Air uçuş okulu ve AviTechnics şirketi ile yapılan işbirliğiyle de geliştiriliyor.


Bu yıl daha da iyi olacak



F Air okulunun öğrencileri geçen yıl havalimanından 6.700'den fazla sefer gerçekleştirdi. Karlovy Vary Havaalanı yönetimine göre pilot okul önümüzdeki yıllarda da önemli bir ortak olmaya devam edecek. Hizmet şirketi AviTechnics ile işbirliği de başarılı. Letonya şirketi Smartlynx Airlines için uçak bakımı gerçekleştiriyor. Geçen yıl teknisyenler sekiz uçağı ele geçirdi.


“2023 yılı, yeni destinasyonlara tatile giden check-in yapan yolcu sayısının artması nedeniyle havalimanı için operasyonel açıdan temelde daha aktif geçti. Ulaştırma alanının muaf olmayan temsilcisi Jan Bureš, havaalanı trafiğinin artması anlamına gelen de Girit ve Bulgaristan'a yapılan bu tatil uçuşlarıydı” dedi.


Bu yıl Karlovy Vary'den faaliyet gösteren seyahat acentaları listesine bir isim daha eklendi. Bu nedenle iş döngüsünün devamını bekleyebiliriz. “Havalimanı, Der Touristik, ČEDOK ve Alexandria'nın diğer charter hatları sayesinde yaz sezonunda daha da yoğun olacak. Tel Aviv'e düzenli hat nihayet başlayacak. Bu, yaz aylarında haftada 11 uçuş anlamına geliyor” dedi Alice Havaalanı müdürü Justina Undus.


Özel kişiler olmadan sübvansiyon olmayacak



Geçen yılki ekonomik sonuçtan memnun. “Mağlubiyete rağmen geleceğe iyimser bakıyorum. Gelecek yıl daha fazla havacılık geliri ve pistin yeniden inşa tarihi konusunda nihai bir karar bekliyoruz” diye ekledi. Bölgenin niyeti bir yıl içinde hem pist genişletmesini hem de uzatmasını gerçekleştirmek.


Vali Petr Kulhánek'e göre bölge bunun için 2026 sezonunu feda edecek.Bölgeyi genişletmenin beklenen maliyeti neredeyse 1,5 milyar kron. İlçe, havalimanının sahibi olarak hâlâ ilçe, devlet ve özel sektörden gelen paraların karışımından oluşturulan finansmanla çalışıyor. Vali, “Özel şahısların fonlarının katılımı, devletten mali destek almanın bir şartıdır” dedi.


Havaalanının yeniden inşasına ilişkin belgeler bu yıl Siebert + Talaš mimarlık firması tarafından teslim edilecek. Projede pistin 360 metre uzatılıp 45 metre genişletilmesi öngörülüyor. Ancak bunun nedeni daha büyük uçakların Karlovy Vary'ye inebilmesini sağlamak değil. Ancak mevcut olanlar tüm potansiyellerini kullanabilecekler.