Hava ambulansı gigactory nedeniyle Vary’ye mi taşınacak? Vali kabul edilemez dedi

RumBar

Global Mod
Global Mod
“Pilsen’de bir polis helikopteri olacağı, Košutka’da bir helikopter pisti olan profesyonel itfaiyecilerden oluşan bir üssün olacağı bir polis helikopteri, bugün Líní’den Karlovy Vary ve Pilsen bölgelerine hizmet veren altı Sokol helikopteri olacağı konuşuluyor. MF DNES’in duruma aşina olan ancak adını vermek istemeyen güvenilir bir kaynağı, “Karlovy Vary’ye taşınacak” dedi.


Plzeň daha sonra Líně havaalanından transfer edilen bir polis helikopteri, Vary altı Sokol’a sahip olacaktı. Servis personeli Sokoly ile Vary’ye taşınacaktı, daha küçük bir kısmı Košutka’da görev yapacaktı. Košutka’daki helikopter şafaktan gün batımına kadar uçmalı, Karlovy Vary’den ikinci bir istasyon tarafından sürekli çalışma sağlanmalıdır. Novinky, durumu ilk bildiren kişi oldu.


Uçuş süreleri uzatılacak



Sorun şu ki, Pilsen bölgesi 7.649 kilometrekarelik bir alana sahip ve Karlovy Vary bölgesi bunun yarısından az, yani Vary’den en hafif deyimiyle sadece bir tarafa uçacaksınız ve uçuş süreleri daha uzun olacak , aksine, Líní’den Vary’ye uçtuğunuzda, hayat kurtarmak için gerekli süre gözlenir.


Karlovy Vary bölgesi için menzil süreleri bu nedenle önemli ölçüde kısalacak, ancak Plzeň bölgesi için daha çok uzayacaktır. MF DNES’e göre sorun, Karlovy Vary’deki havanın helikopter kalkışları için Pilsen’dekinden çok daha az uygun olması.


Karlovy Vary bölgesi için hava kurtarma teşkilatını koordine eden milletvekili Jan Bureš, “Bence bu, birinin dünyaya salındığına dair bir söylenti.” Ona göre Mantıken Pilsen Bölgesi hava ambulansı olmadan kalamaz. Bureš, “Düşüncelerimde asla böyle bir şey olmadı” dedi.


Aynı şekilde kendisine göre her iki bölge için ortak bir hava ambulansı kurulması niyeti de “yarı yolda” hiçbir zaman masada olmadı. Milletvekili, “Ancak Plzeňský’da kısmi değişiklikler olacak,” dedi ve ayrıntı vermedi. Ancak polisin bu hizmetin işleyişini ordudan devralacağına dair spekülasyonlar var. Şu anda, Karlovy Vary bölgesindeki hava kurtarma hizmeti, Plzeň – Líná üssünden Çek Cumhuriyeti Ordusu tarafından sağlanmaktadır.


Armáda z Líní tam hizmet sunar



Aynı zamanda, Karlovy Vary bölgesinde LZS’nin mevcudiyeti, 2028’den sonra yeni LZS stratejisinin hazırlanmasının bir parçası olarak değerlendiriliyor. Materyal şu anda oluşturuluyor, 2024’ün başında yorum prosedüründe olacak, ve hükümetin muhtemelen Mart 2024’te onaylaması gerekiyor. Hava kurtarma hizmeti ordu tarafından yaklaşık olarak 2024’ün 2. yarısında sağlanabilir. Sanayi ve Ticaret Bakanlığı, Pilsen Bölgesi’nde kalıcı bir hava ambulans üssü kurulması için uygun bir yer bulmak için çalışıyor.


MF DNES’in bir kaynağı, bakanlık temsilcilerinin, onu serbest bırakırlarsa Pilsen bölgesindeki insanların protesto edeceğini bildikleri için yalan söylediklerini iddia ediyor. “Ordu bugün burada tam hizmet veriyor, Vary’den sağladığında artık tam hizmet olmayacak. Ayrıca Vary’den Plzeň bölgesinin bittiği Kasejovice’ye gece uçmak çok uzun zaman alıyor” diye yakınıyor kaynak.


Ayrıca personelin bir kısmının Vary’ye gitmek zorunda kalacaklarını öğrendiklerinde ordudan ayrılacaklarından, hizmetlerinin karşılığını alacaklarından ve örneğin Pilsen’deki Üniversite Hastanesinde çalışacaklarından korkuyor. Maliye Bakanlığı’ndan bir kaynak (DNES), “Pilsen bölgesi halkı burada neler olup bittiğini bilmeli” diyor.


Hava ambulansının Vary’ye nakledilmesi Pirates’ten Pilsen Valisi Rudolf Špoták için kabul edilemez. “Ambulansın Pilsen Bölgesi’nden ayrılmaması gerektiğini defalarca ifade ettik. Bu olursa, gigafactory projesinde daha fazla işbirliği bizim için anlamsız hale gelir. Hükümet ve Sanayi ve Ticaret Bakanlığı sözlerini tutmadı” dedi.


Gigafactory ile ilgili müzakerelere defalarca katılan EVET Hareketi’nden valinin bölgesel kalkınmadan sorumlu yardımcısı Petr Vanka da benzer şekilde konuştu. “Böyle bir şey hakkında hiçbir şey bilmiyoruz. Helikopterler Vary’e hareket etse bazı ilçelerimiz sağlık personelinin hastayı tedavi etmesi için gereken süreyi karşılayamayacak. Ve bu büyük bir problem” dedi.


LZS’nin işletilmesi için mevcut sözleşme 2028’in sonuna kadar geçerlidir, sekiz yıllık işletme maliyeti 2,8 milyar krondur. DSA, kurtarıcılar için altı bölgede ve Air Transport Europe (ATE) iki bölgede helikopter sağlıyor. DSA, Hradec Králové, Liberec, Ústí nad Labem, České Budějovice, Jihlava ve Brno’da, ATE ise Olomouc ve Ostrava’da uçmaktadır. Bir ordu helikopteri Pilsen’e, bir polis helikopteri Prag ve Orta Bohemya’ya hizmet ediyor.


Binlerce insan Líne Havalimanı’na geldi. Kurtulmasını istiyorlar (2/5/2023)