Eskiden kil taşıyordu, şimdi küçük bir tren turistleri Çek Yellowstone'a götürüyor

RumBar

Global Mod
Global Mod
Önce dizel motor sesleri ve tıngırdamalar duyulur. Sonra bir peri masalındaki gibi bir virajda bir tren beliriyor. Küçük bir lokomotif, neşeli renklere boyanmış arabaları arkasında çekiyor, yolcular el sallıyor, çocukların gözleri sevinçle parlıyor. Minyatür bir tren şu anda Soos istasyonuna giriyor.


“Çoğu insan havanın çok sıcak ya da çok soğuk olmadığı günlerde burada oluyor. Hava sıcak olduğunda insanlar yüzmeyi tercih ediyor. Ya sabah ya da akşam gelecekler. Şaşırtıcı bir şekilde yağmur onları pek rahatsız etmiyor. Sadece koşup koşmadığımızı görmek için arıyorlar ve koştuğumuzu duyduklarında vagonların üzerinde çatımız olup olmadığını soruyorlar” diye anlatıyor yedinci sezon için bilet gişesinde oturan ve bilet satan Marie Černá .


Gerektiğinde bir bayrak alıyor ve trafiği durduruyor, böylece tren, ziyaretçilerin Çek Yellowstone'u olduğunu söylediği doğa rezervine giden yolu güvenli bir şekilde geçebiliyor.


Geçmişte vagonlar kil ve turba çıkarmak için kullanılıyordu ama şimdi bir grup meraklı sayesinde turist taşıyorlar. Seyahat hızı saatte yaklaşık on kilometredir, böylece insanlar rezervasyon boyunca yolculuğun tadını çıkarabilir ve etraftaki her şeye iyice bakabilir.


Yaklaşık yedi kilometrelik parkur, doğa rezervinin girişine kısa bir mesafede bulunan Soos istasyonundan başlıyor. Burada teleferikler de dahil olmak üzere dar hatlı araçlardan oluşan bir koleksiyona hayran olmak mümkün. İstasyonun hemen yanında, içinde sergi bulunan küçük bir müzeye ev sahipliği yapan eski bir tuğla fabrikasının binası yer alıyor. Bu, oluğun tarihine ve Skalenska'daki kil madenciliği hakkında bir fikir veriyor.


Depoyu kültür anıtı ilan ettiler



Tren yolu, Rampa geçişinden geçerek orijinal tarihi deponun bulunduğu Kateřina istasyonuna gider. Artık kültürel bir anıttır. 1920'lerde inşa edilen depo, oluğun işleyişi için oldukça önemli. Bir yandan araçlar buraya park ediliyor, bir yandan da bakımları da burada yapılıyor.


“Geçen hafta lokomotiflerin filtrelerini temizledik ve frenlerini ayarladık. Depoda çatıyı, bacaları, aydınlatmayı ve mevcut teknolojiyi onardıktan sonra, yerel oluğun tarihini insanlara tanıtacak bir sergi yapmayı planlıyoruz. Peki neden burada yaratıldı ve neye hizmet etti? Burada halihazırda hizmet dışı bırakılmış ve şu anda çalışmayan lokomotifler var, ayrıca orijinal ekipmana sahip bir demirhane de var” dedi Petr Hošek. Bir süre önce oluk çevresindeki vatandaşlar Karlovy Vary Bölgesi'nin desteğiyle depodaki çatının bir kısmını onardı. Artık onların başka bir görevi daha var. Onarımı tamamlaması gerekiyor.