Joshimath trajedisi Chamundi Hills, Shiradi Ghat’taki projelerle ilgili soruları gündeme getiriyor | Haberler

FontikUpa

Member


Mysuru: Çatlakların görünümü Joshimathyeni çöken binalara dair daha da rahatsız edici raporların eşlik etmesi, çevreye duyarlı Chamundi Hills ve Shiradi Ghats’ta önerilen çok sayıdaki geliştirme projesiyle ilgili soruları gündeme getirdi.
PRASAD planı kapsamında, hac bölgesini önemli bir turistik cazibe merkezi haline getirmek için Chamundi Tepeleri’nin tepesinde bir dizi proje yürütülecek. Yerel sakinler, son yıllarda şiddetli insan çatışması sorununun merkezinde yer alan Chamundi Tepeleri’nde bu tür projeleri onaylamanın akılcılığını sorguladı. Aktivistler, Chamundi Tepeleri’nin eteğindeki yerleşim bölgelerinde çevredeki ormanlarda yaşayan leoparların sık sık izinsiz girmesi yerel halkın cesaretini kırdı ve daha fazla insan müdahalesinin bu sorunu daha da kötüleştirmesinden korkuyor.
Bu arada, biyolojik çeşitlilik açısından zengin Shiradi Ghat’ta önerilen 23 kilometrelik bir tünel, yalnızca çevrecilerin değil, Batı Ghats’ın yemyeşil genişliğinin ortasında yer alan kasaba ve şehir sakinlerinin de tüylerini diken diken etti. Aktivistler, Joshi Math’ın da kanıtladığı gibi, doğal yaşam alanlarına aşırı insan müdahalesinin feci sonuçlarına işaret ederek, hem devleti hem de merkezi hükümeti ekolojiye geri dönüşü olmayan zararlar verebilecek projeleri durdurmaya çağırıyorlar.
Milletvekili Dakshina Kannada’ya yazdığı mektupta Nalin Kumar Karayolu Taşımacılığı ve Karayolları Bakanı Kateel Nitin Gadkari, müteahhitlerin Hassan’daki Sakleshpur taluk’taki Maranahalli ile Dakshina Kannada’daki Puttur taluk’taki Addahole arasındaki yolu dört şeritli bir ana yola genişletmek için ihaleler aldıklarını söyledi. . Ancak, aktivistlerin ve çevrecilerin protestoları, projenin engebeli arazide hareketliliği kolaylaştırması için baskı yapan iş dünyası tarafından görmezden gelindi. Sylvan tepelerine açılacak 23 kilometrelik tünelin 15.000 Rs’ye mal olacağı tahmin edilirken, Addahole-Sakleshpur yolunun genişletilmesi 1.976 Rs’ye mal olabilir.
Gadkari başlangıçta tünele karşı çıktı ve 8 Aralık 2022’de Nalin Kumar’dan gelen bir soruyu yanıtlarken tüneli “uygulanamaz” olarak nitelendirdi. teklife karşı kolları sıvadı.
Kodagu, Hassan ve Chikkamagaluru bölgelerinde bildirilen heyelanların hesabının sorulması için dilekçe veren aktivist Kishore Kumar HA, ekolojik krizin sorumlusunun tartışmalı Yettinahole projesi olduğuna dikkat çekerek, hükümeti Joshimath trajedisini bir göz açıcı olarak izlemeye çağırdı. . “Shiradi Ghat, bölgede onaylanan birkaç geliştirme projesiyle muazzam bir baskı altında. Heyelanlar artıyor. Devletin burada bir projeyi onaylamadan önce Çevresel Etki Değerlendirmesi (ÇED) yaptırması gerekiyor. Addahole-Sakleshpur yol ve tünel projesini genişletme teklifine itiraz etmeye hazırlanıyoruz,” diye ekledi Kishore Kumar.
“Bölmeli yol hayvanlar için ölümcül bir tuzağa dönüşüyor”
Karnataka Eyaleti Vahşi Yaşam Kurulu’nun eski bir üyesi ve aktivist olan Joseph Hoover, tünel açma çalışmalarının ormanlarda patlamalar gerektireceğine dikkat çekti. “Patlamaların ekolojiye ne gibi zararlar vereceğini çok iyi biliyoruz. Yoğun ormandaki çifte yol, hayvanlar için bir ölüm tuzağına dönüşüyor. Hoover, “Her iki projeye de karşıyız” dedi.
“İşletmeler, iyi bir RDS’ye duyulan ihtiyacı vurguluyor”
Ancak sektör paydaşları sorunun dezavantajına işaret etti. Shiradi Ghat, turizmi vuran şiddetli yağmurların ardından sık sık trafiğe kapatıldı. Bengaluru Turist Taksi Sahipleri Derneği başkanı Radhakrishna Holla, Shiradi Ghat Yolu’nun yaklaşık 14 yıldır onarım altında olduğunu söyledi. “Bölgede iyi yollar istiyoruz, ancak ekoloji konusunda da aynı derecede endişeliyiz. Shiradi Ghat’taki durumu Himalayalar’dakiyle karşılaştırmak da akıllıca değil. Himalayalar’da çok sayıda tünel yolu sorunsuz bir şekilde başarıyla tamamlandı” dedi.
Chamundi Betta’yı Kurtar Komitesi üyeleri, Chamundi Tepeleri’nin tepesindeki projelere karşı çıktılar ve aktivistler, muhalefetlerini dile getirmek için bir dizi protesto bile planladılar.