“Böyle bir olaydan önce elbette jeolojik araştırma yapıyoruz. Ancak inşaatın özellikle üst kısımlarında orman nedeniyle yokuşları sondajlarla delmek mümkün olmadı” dedi Karayolları ve Karayolları Müdürlüğü (ŘSD) Karlovy Vary şubesi müdürü Lukáš Hnízdil.
Ona göre inşaat çalışmaları sırasında sağlam ve kompakt görünen kaya masifinin aşınmış olduğu ortaya çıktı. Hnízdil, “Çok basit bir şekilde ifade etmek gerekirse, istinat duvarını yaslayacak hiçbir yer yok” diye açıkladı. Etkinliğin tüm programı bu nedenle temel değişikliklere uğrayacak.
“Meslekten olmayan bir kişi bile inşaat sahasına bakarken yüklenicinin 30 Temmuz'daki orijinal tamamlanma tarihini karşılayamayacağını net bir şekilde anlamalıdır. Artık Eylül ayı son teslim tarihiyle bu şekilde çalışıyoruz” diye ekledi yönetmen. Ancak henüz kesin tarihi söylemeye cesaret edemiyor. Bu, ŘSD yüklenicisinin yakın gelecekte sunacağı programa bağlı olacaktır. Hnízdil, “Elbette işin maksimum hızlanması için baskı yapacağız” dedi.
Ancak inşaatçıların uğraşması gereken tek sorun yıpranmış kaya masifleri değil. Örneğin, orijinal planlarla karşılaştırıldığında, yöre halkının söylediğine göre bataklık olan yerlere yeni bir menfez yapılması gerekiyordu.
Komplikasyonlar inşaatı daha pahalı hale getiriyor
Tüm zorluklar işin fiyatına yazılacaktır. Tahmini bütçeye göre, geçişlerin düzeltilmesinin 140 milyon krona mal olması gerekiyordu. İhaleyi kazanan firma, en hızlı tamamlanma süresinin yanı sıra 114 milyon gibi daha düşük bir fiyat da teklif etti. “Fazla mesainin bütçeyi ne kadar artıracağını henüz bilmiyoruz. Biz ilerledikçe tüm sorunlar çözülüyor” diye ekledi Lukáš Hnízdil.
Bečovo Botanik Bahçesi müdürü Jiří Šindelář, çalışmaların tamamlanması için verilen sürenin uzatılmasından memnun değil. Başlangıçtan bu yana şehrin kısmen kesilmesi nedeniyle ziyaretçi sayısında azalma ile mücadele ediliyor. “Pilsen'deki bazı okul kolektifleri adaptasyon kalışlarımızı reddetti. Tam da Bečov'a Pilsen'den Bochov üzerinden dolambaçlı yoldan ulaşılabildiği için, bu da bir grup çocukla seyahat ederken tren değiştirmenin zor olduğu anlamına geliyor,” diye özetledi Šindelář durumu özetledi.
Ancak geçen yılla karşılaştırıldığında botanik bahçesinin normal ziyaretçi sayısında da azalma kaydedildi. Yönetmen, “Her zaman ideal olmayan hava durumuna çok bağımlı olmamıza rağmen, kapalı yol katılıma yardımcı olmuyor” dedi.
Kapatmanın Bečov kalesi ve şatosunun işleyişi üzerinde biraz daha küçük etkileri var. “Ziyaretçilerin doğru kayıtlarını, botanik bahçesinden gelen raporlara dayanarak sunduk. Nispeten iyi çıktık. Katılım üzerindeki olumsuz etki minimum düzeydedir. Yani, ziyaretçilerin rahatsızlığını saymazsam,” dedi Devlet Kalesi ve Chateau Bečov Tomáš Wizovský kale muhafızı.
Kalede ağırlıklı olarak organize turlar hedefleniyor. Kale muhafızına göre kapanmayla bağlantılı olarak seyahat planlarını ayarlamaları daha kolay. Kalenin en büyük hasadı tatil zamanlarında yaşansa da Tomáš Wizovský, katılımda önemli bir düşüş olmasından endişe duymuyor.
Ona göre inşaat çalışmaları sırasında sağlam ve kompakt görünen kaya masifinin aşınmış olduğu ortaya çıktı. Hnízdil, “Çok basit bir şekilde ifade etmek gerekirse, istinat duvarını yaslayacak hiçbir yer yok” diye açıkladı. Etkinliğin tüm programı bu nedenle temel değişikliklere uğrayacak.
“Meslekten olmayan bir kişi bile inşaat sahasına bakarken yüklenicinin 30 Temmuz'daki orijinal tamamlanma tarihini karşılayamayacağını net bir şekilde anlamalıdır. Artık Eylül ayı son teslim tarihiyle bu şekilde çalışıyoruz” diye ekledi yönetmen. Ancak henüz kesin tarihi söylemeye cesaret edemiyor. Bu, ŘSD yüklenicisinin yakın gelecekte sunacağı programa bağlı olacaktır. Hnízdil, “Elbette işin maksimum hızlanması için baskı yapacağız” dedi.
Ancak inşaatçıların uğraşması gereken tek sorun yıpranmış kaya masifleri değil. Örneğin, orijinal planlarla karşılaştırıldığında, yöre halkının söylediğine göre bataklık olan yerlere yeni bir menfez yapılması gerekiyordu.
Komplikasyonlar inşaatı daha pahalı hale getiriyor
Tüm zorluklar işin fiyatına yazılacaktır. Tahmini bütçeye göre, geçişlerin düzeltilmesinin 140 milyon krona mal olması gerekiyordu. İhaleyi kazanan firma, en hızlı tamamlanma süresinin yanı sıra 114 milyon gibi daha düşük bir fiyat da teklif etti. “Fazla mesainin bütçeyi ne kadar artıracağını henüz bilmiyoruz. Biz ilerledikçe tüm sorunlar çözülüyor” diye ekledi Lukáš Hnízdil.
Bečovo Botanik Bahçesi müdürü Jiří Šindelář, çalışmaların tamamlanması için verilen sürenin uzatılmasından memnun değil. Başlangıçtan bu yana şehrin kısmen kesilmesi nedeniyle ziyaretçi sayısında azalma ile mücadele ediliyor. “Pilsen'deki bazı okul kolektifleri adaptasyon kalışlarımızı reddetti. Tam da Bečov'a Pilsen'den Bochov üzerinden dolambaçlı yoldan ulaşılabildiği için, bu da bir grup çocukla seyahat ederken tren değiştirmenin zor olduğu anlamına geliyor,” diye özetledi Šindelář durumu özetledi.
Ancak geçen yılla karşılaştırıldığında botanik bahçesinin normal ziyaretçi sayısında da azalma kaydedildi. Yönetmen, “Her zaman ideal olmayan hava durumuna çok bağımlı olmamıza rağmen, kapalı yol katılıma yardımcı olmuyor” dedi.
Kapatmanın Bečov kalesi ve şatosunun işleyişi üzerinde biraz daha küçük etkileri var. “Ziyaretçilerin doğru kayıtlarını, botanik bahçesinden gelen raporlara dayanarak sunduk. Nispeten iyi çıktık. Katılım üzerindeki olumsuz etki minimum düzeydedir. Yani, ziyaretçilerin rahatsızlığını saymazsam,” dedi Devlet Kalesi ve Chateau Bečov Tomáš Wizovský kale muhafızı.
Kalede ağırlıklı olarak organize turlar hedefleniyor. Kale muhafızına göre kapanmayla bağlantılı olarak seyahat planlarını ayarlamaları daha kolay. Kalenin en büyük hasadı tatil zamanlarında yaşansa da Tomáš Wizovský, katılımda önemli bir düşüş olmasından endişe duymuyor.