Cheb tıkanmış yollara çare arıyor, çözüm ise Ohři üzerinde yeni bir köprü

RumBar

Global Mod
Global Mod
Uzmanlar onun için zaten bir yer seçtiler. Onu demiryolu viyadüğüne çok da uzak olmayan Otto'nun bentine yerleştirdiler. Şu ana kadar sadece kağıt üzerinde.


Planlanan köprüleme nedeniyle Cheb halkı Ohra'nın her iki yakasındaki trafik akışıyla ilgili bir çalışma yaptırdı.


“Çalışma oldukça kapsamlıydı ve iki çözüm önerdi. Biri Truhlářské caddesindeki Otto'nun bentinin yanına bir köprü inşa etmek, diğeri ise nehrin biraz daha yukarısına, şehir merkezine daha yakın bir yere inşa etmek. Taşımacılık açısından her iki seçenek de yaklaşık olarak aynıydı ancak Otto'nun bentindeki köprünün maliyeti yaklaşık 80 milyon kron daha düşüktü. Ayrıca arazi mülkiyeti sorununu ve diğer sorunları da çözmek zorunda kalmayacağız” diye açıkladı Cheb belediye başkan yardımcısı Pavel Pagáč.


Truhlářská'daki köprünün yaklaşık 213 milyon krona mal olması gerektiğini, şehrin merkeze yakın köprü için ise 292,5 milyon kron ödeyeceğini belirtti.


Pagač'a göre yeni köprünün, Tesco alışveriş merkezi yakınındaki kavşağa giden araçların yüzde onunu alması gerekiyor. Yoğun trafiğin olduğu kavşaktan her gün 20.000'den fazla araba geçiyor. Buna yaklaşık bin kamyonun da eklenmesi gerekiyor.


“Bu yıl tasarım çalışmalarını devreye almayı planlıyoruz. Bu durumda onay sürecinin biraz daha karmaşık olduğu göz önüne alındığında, büyük bir iyimserlikle inşaatın önümüzdeki yıl içinde başlayabileceğini umuyoruz” dedi Pagáč.


Yaya köprüsünün akıbeti de tartışılıyor



Ancak öncelikle köprünün görünümünün yanı sıra mevcut yaya köprüsünün yanında durup durmayacağına karar vermek gerekecek.


“Belki de onu burada tutmak daha iyi olur. O zaman köprünün bu kadar geniş olması ve ayrıca kaldırım çıkıntılarının olması gerekmeyebilir. Her durumda, uzmanların bunu nasıl ele alacağını göreceğiz. Finansmana gelince, köprünün inşasını kendi kaynaklarımızdan karşılamaya hazırız çünkü bir sonraki köprü Cheb için önemli. Ancak elbette bize bu konuda yardımcı olacak uygun bir hibe unvanı arayacağız” diye özetledi Belediye Başkan Yardımcısı Pagáč.


Otto'nun bentindeki köprü Cheb'deki üçüncü karayolu köprüsü olmalı. 20. yüzyılın ikinci yarısında Ašská caddesine bir köprü inşa edilmiş, bir başka köprü ise Kamenná caddesinde hizmet vermektedir. Tarihteki ilk nehir köprüsünün bulunduğu yerde duruyor. Ahşap yapı, kuzey yönünde Františké Lázní'ye ve ayrıca Saksonya ve Bavyera sınırına kadar tüm trafiği sağlıyordu. 1899'da ahşap köprünün yerini yeni, demir bir köprü aldı.


Nisan 1945'te Cheb milisleri tarafından havaya uçuruldu. Amerikalı mühendisler tarafından inşa edilen geçici ahşap köprü, 1947 baharındaki bir sel sırasında hasar gördü, ardından Pardubice'li mühendisler “Bailey” tipinde yeni bir çelik köprüyü işletmeye aldılar. Cheb'deki insanlar da bu köprüyü Amerika köprüsü olarak biliyorlardı.


Pardubice mühendislerinin çalışmaları, mevcut köprünün inşaatının başladığı 1987 yılına kadar hizmet verdi. Şu anda onarım nedeniyle kapalıdır.


Cheb'deki Pražská, Ašská ve Evropská caddelerinin döner kavşağında, yoğun saatlerde trafik sıkışıklığı ve kuyruklar oluşuyor (19 Ocak 2024):