3 yıldır oyalanan Başbakan planı fonları, Chilla yükseltilmiş yol projesinden kaçtı | Noida Haberleri

RumBar

Global Mod
Global Mod
NOIDA: Noida yetkilisi, konuyla ilgili bir dosya yayınlamayı planlıyor. Acı biber Son üç yıldır ödenek yetersizliği nedeniyle durdurulan yükseltilmiş yol projesi. 5,3 km’lik yolun, Delhi’deki Mayur Vihar’dan Noida-Büyük Noida Otoyoluna kesintisiz bağlantı sağlaması amaçlanıyor.
Otorite, tamamlanmak üzere olan dört projesinin (Bahlolpur alt geçidi, Noida-Büyük Noida Otoyolu üzerindeki Advant alt geçidi, Parthala İmza Köprüsü ve Bhangel geçidi) geliştirilmesi için Başbakan Gati Shakti programı kapsamında 231,6 Rs crore hibe aldı. Bununla birlikte, Chilla geçidi de dahil olmak üzere bu program kapsamındaki diğer birkaç proje için 600 Rs talep etmişti.

delhi_noida_link


Shripal Bhati, “Dört projeye öncelik verildi ve onaylandı. Chilla Yükseltilmiş Proje Dosyasını da gönderdik, ancak öncelik listesine girmedi. Başbakan Gati Shakti Fonu için tekrar göndereceğiz ve bu sefer onaylanmasını umuyoruz” dedi. , Noida Authority’nin genel müdür yardımcısı.
Shahdara kanalına paralel olan ve Sektör 14 A’daki Chilla Regülatörünü MP Yolu 3’e (Mahamaya Üst Geçidi) bağlayan yol projesi, Delhi’deki Mayur Vihar’ı Noida Otoyolu’na bağlayan Delhi-Noida bağlantı yolundaki trafik sıkışıklığını azaltmayı amaçlıyor. -Chalera (DSC) yolu da rahatlatıldı.
Şu anda, Film City yolunun her iki tarafındaki yolcular, özellikle trafiğin yoğun olduğu saatlerde yoğun trafik sıkışıklığıyla karşı karşıya. Delhi’den Noida’ya giden tarafta, Mayur Vihar, DND Flyway ve Film City’den gelen trafik birleşip bölgeyi boğuyor. Noida – Delhi tarafında, Greater Noida ve DND Flyway trafiği yerinde trafik hareketini yavaşlatıyor.
Delhi’deki Sarita Vihar’daki ofisine her gün bu rotayı kullanan Mayur Vihar sakini Pawan Pandita, yoğun saatlerde bu darboğazda gezinmenin yaklaşık 30 dakika sürdüğünü söyledi. Chilla geçidi geliştirilirse, buradaki darboğazlar sona erebilir” dedi.
Yetkililere göre, diğer tüm Noida Kurumu projelerinin aksine, eyalet hükümeti, maliyetin PWD ve Noida Kurumu tarafından eşit olarak karşılanacağı geçit projesini başlatmıştı. Ancak PWD, Ocak 2019’da yol çalışmaları başladığından beri herhangi bir fon ayırmadı. 2019-2021 yılları arasında Noida Kurumu eyalet hükümetine birkaç mektup yazdı, ancak sonuç alamadı. Aralık 2021’de hazır olması gerekiyor.
Bu arada inşaat ajansı UP State Bridge Corporation Ltd (UPSBCL), projenin maliyetini yıllar boyunca birkaç kez gözden geçirdi. Tahmini 605 Rs’lik bir maliyetten, malzeme maliyetlerindeki artış ve inşaat tasarımındaki bir değişiklik gerekçe gösterilerek 2022’nin başlarında 1.076,61 Rs’ye yükseltildi.
Şimdiye kadar Noida Kurumu, seferberlik avansı ve iş ödemeleri olarak UPSBCL’ye 73 Rs crore verdi. Şimdiye kadar toplam işin yaklaşık %13’ü – 1.610 yığının yalnızca 584’ünün dökümü ve 296’ya karşı dokuz kazık başlığı üzerinde çalışma – tamamlandı.
Bu arada, Noida’nın Merkez’den fon aldığı dört proje üzerindeki çalışmalar tamamlanmak üzere. Yetkililer, Sector 49’dan Noida Phase II ve Surajpur’a sinyalsiz ulaşım sağlayacak yükseltilmiş Bhangel yolundaki çalışmaların yüzde yetmişinin tamamlandığını ve projenin bu yılın Aralık ayına kadar tamamlanmasının beklendiğini söyledi.
İşin sadece %10’unun bitmesine kalan Advant altgeçit projesi Mayıs 2023’te halka açılacak. Yetkililer, Parthala üst geçidi ve Bahlolpur alt geçidindeki çalışmaların da tamamlanmak üzere olduğunu ve projelerin Nisan ayına kadar tamamlanacağını da sözlerine ekledi.