Evrim elektrik hızında ilerliyor | Noda haberleri

RumBar

Global Mod
Global Mod
BÜYÜK NOIDA: Hindistan’ın en büyük otomobil endüstrisi oyuncuları, Auto Expo 2023’te elektriğin gelişen endüstrinin son durağı olacağına dair herhangi bir şüpheyi ortadan kaldırıyor gibi görünen bir dizi EV ifşası ve konseptiyle Çarşamba günü korkusuzca mobilitenin geleceğine doğru yol aldı.
Şu anda ülkede satılan otomobillerin %40’ından fazlasını oluşturan arazi araçlarına artan geçişe uygun olarak, fuardaki elektrikli ve konvansiyonel yakıt tekliflerinin çoğu SUV’lardı.

Evolution elektrik hızında ilerliyor


Maruti Suzuki, şimdilik bir konsept olarak kalacak olsa da, uzun zamandır beklenen elektrikli SUV’sini (eVX) ortaya çıkararak hedefe ulaştı. Elektrik alanına geç giren şirket (burada sergilenen araba 2025’te sokaklara çıkacak), hibritleri, CNG’leri ve esnek yakıtları ara yeşil teknolojiler olarak savunmasına rağmen tam şarjlı araçların ilerleme yolu olduğunu kabul etti. .
“İlk küresel stratejik EV’miz olan Concept eVX’i duyurmaktan heyecan duyuyorum. 2025 yılına kadar pazara sunmayı planlıyoruz. Maruti’nin ana şirketi Suzuki Engine Corp.’un küresel başkanı Toshihiro Suzuki, Suzuki Group’ta küresel ısınmayla mücadele etmek bir öncelik… Burada, Hindistan’da, akülü elektrikli araçların ve bunların pillerinin üretimine 10.000 Rupi yatırım yapacağız” dedi.
“Emotional Versatile Cruiser” konseptinden ilham alan eVX’in ilerici SUV silüeti, geleneksel bir SUV’den farklıdır. 60 kWh pil kapasitesi ile tek şarjda 550 km menzil vadediyor.
EV fırlatma yarışında geride kalmayan Maruti’nin en yakın rakibi Hyundai oldu. Şimdiye kadar Kona ile elektrikli otomobillerde sınırlı bir varlığa sahip olan şirket, uzun süredir marka elçisi ve Bollywood süper kahramanı Shahrukh Khan’da uçtuğu beğenilen ve şık Ioniq5 elektrikli SUV’sini piyasaya sürdü. Şirket, ilk 500 rezervasyon için arabayı Rs 44.95 lakh (eski showroom) olarak fiyatlandırdı.
ARAI’ye göre Ioniq5, tek şarjla 631 km yol vaat ediyor. Araba, 160 kW (217 hp) güç ve 350 Nm (35,7 kgm) tork üretecek şekilde tasarlandı.
Koreli üretici, 2028 yılına kadar tamamen pille çalışan altı aracı piyasaya sürmeyi hedefleyerek elektrikli araç alanına 4.000 Rs’den fazla yatırım yapacağını söyledi.
Mahindra & Mahindra, geçtiğimiz Ağustos ayında Londra yakınlarında özel olarak hazırlanmış bir etkinlikte beş yeni elektrikli SUV’un tanıtılmasının ardından fuarı kaçırırken, yurttaş Tata motorları bolluk içindeydi. Nexon SUV, Tiago hatchback ve Tigor giriş sedanının yeşil versiyonları ile ülkenin en büyük EV satıcısı olan şirket, yeşil teknolojiye olan bağlılığını göstermek için bir dizi yeşil otomobili tanıttı. Tata Group Başkanı N Chandrasekaran ve Tata Motors’un Binek Araçlar ve Elektrikli Mobilite MD Shailesh Chandra tarafından tanıtılan otomobiller, şirketin yerli elektrikli mobilite çabalarını daha da artırma sözü veriyor.
Şirketin göz alıcı özelliği, Tata’nın yeşil bir avatarla yeniden canlandırdığı, geçmiş yılların Sierra SUV’sinin elektrikli versiyonuydu. Alkışlar eşliğinde otomobili görücüye çıkaran şirket, modelin 2025 yılında yollara çıkacağını belirtti. Firma fuarda Avanya konseptini de sergiledi. İlk kez geçen yıl Mumbai’de tanıtılan aracın, GEN 3 mimarisi üzerine inşa edilmiş saf elektrikli bir aracın ifadesi olması amaçlanıyor.
Ticari araçlarında elektrikli ve hatta hidrojen konseptlerini sergileyen Tata Motors, Harrier SUV’sinin yeşil versiyonunu da sergiledi. “Bugün satışlarımızın %10’unu elektrikli otomobillerden elde ediyoruz, ancak bunun önümüzdeki 4-5 yıl içinde %25’e ve hatta on yılın sonunda %50’ye çıkmasını bekliyorum. Elektrik, ülkede hareketlilik söz konusu olduğunda ileriye giden yoldur ve bu yolu tüm kalbimizle takip edeceğiz,” dedi Chandra.
Yeşil EV trendinin ardından Çinli SAIC’in sahibi olduğu İngiliz markası MG Motors da aynı şeyi yaptı. Elektrikli hatchback MG4, yeşil MPV MIFA 9, elektrikli istasyon vagonu MG5 ve yeşil SUV Marvel R’yi tanıttı. Bunların hepsi dünya çapında üretime hazır modellerdir ve farklı pazarlarda satılmaktadır. Ancak, fuarda tanıtılan otomobillerden hangisinin Hindistan’da ve ne kadar sürede piyasaya sürüleceği hala net değil. MG Hindistan’ın başkanı ve MD’si Rajeev Chaba, “Gelirimizin giderek daha büyük bir parçası olacak olan sürdürülebilir mobiliteye doğru ilerliyoruz” dedi.
Geçen yıl Hindistan’da elektrikli EV6’yı piyasaya süren Hyundai kardeşi Kia Motors da fuarda EV9 konseptini gösterdi.
Lexus Hindistan başkanı Naveen Soni, şirketin fuarda hibrit araçlar da dahil olmak üzere bir dizi yeşil aracı tanıttığını söyledi. “Bu olayı bizim için daha da özel kılan, şimdiden dünya çapında oldukça popüler hale gelen yepyeni Lexus RX’in görücüye çıkarılması. RX 350h lüks hibrit ve RX 500h F-sport performans aktarma organları serisini sunmaktan heyecan duyuyoruz. Bu iki varyantın Hindistan lüks otomobil segmentinde yeni bir standart belirleyeceğine inanıyoruz.”