Eway trafiği her geçen gün artıyor, Noida alternatif yollar için firma kiralayacak | Noda haberleri

RumBar

Global Mod
Global Mod


NOIDA: Noida Kurumu, artan trafik baskısı göz önüne alındığında Noida-Büyük Noida karayolu, yakında alternatif yollar önermek için bir danışman atayacak. Yetkililer, her gün yaklaşık bir lakh aracın otoyoldan geçtiğini ve yalnızca Noida ve Greater Noida’ya değil, aynı zamanda Agra, Lucknow ve Varanasi’ye de hedeflerine gittiğini söyledi.
Trafik hacminin büyük olasılıkla birkaç yıl içinde zirveye ulaşacağını söyleyen yetkililer, Noida Otoritesinin o zamana kadar alternatif bir rota hazırlaması gerektiğini de sözlerine ekledi. Geçmişte, Noida Authority mühendisleri, e-yol çıkışında yükseltilmiş bir yol (çift katlı) inşa etmek gibi alternatifler önerdiler. Ancak, böyle bir proje uygun maliyetli olmayacağı için devam edemediler.
Danışmanın işe alınmasıyla ilgili olarak bir yetkili şunları söyledi: “Fiyat teklifi talebi hazırlamak ve başvuruları davet etmek için talimat aldığımız için kısa süre içinde danışmanı işe alacağız. Yoğun saatlerde ortalama araç hızının önemli ölçüde düştüğü Mahamaya Viyadüğü ile Advant Binası arasındaki trafik baskısı özellikle belirgindir. Yoğun saatlerde, trafik birkaç kavşakta sürünür. Alternatif rotalar için planlama şimdi başlamalıdır. Danışman, yeni bir yola veya mevcut e-yolun genişletilmesine ihtiyaç olup olmadığını belirtecektir.”
Trafik konularını tartışmak için yakın zamanda yapılan bir toplantıda başka seçenekler de ortaya çıktı. Bunlar arasında Sektör 94’ten Yamuna kıyısı boyunca uzanan yolun yenilenmesi ve otoyol boyunca servis yolunun genişletilmesi yer alıyor. Yetkililer bu seçenekleri danışmanla paylaşacaklarını söylediler.
Merkez Yol Araştırma Enstitüsü (CRRI) Mart 2013’te en az 44.440 aracın Mahamaya üst geçidinden Pari Chowk’a doğru gittiğini ve 49.913 aracın ters yönden geldiğini tespit eden son karayolu güvenlik denetimini gerçekleştirdi.
Dr. CRRI Baş Bilim İnsanı ve Trafik Mühendisliği ve Güvenlik Bölümü Başkanı S. Velmurugan şunları söyledi: “Gelecekteki gereksinimler ışığında bir çalışma yapmanın tam zamanı. E-yoldaki trafik yönlendirilmelidir, çünkü bu yaklaşık doygunluk noktasına ulaşacak ve yeni bir araştırma yapmamış olsak da trafik hacmi muhtemelen son 10 yılda ikiye katlandı veya daha da arttı.”
“E-yolun her iki tarafında yeni sektörlerin gelişmesiyle birlikte e-yol üzerindeki baskı hızla artacaktır. Ayrıca Greater Noida da bu dönemde muazzam bir gelişme yaşadı. Yamuna Otoyolu ve Lucknow Otoyolu’nun inşaatı başka bir faktördür. Noida Kurumu, yeni alternatifler bulmanın yanı sıra otoyoldaki güvenlik önlemlerini geliştirmeye de odaklanmalı,” diye ekledi Velmurugan.