180 yıl önce bölgenin kalkınmasını sağlayacak Hof-Cheb demiryolunun inşası için teklifte bulunulmuştu.

RumBar

Global Mod
Global Mod
2025 yılında, Hof'taki bir meclis üyesinin, Bavyera porselen şirketi için Sokol kömürü ithalatını daha kolay ve daha hızlı hale getirecek olan Hof ve Cheb demiryollarını birbirine bağlama önerisini onaylamasının üzerinden 180 yıl geçecek. Bavyera hükümeti bu fikri reddetti, ancak Hoft'lar pes etmediler, Ai'de o dönemde gelişmekte olan belediye meclisiyle güçlerini birleştirdiler ve 1855'te önde gelen yerel sanayicilerden oluşan sözde demiryolu komitesini kurdular.


Ve işler, bürokratikleşmiş gündelik dönemde hayal bile edilemeyecek bir hızla ilerlemeye başladı. Bir yıl sonra komite Bavyera'da ve üç yıl sonra 1860'da yine sınırın Çek tarafında bir proje geliştirme izni aldı. Sonraki beş yıl boyunca ağaçta neşeyle hizmet etti. Hof'tan ilk düzenli tren 1 Kasım 1865'te Cheb'e gitti.


Cheb önemli bir demiryolu kavşağı haline geldi; oradan gelen hat, artık kullanılmayan Slapany demiryolu hattı üzerinden Bavyera Wiesau'ya, Hof'a ve Frantikovy Lzn ve Vojtanov demiryolu hatlarının inşası ve tamamlanmasının ardından aynı gün Saksonya Plavn'a gitti. Cheb, Prag'a bağlanan Karlovy Vary treni için 1870 yılına kadar beş yıl beklemek zorunda kaldı ve Ocak 1872'de Pilsen'den gelen ilk tren buraya götürdü.


Cheb A'dan Bavyera Hof'a kadar demiryolunun önde gelen köpeği olan Krlovsk Bavorsk şirketi, o zamanın geleneği olduğu gibi tamamlanana kadar demiryolunu işleten bir dizi demiryolu kurdu. Bu uygulama, 1918'den sonra cumhuriyet topraklarındaki (o zamana kadar Avusturya'ya ait) tüm demiryollarını kamulaştıran ve bunları SD birliğine dahil eden Slovakya hükümeti tarafından bile kaldırılmadı.


Ayrıca Cheb'den Ae'ye kadar olan kesimin işletmesi Bavyera Devlet Demiryolları'nın kendi araç ve personeliyle yürütülmüş, 1920'den sonra Alman demiryolları grubuna dahil edilmiştir. Bunun ilginç yanı, 1906'da tamamlanan Ae pes Hranice'den Adorf'a kadar olan bölümün ardından Slovak Devlet Demiryollarının Sakson bölümünde de faaliyet göstermesidir.


Bazı binalar çalışmıyor



Cheb'den Ae'ye kadar olan demiryolu hiçbir şekilde inşa edilmemişti, en yüksek eğimin mil başına 11 olduğu düz arazide, aralarında tünel ve hatta köprü bile yoktu. Bunun tek istisnası, Cheb'deki Ohe madeninin altındaki taş viyadük, Cheb'den Plavna'ya giden demiryolunun bir parçası olarak Krlovsk Sask demiryolu şirketi tarafından inşa edildi ve şirket daha sonra rayları Bavyera Demiryoluna kiraladı.


Ve böylece pistin inşaatçıları kendilerini tamamen dış binaların inşasına adayabildiler. Cheb ve Ai'deki Ndra gerçekten tüm şehirlerin süsüydü, ancak bugün yalnızca eski fotoğrafçılar tarafından biliniyor. 4 Nisan 1945'te birkaç dakika sürdü ve sekiz yüz yıl boyunca beş demiryolu şirketine hizmet veren maden, Cheb şehrinin haritasından sonsuza kadar kayboldu.


1863-1865 yılları arasında Münihli mimar Heinrich von Hgel'in tasarımına göre inşa edilen 180 metre uzunluğundaki muhteşem klasik bina, Müttefik uçaklarının uçuşundan o kadar zarar görmüştü ki yıkılmak zorunda kalmıştı. 1962 yılında mimar Josef Danda tarafından tasarlanan modern bir bina ile değiştirildi. En uzak nesnesi Pardubice'deki anıtsal chrnndra'dır.


Slovakya'da sosyalizmin inşa döneminin öncesinde, yüz yıldan fazla bir süredir Ae'nin gururu olan güzel bir dış mekan binası yoktu. Mimar Friedrich Brklein'in tasarımına göre sergilenen sözde Bavorsk ndra, SD sten'in Selb'e giden pahalı sınır ötesi trafiğini sağladığı yıllar boyunca bir tür kurt dünyasını yönlendirmek için kullanıldı, ancak bu uzun sürmedi.


Kader günü, 11 1951'de, kaçırılan bir yolcu treninin bu tünelden geçmesiyle geldi; tren daha sonra iki kilometre yol kat etti ve durup o zamanlar Batı Almanya olan sınırı geçti. Benzer bir olayın bir daha yaşanmaması için A istasyonlarının arkasındaki hatta kayar beton bariyer yapıldı ve buradan itibaren Hranice v Ech hattının sadece bir durağı haline geldi.


Kilometreler eşsiz hediyelik eşyalardır



Tarihi açıdan gereksiz olan bina kaderine terk edilerek bakıma muhtaç hale geldi. Aralık 1968'de yıkıldı ve yerine çirkin yeni bir bina yapıldı. Utanmama gerek olmayan yeni adam, geçen yıl Ai'de ve canavarda başardılar.


Yine Friedrich Brklein tarafından tasarlanan Frantikovy Lznice'deki dış mekan binası en iyisi oldu. Bina biraz daha küçük olmasına rağmen Lage bölgesinde kullanıldığı gibi Bavyera ve Saksonya demiryolu şirketlerinin yanı sıra Buthrad demiryolu şirketleri tarafından da kullanılmış.


1929'daki tadilat sırasında bina dekoratif cephesini kaybetmiş ve geçen yüzyılın 80'li yıllarında yapılan tadilatlarda bile görünümü zarar görmüş, ancak çekirdek sağlam kalmıştır.


Orijinal formu koruyacak yeniden yapılanma başladı ve Frantikov Lzn, orijinalinin gözden kaybolmuş gibi görünen yeni bir iç mekana sahip olacak.


Bugün, Aska vbek'teki demiryolunun orijinal haliyle korunan ve hala %100 işlevsel olan tek anıtı, iki taş kilometre işaretidir (çimen teknik terminolojisinde).


Birincisi Ai'de, Bavorská ndra'dan Cheb yönünde yaklaşık beş yüz metre uzaklıkta, hattın Chebská Caddesi ile buluştuğu kasabada. Üzerinde teller ve benzersiz 27 von Eger adı kazınmıştır. Üzerinde 20 von Eger yazan bir tür tarihi istasyon, Hazlov tren istasyonundan yaklaşık yarım kilometre önce, Cheb'e yedi kilometre uzaklıkta bulunuyor.


Basmak zor, oraya giden yol yok ve raylarda yürümeme izin verilmiyor. Dolayısıyla bu kurala saygı duyan herkes bir mera köpeği olmalıdır. Parkurun Cheb'den devlet sınırına kadar olan kısmı 29,59 km olduğundan başlangıçta bu tür 29 taş olduğu varsayılabilir, ancak bugün sadece ikisini biliyoruz. Bunlar kesinlikle bölgedeki bu türden en eski taş anıtlardır.