Havalimanı daha geniş ve daha uzun piste sahip olacak, inşaata bir sezon feda edilecek

RumBar

Global Mod
Global Mod
Pist yenileme çalışmaları sırasında hava trafiğinin nasıl devam edeceği varsayımı tuhaf çıktı. Vali Petr Kulhánek, “Bu nedenle her iki etabı da 2026 yılına kadar birleştirmeye karar verdik” dedi.


Yaklaşık 1,5 milyar dolarlık yeni yatırımın finansmanı konusunda havalimanı sahibi halen bölgeden, devletten ve özel sektörden gelen karma paralarla çalışıyor. Vali, “Özel şahısların fonlarının katılımı, devletten mali destek almanın bir şartıdır” dedi.


Paranın hangi devlet kaynaklarından geleceği sorusu hala devam ediyor. Kanunen Devlet Ulaştırma Altyapısı Fonu benzer bölgesel havaalanı projelerine yatırım yapamaz. Artık fon, havaalanı güvenlik önlemlerine daha fazla katkıda bulunabilecek.


Özel sektör ilgileniyor



Bölge temsilcisi ve milletvekili Jan Bureš, “Para, örneğin tespit çerçevelerine veya kamera sistemlerine gidebilir, ancak havacılık altyapısına gidemez” dedi. Fonun gelecekte bu tür projelere de katkıda bulunabilmesi için yasa değişikliği başlatılmasını istiyor. “Parayı fonun mu yoksa Ulaştırma Bakanlığı'nın mı sağladığının bölge açısından önemi yok. Öyle olmaları önemli” diye belirtti vali.


Kulhánek'e göre, özel yatırımcıların katılımına ilişkin koşullar da dahil olmak üzere finansmanla ilgili müzakereler Şubat ayında yapılacak. Vali, özel kaynakların katılımına olan ilgiyi önemli olarak algılamaktadır.


Kulhánek, “Girişimciler havalimanı genişletme projemizde bölgede turizmin daha da gelişmesi için potansiyel görüyor” dedi.


Kayıpsız gitmeli



Bölge bu nedenle özel yatırımcılara misilleme yapmanın yollarını da düşünüyor. Örneğin, havalimanının işletilmesinden elde edilecek gelecekteki kârdan pay almak. “Ayrıca bunu anonim şirkete dönüştürmeyi de düşündük. Ancak süreç zorlu ve ihtiyacımız olan faydalardan yoksun” diye ekledi vali. Özel hissedarlar kârdan pay alacak, zarar ise bölge tarafından karşılanacak.


“Ancak yeniden yapılanma sonrasında havalimanının hala orada olması gerektiğini düşünmüyorum. Vali, halihazırda sekiz normal hat trafiği karaya çekebiliyor” diye ekledi.


Yıllar sonra bu yıl Karlovy Vary'ye ilk düzenli uçuş başlayacak. Bölgenin başkentini İsrail'in Tel Aviv kentine bağlayacak. Ayrıca, charter hatları olarak adlandırılan hatlar da turistlerin ilgisini çeken destinasyonlara ulaşmaya devam ediyor.


İlk düzenli hat



DER Touristik, Čedok ve Alexandria seyahat acentalarının yanı sıra bu yıl Karlovy Vary'den de faaliyet gösterecek. Ayrıca Tunus'a da uçuş imkanı sunulacak. Bu yıl toplam 136 uçuş gerçekleşecek. Çoğu DER Touristik tarafından rezerve edildi.


Bölge, Karlovy Vary'den kalkan tüm uçuşları sübvanse etmeye devam ediyor. Bu yıl için maksimum miktar dokuz milyon kron olarak belirlendi. Jan Bureš, “Charter uçuşlar için beş milyon krondan az, normal hat için ise tavan dört milyon krondur” diye açıkladı.


Bureš'e göre Tel Aviv hattına verilen desteğin belirli özellikleri var. “Karlovy Vary bölgesi yalnızca uçaktaki boş koltuklara katkıda bulunacak. Taşıyıcı rotayı doldurursa bölgenin katkısı mantıksal olarak azalacaktır” diye ekledi Bureš.