Bölgedeki en iyi girişimciler balık yetiştiricileri veya bitki işleyicileridir

RumBar

Global Mod
Global Mod
David Matoušek, “Ekili bitkilerin ve çiftlik balıklarının türüne göre, faydacı veya süs amaçlı akuaponiklere yönelik müşterilere hizmet veriyorum” diyor. Daha sonra okul çocukları için yeni bir eğitim programı hazırladı. Kendi mini sebzelerini sınıfta ekolojik bir şekilde yetiştirebilirler.


Tasarım akuaponik çiftlikler, sahiplerinin iç mekana veya bahçeye ilginç bir eklentinin keyfini çıkarabilmesi için üretilmektedir. David Matoušek’in müşterileri, canlı doğa ve modern tarım yöntemleriyle ilgilenen kişi ve şirketlerdir.


“Yenilikçiliği ve sürdürülebilirliğiyle jüriyi etkiledi. Öğretmenlik faaliyetlerinin yanı sıra doğayla da göz ardı edilemeyecek olumlu bir ilişkisi var. Faaliyetlerini sunarken sosyal ağlarda çok aktif. İlginç bir ürünü ve geleceğe yönelik bir vizyonu var ve nereye gittiğini biliyor.” MONETA Money Bank’tan Daniela Surá, kazananı jüri için değerlendirdi.


Serbest meslek sahipleri arasında ikinci sırada yer alan ve çeşitli tuzakların üstesinden gelmeyi başaranları onurlandıran Heartthrob unvanı, uzun boylu kadınlara yönelik moda konusunda uzmanlaşmış Nové Kostel’den Anna Kastlová’ya gidiyor. Üçüncüsü, fırıncılık, şekerleme ürünleri üretimi ve kitap basımıyla uğraşan Jáchymov’dan Monika Strausová.


Başarıdan büyükbaba sorumludur



Firmalar arasında ilk sırayı Cheb firması Herbona kazandı. Gıda endüstrisi ve ilaç endüstrisi için baharatlar için kurutulmuş otların ithalatı ile ilgilenmektedir. Ayrıca bu ürünleri, çoğunlukla bitki çayları ve karışımları, tentürler, doğal esansiyel yağlar, ilaçlı yemler, likörler, şuruplar veya bitkilerden sabunlar yapan diğer üreticilere veya perakendecilere de satmaktadır.


Genel müdür ve şirket sahibi Martin Šimon, “Şirketimizin şu anki başarısı aslında doğada şifalı otlar toplayan ve deneyimini bana aktaran büyükbabamın coşkusuna bağlıydı” diyor. Gelecekte ABD pazarına da girmek istiyor.


“Burası bir aile işletmesi, yerel bir işletme. Dünyanın 34 ülkesinden ithalat yapıyorlar, bu inanılmaz bir aralık. Şirketin modernizasyonuna çok yatırım yapıyor. Jürinin seçimi hakkında PwC Çek Cumhuriyeti’nden Petra Kinclová, bitkilerin net kökeniyle, nereden geldikleriyle, onları kimin yetiştirdiğiyle ve aynı zamanda nasıl yetiştirdiğiyle ilgileniyor.” yorumunu yaptı.


İkinci sırada ise Hospice St. Jiří ve üçüncü sırada kozmetik ve parfüm şişelerinin geliştirilmesi ve üretimi ile ilgilenen Hranice’li Heinz-Glas Decor şirketi yer alıyor.


Her iki bölgenin galibi de ulusal finale yükseldi. Sonuçlar 14 Aralık’ta Prag’daki Žofín’de açıklanacak.