CEO Mattoni, insanların kartal siluetini zaten markamızla ilişkilendirdiğini söylüyor

RumBar

Global Mod
Global Mod
22 yıldır şirketteyim, dolayısıyla büyük bir değişiklik görmüyorum. Bu kesinlikle şirket için bir değişiklik ama diğer yandan Macaristan, Slovakya ve Sırbistan gibi farklı ülkelerden daha fazla insan tarafından yönetiliyor. Bence bu Alessandro için büyük bir değişiklikti (Alessandro Pasquale, eski genel editör, Not Ed). Ancak halefi göreve gelene kadar şirketten ayrılmadı; kendisi şirketin icra başkanı ve sahibidir.


Bu değişimi nasıl algılıyorsunuz?
Şirket büyüdükçe ve geliştikçe bu doğal bir adımdı. Alessandro hâlâ şirketin stratejik planını başkan rolüyle yönetiyordu. Günlük işlerden ben sorumluyum. Bölünmüş rol şirketin büyümesini gerektiriyordu ve çok fazla ekstra iş vardı. Alessandro bu nedenle Avrupalı maden suyu üreticilerinin başkanıdır. Bu görevde bile bana büyük bir görev düşüyor.


Alessandro Pasquale iyi bir iş çıkarıyor mu?
Ne zaman biri bana bunu sorsa ben de kendime benzer bir soru soruyorum. Eğer onun ki'sinde olsaydım, bunu nasıl yapardım? Sanırım insanların elinin altına çok ama çok daha fazla bakardım. Şirketin işleyişinden ve aynı zamanda kültüründe her zaman var olan büyük özgürlükten de bahsedelim. Eğer halkın karar almada özgürlüğü varsa evet Take'in fikirlerinde de bir baktım ama uzun soluklu ve oldukça makul bir bakış.


Yıllar geçtikçe Mattoni, Orta Avrupa'nın önde gelen alkolsüz içecek üreticisi haline geldi. Geniş zihinleri harekete geçirmeli miyim?
Geniş kapsamlı tam olarak bilmiyor. Yaptığımız işte yaşlıyız, dolayısıyla bu doğal bir uyum. Ve çok hızlıdır. Alessandro'nun babası Antonio Pasquale 1990'larda şirkete katıldığında, birkaç milyon şişe rom ürettik ve o bunu yavaş yavaş yüz milyonlara çıkardı, Alessandro da şirketi buna göre genişletti ve milyarlarca şişeye ulaştı. Artık tüm ülkelerde üretilen iki milyara yaklaşıyoruz. Avrupa'nın herhangi bir yerindeki tesisleri işgal ettiklerinde onları takip edeceğiz.


Peki şirketin bir çıkmazda olduğu söylenebilir mi?
Burada raydan çıkmak gibi bir durum söz konusu değil. Değişim bizim için kalıcı bir şeydir. Ve vazgeçmek istemiyoruz. Değişimden korkmayın, yenilik lokomotiftir.


Eo değişimi ne zaman, bu yıl Magnesia'nın tasarımını değiştirmeye başladınız…
Bunun arkasında ilginç bir şey var. Zaman zaman etiketlerin veya şişelerin tasarımını değiştirmeye ihtiyaç duyulur. Uzun süredir logo değişikliği üzerinde çalışıyoruz. Ondan Magnesia burcunun bağlantılı olduğu güzel bir yeni aslan aldı. Ancak o zaman Peter Paul'un başkanlık kampanyası içildi. Ve buna çok benzeyen bir aslanla uludular. Yeni bir logoyla çıksaydık etikette de buna çok benzer bir motif olurdu. Bununla birlikte pek çok kişi bir başkanlık kampanyasına vb. gideceğimizi söyleyecekti ki bu hiç de doğru değildi. Bu yüzden insanların bunu hatırlamamasını umarak yaklaşık bir yıl geçirdik. Bu benim için kampanyalardan aslan payına sahip olduğumuzun bir hatırlatıcısı olarak doğrulandı, ancak yine de aldık. Birisine onun biz olmadığımızı ama onun arkadaşın olduğunu kime açıklayacaksın? Ama durum böyleydi.


Mattoni kartallarının değişikliklerden etkilenmeyeceğini varsayıyorum.
O da düşünüyordu. Ve çok! Kırmızı siluetin mevcut şekli bu nedenle nispeten yenidir. Katıldığım zamanı hatırlıyorum, Gabriele Guzzo pazarlama editörüydü ve ilk toplantılardan birine yeni logo tasarımlarını getirmişti. Bunlardan biri şu anda bile kullanılan silüetti. O zamanlar insanların ilk bakışta Mattoni burcunu onunla ilişkilendirmesinin harika olacağını düşündük. Ve durum böyle. Biraz zaman aldı ama bugün yapılan bir anket çoğu insanın böyle hissettiğini gösterdi.


Geçmişte Mattoni, çeşitli alanlardaki genç araştırmacıların büyük bir destekçisiydi. Bu trendi sürdürecek misiniz?
O halde gençleri desteklemenin yollarını arayalım. Bunun iyi bir örneği, öğrencileri bir öğrenci filmi ödülüyle desteklediğimiz Esk Lev'dir. Üzgünüm, Ondej Vetch ile yeni bir sporcuyu desteklediğimiz aktivite çalışmıyor. Belki gelecekte bir ara buna da yaklaşırız. Karlovy Vary bu yıl etkinliklerin yerini gençlerin aldığı bir festivale sahne oldu. Firma olarak moda alanında genç yetenekleri desteklediğimiz Prag Moda Haftası'nın başındaydık. Festivale göz atan öğrencileri seçtik.


Haberlerimiz var. Mattoni Eagles projesini ortaya çıkardık ve bu proje, lise öğrencilerine iki haftalık bir kampüs sağlamak istediğimizde hedefleniyor. Prag'da bir hafta ve Karlovy Vary'de bir hafta. Hem pratik hem de teori açısından birbirinden ilginç birçok konuşmacıya hazırlanıyoruz. Öğrenciler kendilerini temsil etmek istedikleri için bize motivasyon videosu gönderdiler. Yaklaşık 150 kişi vardı, bu da ilk yıl için oldukça etkileyici. Sadece 15 öğrenci seçilecektir. Kampüs ağustos ayında olacak ve eğlenceli olacağını biliyoruz.


Kampüsün ne yapmasını istiyorsunuz?
Ekonomik döngülerin yanı sıra diğer alanlardaki öğrenciler için tasarlanmıştır. Pazarlama, sürdürülebilirlik, üretim ve benzeri alanlarda yerini uzun vadeli olana bırakıyor. Şirket olarak neler yaptığımızı sorun. Gençlerin desteklenmesine gelince, sadece yeteneği değil, onunla ilgili çalışmaları da takdir ediyoruz.


Ayrıca içecekler için plastik ve teneke ambalajların istiflenmesi projesinin de büyük bir taşıyıcısısınız. Bu konuda vvoj'u takip ediyor musunuz?
Sadece izlemekle kalmıyoruz, Kayıt Girişimi aracılığıyla da aktif olarak desteklemeye çalışıyoruz, üyesiyiz. Bu sorun bizi temelden etkiliyor. Biz sözde döngüsel ekonominin destekçileriyiz. Ve dosyalama döngüselliğe ulaşabilmemiz için gerekli bir koşuldur. Seni gördüm. Birincisi, herhangi bir ambalajın geri dönüştürülebilir olması gerektiği ve biz de buna katılıyoruz. İkinci adım ise bunları piyasadan kaldırmaktır. Bunun için de öncelikle para yatırma sistemi var. Mevcut olan ise ambalajların büyük kaplar aracılığıyla toplanmasına olanak sağlıyor ama bu sadece yüzde 75'e denk geliyor. Avrupa direktifi, 2030 yılına kadar tek kullanımlık ambalajların yüzde 90'ının toplanması gerektiğini belirtiyor. Ve diğer ülkelerden edinilen deneyimlere göre bu sadece karma bir sistemdir. Son adım ise döngüselliktir. Bizce şişeden şişeye, tenekeden tenekeye geri dönüşüm ambalajın başına gelebilecek en güzel şeydir. Bu aynı zamanda stratejinin bir parçası ve biz karanlığın arkasına geçiyoruz.