Kabine Havaalanı Ph 3 & 4 İçin Arazi Edinmek İçin Başını salladı | Noda haberleri

RumBar

Global Mod
Global Mod
NOIDA: Cuma günü UP kabinesi, Noida Uluslararası Havalimanı’nın üçüncü ve dördüncü aşamaları için arazi edinimini onayladı. Yetkililer, bu iki etap için 10 köyde 2 bin 54 hektar arazinin alınacağını bildirdi.
2070 yılına kadar yılda 225 milyon yolcu ve 10 milyon ton kargo kapasiteli altı pist ve dört terminal binasına sahip olacak. Ayrıca uçak motorları ve diğer parçaların üretimi için 700 dönümün üzerinde bir havacılık merkezi inşa etme planı var.
“Hükümet son kabine kararıyla 2070 yılına kadar dört etap için de arsa tahsisi yaptı. Üçüncü ve dördüncü etapta sırasıyla 1.318 ve 735 hektar satın alınacak. Büyük bir kısmı havacılık merkezi için kullanılacak” dedi. Arun Vir Singhhükümetin proje için tahsis ettiği araç olan Noida International Airport Ltd’nin CEO’su.
Havalimanının ilk etabının inşaatı için 1.334 hektarlık alan imtiyaz sahibi Zurich AG’ye teslim edilirken, ikinci faz için 1.365 hektarlık alanın satın alma süreci devam ediyor.
Havalimanının ilk fazında tek pist, hava trafik kontrol ünitesi ve yılda 12 milyon yolcu kapasiteli terminal binası bulunacak. UP hükümeti, mega projenin devreye alınması için son tarih olan Ekim 2024’ün oldukça ilerisinde olan, önümüzdeki yıl Aralık ayına kadar tamamlanması için bastırıyor. Havalimanının ilk genişlemesi – ikinci pist ve terminal binasının inşaatı – 12 milyon yolcu kapasitesinin %80’ine ulaşıldığında başlayacak.
Singh, üçüncü ve dördüncü aşamalar için satın alma sürecinin bir ay içinde başlayacağını söyledi. “Bir teklif hazırlanacak ve onay için eyalet hükümetine gönderilecek. Yerinden edilen köylülerin arazi edinimi ve rehabilitasyonu için yaklaşık 12.000-15.000 Rs harcanacak. Standartlara göre, satın alma sürecini başlatmak için miktarın %10’u ek kaymakamlık (arsa) hesabına yatırılır. Daha sonra etkilenen ailelerin rızasını almak için bir sürüş başlatılacak” dedi.
Önümüzdeki yıllarda Asya’nın en büyük havalimanı olacak. 4.752 hektarlık toplam alan sadece uluslararası bir havalimanını değil, aynı zamanda bir kargo merkezini, bir MRO tesisini ve bir havacılık üretim merkezini de barındıracak. Uçak parçaları şu anda Hindistan dışında üretiliyor. Havacılık merkezi aracılığıyla hükümet, önde gelen imalat şirketlerini burada fabrika kurmaları için çekecek,” diye açıklıyor Singh.
Singh’e göre havalimanı 2030’da 30 milyon, 2036’da 50 milyon, 2040’ta 70 milyon, 2042’de 100 milyon, 2049’da 140 milyon, 2060’ta 160 milyon ve 2070’te 225 milyon yolcuya hizmet verebilecek.
Aynı şekilde yükleme kapasitesi de 2042’de 3 milyon tona, 2049’da 4,5 milyona, 2060’ta 6,5 milyona ve 2070’te 10 milyon tona çıkacak.